Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hardy Heron; internet verbinding errrruuug langsaam, wie weet raad?  (gelezen 811 keer)

dxhunter

  • Gast
Hallo allemaal,,

sinds een paar weken Hardy Heron RC op mijn pc gehad. Werkte prima, ik ben echt tevreden, op 1 ding na dan: internet is zeer traag.
Browsen, downloaden, zelfs Skype geeft problemen!
Omdat het een RC betrof dacht ik dat zal daar wel iets mee te maken hebben, zal wel met de final versie opgelost zijn!
Maar nee hoor, vanmiddag de final erop gezet met een absoluut schone installatie en alles ging weer zooo langsaam. Echt snelheden van 15 kB/s hooguit zijn normaal!

Op mijn tweede pc heb ik gewoon Gutsy staan met FF versie 2.0.0.14 en dat gaat als een speer!
Vergeleken met anderen nog wel langzaam (adsl, ik woon in Schotland echt midden in de Highlands, dus niet zo gunstg) maar voor mij werkbaar en ben allang blij dat ik hier internet heb.

Beide pc's staan draadloos op dezelfde internet verbinding met nog een laptop die MS-W als besturing heeft. Deze laatste heeft ook geen problemen zoals hierboven beschreven.

Wat kan dat nou toch zijn. Ik vind dit niet leuk want lekker internetten is er niet bij!

Ik zou eigenlijk Gutsy er weer op moeten zetten met FF 2.0.0.14 er op om te kijken of het dan wel lekker loopt. Want toen Gutsy er op stond liep het wel lekker!

Iedere tip, of wat dan ook die tot een oplossing kunnen leiden: graag!

Groeten vanuit Schotland,

Hans

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
Hardy Heron; internet verbinding errrruuug langsaam, wie weet raad?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/24, 20:37:13 »
Hans,

Schotland? Aberdeen in de buurt toevallig? Zal wel fris zijn daar he? Maar dit terzijde ...

Wat je kunt proberen is om op de diverse systemen een ping te doen naar je 1. je lokale router, 2. je provider 3. een willekeurige internet site

Dus bijv:

ping 192.168.1.1

voor je lokale router. ik zou het een minuutje laten draaien en dan stoppen met Ctrl-C. Kijk wat de gemiddelde tijd is. Dan ping je naar je provider's adres (staat waarschijnlijk in je adsl modem) etc.

Nu kun je de gemideelde netwerk snelheden van je lokale systemen met elkaar vergelijken.
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl