Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: upgrade 7.10 - 8.04  (gelezen 4705 keer)

Rob44

• Gast
upgrade 7.10 - 8.04
« Gepost op: 2008/04/29, 19:31:11 »
Ik hoor vaak dat het niet is aan te bevelen om van 7.10 naar 8.04 te gaan dmv een upgrade. Maar ik hoor ook het tegen over gestelde.
Nu is mijn vraag:
Zijn er mensen hier in het forum die wel, en probleemloos, zijn overgestapt van 7.10 naar 8.04.
mvg
Rob44

Offline Jan E.

• Lid
upgrade 7.10 - 8.04
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/29, 19:47:33 »
Rob

Ik heb vorige week dinsdag mijn 7.10 geupgrade naar 8.04 RC en van daar uit naar 8.04 final. Dat ging op zich feilloos, met uitzondering van een paar programma's die ik vanuit de source had geinstalleerd. Die gaven foutmeldingen, alhoewel ze het nog wel deden. Daarom heb ik uiteindelijk besloten toch maar een fresh-install te doen.

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

itol

• Gast
upgrade 7.10 - 8.04
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/29, 19:52:15 »
Rob,
Ik heb 7.10 geupgrade naar 8.04 en dat heeft tot op heden geen problemen opgeleverd.

Mvg ies

prlwgn

• Gast
upgrade 7.10 - 8.04
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/29, 19:59:05 »
Ja hoor, Ik heb ook opgewaardeerd  'geupgrade' zonder verlies van enig bestand of dergelijke zelfs Evolution is geheel goed verlopen met behoud van berichten. Dus ik begrijp niet waarom dit wordt afgeraden. Ik kan je wel vertellen dat ik geen bijzondere verbeteringen heb opgemerkt, zoals afspelen van DVD,s (zgn. Beveiligd dit werkt nog steeds niet, maar wel andere DVD,s). Of ik gebruikte een programma 'Elisa' Dit werkt niet meer. In Exaille mediaplayer moet je opnieuw de opname knop instellen.  Ik probeerde een nieuw spelletje 'Pingun' te installeren; werkt niet. En zo is er nog meer waar je naderhand achterkomt. En daarom ben ik na maanden van instellen van plugins en dergelijke gelukkig gesafed van opnieuw instellen van dit grote probleem. Bekijk alle vragen van de 'schone installatie' en huiver. Je krijgt een Firefox 3. beta op je systeem. Ik ben tegen betaversies om hiermee te werken en ook hier zijn er klachten over. Lees alle forumberichten. Ik wacht wel op de originele versie. Maar ik doe niks om dit te downgraden naar een vorige versie van FF 2.0.14. Het duurde 1 uur 15 voordat de upgrade klaar was. Ik ga nu genieten van de probleemlose opwaardering, Ik begon met Ubuntu 7.10 en dit heeft me maanden geduurd om alles lekker op rolletjes te laten fungeren en dat doet het nu ook. Daarom ben ik tegen 1/2 jaarlijkse upgrades laat staan 'schone installatie. Hou me ten goede als je gaat opwaarderen via de 'updatemanager'. Bij mij is het perfect verlopen. Maar nogmaals geen echte verbeteringen in 'HH 8.04'
SUCCES

upgrade 7.10 - 8.04
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/29, 20:05:04 »
Ik ben al eens van 7.04 naar 7.10 geupgrade, geen enkel probleem, en nu was de upgrade ook geen probleem :).

- sey
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Rob44

• Gast
upgrade 7.10 - 8.04
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/30, 14:39:52 »
Iedereen bedankt voor de reactie's
Ik heb nu ook een update gedaan via de update-manager en zover ik het kan overzien zijn er geen rare dingen gebeurd. :)
Alleen is het geluid wat zacht als ik mijn favoriete radio station aan zet maar dat zal ook wel verholpen worden.
mvg
Rob44

tuxido_devito

• Gast
upgrade 7.10 - 8.04
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/30, 15:29:48 »
dat van het geluid kan mischien komen door het nieuwe pulse-audio systeem. maar mischien zoek ik het te ver en staat je mixer niet goed. dubbelklik op het speakertje rechtsboven en wat finetunen, helpt dat?

