Hallo allemaal,
Telkens als ik probeer Ubuntu 7.10 te installeren, crasht het installatieprogramma (of een onderdeel ervan).
Dit gebeurd nadat ik mijn gebruikersnaam, wachtwoord etc. heb ingevuld (gegevens eerste gebruiker), stap 6 van 7.
Ik maak geen gebruik van de optie om instellingen, email, wallpapers etc. vanuit Windows XP binnen te halen in Ubuntu, stap 5 van 7.
Ik heb eerst Windows XP schoon geinstalleerd (20 gig groot) alleen voor CAD programma's (Autocad/Microstation)
De overige 140 gig van mijn 1e schijf wil ik gebruiken voor Ubuntu (root van +/-137 gig en een swap file van 2 gig).
Verder heb ik nog een 500 gig SATA schijf die ik als home gebruiken wil (mount point /home).
Ik heb tevens een paar keer geprobeerd Ubuntu te installeren na een reboot van mijn pc, maar hetzelfde resultaat kwam bij stap 6 van 7 >> een crash en de installatieprogramma die niet doorloopt (

)
Ik heb dit bij 2 originele cd's, eentje besteld via deze site en 1 cd die bij het blad Linux Starters zat, alletwee Ubuntu 7.10.
De melding die ik krijg is:
'Sorry, the program "ubiquity" closed unexpectedly'
Hoe lang duurt het meestal voordat ik die volledige overzicht krijg (stap 7 van 7)?
En weet iemand wat deze foutmelding betekend?
Weet iemand ook hoe ik dit kan voorkomen?
Ik zou graag toch een keer Ubuntu op mijn pc willen draaien naast Windowx XP (vanwege CAD programma's).
Alvast bedankt!
Ron