Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: streamripper in 8.04 gebruiken  (gelezen 1454 keer)

streamripper in 8.04 gebruiken
« Gepost op: 2008/04/26, 19:52:36 »
Ik gebruikte streamtuner in combinatie met streamripper om podcasts te luisteren en op te nemen.Als speler werd standaard xmms gebruikt(voor de shoutcast server).Nu heb ik streamtuner en ripper wel kunnen installeren in hardy,alleen met xmms heb ik problemen.Er schijnt nu een nieuwe versie te zijn, xmms2,alleen als ik die installeer dan herkend streamtuner hem niet,streamtuner geeft aan dat xmms niet geinstalleerd is.Wat ook lastig is dat xmms2 niet grafisch is en ik verder deze speler niet goed ken.Herkend iemand dit?
Kubuntu 20.04

Offline Tom

  • Lid
streamripper in 8.04 gebruiken
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/26, 20:14:20 »
Probeert U het eens met ...audacious de zogenaamde opvolger van XMMS.
Is ook een kloon van winamp  wie ook xmms was.


Ik zelf gebruik daarvoor rhythmbox.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

streamripper in 8.04 gebruiken
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/26, 21:01:26 »
audacious heb ik geinstalleerd,ook als standaard ingesteld gehad,maar mocht ook niet baten,helaas.Zal verder moeten gaan sleutelen of ik misschien iets over het hoofd heb gezien want audacious bevalt me wel.
rhythmbox werkte ook niet.

EDIT: het is gelukt,speler audacious gebruikt, was vergeten %q erachter te zetten.In ieder geval bedankt voor de hulp.
Kubuntu 20.04

Offline slowfox

  • Lid
streamripper in 8.04 gebruiken
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/01, 13:47:16 »
Zelfs na het toevoegen van
Audacious met %q bij listen to a stream
krijg ik de melding
Unable to tune in
Uitvoeren van dochterproces Audacious is mislukt
Bestand of map bestaat niet.

streamripper in 8.04 gebruiken
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/01, 14:07:48 »
Ik heb de computer wel opnieuw opgestart,had nl hetzelfde probleem na het toevoegen van %q,maar daarna deed ie het opeens en het werkt nog steeds goed.Wel heeft audacious bij mij de neiging tot vastlopen.
Kubuntu 20.04

Offline slowfox

  • Lid
streamripper in 8.04 gebruiken
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/01, 14:42:37 »
Helaas, na het afsluiten en weer opstarten ben ik al mijn geluid kwijt.
Behalve een vervelende piep die ik met de alsamixer weg krijg.
Alleen, waar is mijn geluid naar toe?

Offline slowfox

  • Lid
streamripper in 8.04 gebruiken
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/01, 19:19:48 »
Humm, moet nog steeds wennen dat namen met of zonder hoofdletter een andere betekenis hebben. In mijn geval had ik dus geen hoofdletter¨A¨voor audacious aan het begin moeten gebruiken, geluid is weer terug.