Rob44

• Gast
upgrade 7.10 - 8.04
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/30, 16:26:22 »
Bedankt, dat hielp zeker. :)
mvg
Rob44

Rob44

• Gast
upgrade 7.10 - 8.04
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/30, 17:21:08 »
Het leuke van deze upgrade is dat XSane mijn scanner DX4050 nu wel ziet. Hij ziet de scanner wel als CX4000, maar het werkt perfect.
W98 gaat nu langzaam verdwijnen van mijn machine. :)
mvg
Rob44

Offline Idzme

• Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
upgrade 7.10 - 8.04
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/30, 22:29:06 »
Nu net zonder problemen de upgrade gedaan naar 8.04.
Alle waarschuwingen in de wind geslagen en voila, een prima verlopen update.

alles werkt, behalve:
emerald, en compiz kan ik niet meer instellen (terwijl de cube werkt)
Ook voor VB heb ik iets extra's moeten installeren, een module voor gnome-generic, gewoon via synaptic.

Eerste opvallende: wifi bereik is van 72 naar 86% gegaan (???)

op een paar schoonheidsfoutjes na, geen problemen dus hier!!
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

upgrade 7.10 - 8.04
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/30, 22:50:22 »
Heb ook de upgrade-knop gebruikt.
Deed dat al van 6.06 Edgy, naar 7.04 Feisty, dan 7.10 Gutsy en twee nachten geleden Hardy 8.04
Het heeft wel langer geduurd dan een clean install, maar al mijn programma's draaien nog net zoals voorheen.
Ben ook geen enkele mail kwijt, zelfs de spambox heeft niks van z'n inhoud verloren :)

Ook m'n gewone prullenbak was niet geleegd.

Niet dat ik niet heb zitten knoeien, maar dat was omdat ik te ongeduldig was en de automaitsche installatie onerbrak.  Toen ben ik wel wat zoet geweest met de commandlijn.

Maar het resultaat is perfect: Alles op z'n plaats en nu rustig wat rondkijken wat er allemaal nieuw is.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline jp

• Lid
upgrade 7.10 - 8.04
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/04, 11:43:18 »
Bijna geen problemen gehad alleen Frostwire deed het niet meer maar dat werkt nu al weer.

Tsiburaska

• Gast
upgrade 7.10 - 8.04
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/04, 12:29:58 »
Na de UPGRADE kan ik zelfs het onder 7.10 64bits AMD niet werkende Belasting aangifte programma wel draaien, dus onder 8.04 AMD 64 bits wel!
Ik hoef de oude 32 bits Intel niet meer hiervoor te gebruiken,  maar alleen mensen die ooit problemen hadden met drivers kregen dit probleem meestal opnieuw, maar ik had deze opgeschreven en dus hoefde ik niet meer te zoeken!
Nu 1x volle installatie en 9x Upgrade Ubuntu, en 1x Upgrade van Xubuntu.

thelimpkid

• Gast
upgrade 7.10 - 8.04
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/04, 13:16:56 »
Ik heb op de release dag van 8.04 de upgrade gedaan. Veel werkt nu beter. Maar ik heb ook een aantal kleine probleempjes erbij gekregen.

Al met al vind ik het de moeite waard om up t graden.

fridge

• Gast
upgrade 7.10 - 8.04
« Reactie #14 Gepost op: 2008/05/04, 21:50:28 »
Ik ben zo stom geweest om te upgraden van 7.10 naar 8.04 en heb wel problemen. Mijn vorige upgrade van 7.04 naar 7.10 ging overigens zonder problemen.

Mijn printer werkt nu niet meer, maar ik zal deze eerst eens opnieuw installeren.
Wat niet goed meer werkt zijn de updates. Ik zie een grote lijst met updates maar deze wil niet geïnstalleerd worden. Ben nu op zoek naar de  oplossing. Via commandline werkt jammer genoeg niet.
Verder overigens geen problemen.

Inmiddels blijkt de update wel weer te werken net voordat ik van server wilde veranderen (dit was wat ik op de fora als advies vond voor dit probleem), dus enige probleem dat overblijft is de printer. reeds nieuwe versie hplip-2.8.4 geïnstalleerd. Probleem blijft echter bestaan,

Wordt vervolgd.

Pamicx

• Gast
upgrade 7.10 - 8.04
« Reactie #15 Gepost op: 2008/05/05, 15:38:56 »
* Wijzig bericht
    * Verwijder bericht
    * Meld dit bericht
    * Antwoord met een citaat

Re: Ubuntu 8.04 upgrade

Berichtdoor Pamicx op vandaag, 09:01
Na de upgrade van Ubuntu 7.10 naar 8.04 was alles ok behalve de resolutie van het aanmeldingsscherm die zo laag was dat de letters veel te groot waren en grotendeels buiten het scherm vielen, wat voor gevolg had dat ik mijn naam en paswoord blind moest ingeven.
Bijkomend probleem was dat de toetsenbordindeling door de upgrade teruggezet was naar "nl" ( dus querty ), waar het "be" moest zijn.
Deze dubbele "bug" zou bij elke wiiziging van Kernell , dus bij elke upgrade optreden. Het is dus voor iedereen toch belangrijk te weten hoe het kan opgelost worden. Het heeft uren zoekwerk op Google gevergd.

Het is me eindelijk gelukt de schermresolutie van het aanmeldingsscherm aan te passen en te normaliseren en tevens de querty-indeling om te zetten naar azerty:

Stap 1 : In Xorg.conf querty naar azerty zetten

cd /etc/X11
sudo cp xorg.conf xorg.con.bak
sudo nano xorg.conf

In xorg.conf in de sectie Input device / keyboard heb ik "Xkblayout" "be" gezet ter vervanging van "nl"
Opslaan en Ubuntu herstarten

Stap 2 : In xorg.conf de resolutie van het aanmeldingsscherm aanpassen :

cd /etc/X11
sudo cp xorg.conf xorg.con.bak2
sudo nano xorg.conf

In xorg.conf heb ik alle resoluties die hoger waren dan de maximum resolutie van mijn monitor ( 1600x1200 ) gewist zowel in de modelines van de monitoresectie als in de Modes van de screensectie.
Daarna heb ik onder de Modes van de screen sectie de eerst voorkomende resolutie gewijzigd naar de gewenste resolutie ( in mijn geval "1280x1024@85"). Het is namelijk de eerste resolutie op die lijn die als default wordt gebruikt in de X-server.
Opslaan en ubuntu herstarten.

Stap 3 : gdm.conf aanpassen :

cd /etc/gdm
sudo cp gdm.conf gdm.conf.bak
sudo nano /etc/gdm/gdm.conf

In gdm.conf in de sectie [server-standard] toevoegen :
command=/usr/bin/X -br -audit 0 -dpi 96
( eigenlijk dient alleen -dpi 96 toegevoegd te worden want de rest van die regel stond er al )
Opslaan en ubuntu herstarten

Ik heb nu terug een azerty toetsindeling en een goed gecentreerd aanmeldingsscherm ( Human ) met een goede resolutie met een normale positie van het vakje voor naam en paswoord.

Paul

michey

• Gast
upgrade 7.10 - 8.04
« Reactie #16 Gepost op: 2008/05/05, 19:45:31 »
Heb ook een update gedaan.  Geen noemenswaardige echte problemen en de microfoon van de usb headset werkt meteen ook veel beter.
Enig probleem is dat ik in mijn mailprogramma, evolution, de links niet meer gewoon geopend krijg in mijn webbrowser ( Firefox) als ik ze gewoon aanklik zoals voordien.
Ik moet nu telkens de verwijzing kopieren en zelf in mijn browser plakken.

Weet er iemand hier waaraan dat kan liggen en hoe dit op te lossen is?

Offline Abito

• Lid
upgrade 7.10 - 8.04
« Reactie #17 Gepost op: 2008/06/04, 00:35:38 »
Met mijn vaste PC tot nu toe geen problemen.

Met mijn laptop veranderd mijn keyboard lay-out als ik hem goed zet staat hij na een herstart weer verkeert

Offline joop13

• Lid
upgrade 7.10 - 8.04
« Reactie #18 Gepost op: 2008/09/30, 11:11:30 »
Citaat van: Abito
Met mijn vaste PC tot nu toe geen problemen.

Met mijn laptop veranderd mijn keyboard lay-out als ik hem goed zet staat hij na een herstart weer verkeert
Dat heb ik ook op mijn PC, heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Want met de optie systeem->voorkeuren->Toetsenbord wordt wel het toetsenbord weer goed gezet als ik een nieuwe layout kies. Maar bij opstarten staat de boel weer niet goed.

In mijn xorg.conf staat:

Section "InputDevice"
Identifier "Generic Keyboard"
Driver "kbd"
Option "XkbRules" "xorg"
Option "XkbModel" "pc105"
Option "XkbLayout" "us"
EndSection
Terwijl ik de VS met dode toetsen gekozen heb.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,