Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HD namen krijgen steeds langere streep! Hoe verwijder ik het weer?  (gelezen 2205 keer)

Hallo,
Ik heb iets vreemds ontdekt op mijn systeem waar ik echt geen oplossing voor kan vinden en ik weet  ook niet precies hoe ik het zonder plaatje uit moet leggen vandaar dat ik maar even een plaatje heb gemaakt.

http://picasaweb.google.nl/robert.vroegop/AlbumZonderTitel/photo#5187512360363130834

In de lijst van schijven zie je dus mijn externe HD's staan die steeds maar meer en meer worden en de streep achter de namen wordt steeds langer.
Hoe is dit gekomen? Ik zou het niet weten, steeds de laatste is bruikbaar en bij alle vorige zit een slotje en kan ik dus ook niet aanklikken zonder de melding te krijgen dat ik geen toegang heb.
Raar? Jazeker. In welk bestand wordt dit bijgehouden en hoe kan ik het verwijderen?
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

HD namen krijgen steeds langere streep! Hoe verwijder ik het weer?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/10, 10:31:25 »
is dit ook zo in nautilus of alleen in k3b?

doe ook eens in de terminal:
cd /media
en dan:
ls

krijgt ge dan ook de schijven met de streepjes te zien?

« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/10, 10:41:59 »
Citaat van: Nunslaughter
is dit ook zo in nautilus of alleen in k3b?

doe ook eens in de terminal:
cd /media
en dan:
ls

krijgt ge dan ook de schijven met de streepjes te zien?
Wanneer ik bovenstaande opdracht uitvoer dan is dit hetgeen ik te zien krijg:
robert@pc1:~$ cd /media
robert@pc1:/media$ ls
cdrom                  LACIEDISK__________
cdrom0                 LACIEDISK___________
disk                   LACIEDISK____________
disk-1                 LACIEDISK_____________
DISK_IMG               LACIEDISK______________
DISK_IMG_              LACIEDISK_______________
DISK_IMG__             LACIEDISK________________
DISK_IMG___            LACIEDISK_________________
DISK_IMG____           LACIEDISK__________________
DISK_IMG_____          LACIEDISK___________________
DISK_IMG______         LACIEDISK____________________
DISK_IMG_______        LACIEDISK_____________________
DISK_IMG________       SweexDisk
DISK_IMG_________      SweexDisk_
DISK_IMG__________     SweexDisk__
DISK_IMG___________    SweexDisk___
DISK_IMG____________   SweexDisk____
DISK_IMG_____________  SweexDisk_____
LACIEDISK              SweexDisk______
LACIEDISK_             SweexDisk_______
LACIEDISK__            SweexDisk________
LACIEDISK___           SweexDisk_________
LACIEDISK____          SweexDisk__________
LACIEDISK_____         SweexDisk___________
LACIEDISK______        SweexDisk____________
LACIEDISK_______       SweexDisk_____________
LACIEDISK________      USB128MB
LACIEDISK_________
robert@pc1:/media$

Het komt niet alleen in K3b voor maar ook in andere programma's waar ik een harddisk wil kiezen.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/10, 10:52:28 »
Wazig probleem zeg....

Zou het kunnen dat er iets fout gaat met mounten van die ext. disks?
die underscore wordt waarschijnlijk aangemaakt omdat de naam al bestaat, en dan krijgt hij een nieuwe naam = naam_ en zo verder.
Dus het lijkt alsof hij hem steeds mount, maar dan steeds met een _ meer.
Waarom??? ik zou het niet weten. Misschien iets met de verbinding tussen ext. schijf en computer?
Heb je de schijven al een los gehaald, gereset?

Je USB128MB schijnt er geen last van te hebben.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/10, 10:57:19 »
Losse gedachte:
als je die externe harde schijf gebruikt in Windows, doe je dan in Windows ook wel "veilig verwijderen" (afkoppelen)? Dat "moet" namelijk wel: Windows schrijft dan een stopcode. Als je dat niet doet, dan krijg je problemen in Linux met die schijf.

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/10, 11:01:23 »
Citaat van: pjotr123
Losse gedachte:
als je die externe harde schijf gebruikt in Windows, doe je dan in Windows ook wel "veilig verwijderen" (afkoppelen)? Dat "moet" namelijk wel: Windows schrijft dan een stopcode. Als je dat niet doet, dan krijg je problemen in Linux met die schijf.
Dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/10, 11:08:00 »
Losse gedachte:
Ik gebruikte die externe schijven inderdaad in windows XP welke ik heb draaien in de virtualbox, maar die stonden aangevinkt dat ik ze zo kon afkoppelen. Dus ik heb die nooit afgekoppeld wanneer ik Virtualbox afsloot.
Waarschijnlijk is dat de oorzaak.
1. Hoe krijg ik dit dan weer hersteld?
2. Waar staan die gegevens?
3. Nieuwe installatie doen of staat het ergens op die schijf?
4. Als ik die schijven opnieuw formatteer zou dan het probleem opgelost zijn?

Ik heb zelf geen idee waar ik dit moet zoeken.

Schijf formatteren is zo gebeurd, maar zonde van het werk als het niet helpt.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/10, 11:43:54 »
Je hebt je externe schijf toch niet opgenomen in /etc/fstab?

« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/10, 11:58:25 »
Citaat van: vanadium
Je hebt je externe schijf toch niet opgenomen in /etc/fstab?
Nee, die staan daar niet in, daarin staan alleen de interne harddisk sda1 en de swap sda5 in.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/10, 13:27:55 »
Stopt het bijmaken van nieuwe strepen, als je die externe harde schijf wel "veilig verwijdert" in Windows, ook in een Windows die draait in Virtual Box?

« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/10, 13:42:33 »
Stopt het bijmaken van nieuwe strepen, als je die externe harde schijf wel "veilig verwijdert" in Windows, ook in een Windows die draait in Virtual Box?
Ik heb nu de mogelijkheid om gebruik te maken van USB in VirtualBox uitgeschakeld en nu worden er geen nieuwe strepen bijgemaakt.
Nu is voor mij alleen de vraag in welk bestand staan nu die disk verwijzingen die onder andere door K3b wordt gelezen. Ik zou die graag willen schonen en dan nog eens testen. Helaas weet ik niet waarin deze gegevens staan. Weet jij dat wel?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/10, 13:50:59 »
Helaas niet. Je kunt natuurlijk even de verborgen map .k3b wissen in je persoonlijke map, dat wist alle instellingen van k3b. Daarna k3b weer opstarten en hij maakt nieuwe configuratiebestanden aan.

« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/10, 14:57:51 »
Helaas niet. Je kunt natuurlijk even de verborgen map .k3b wissen in je persoonlijke map, dat wist alle instellingen van k3b. Daarna k3b weer opstarten en hij maakt nieuwe configuratiebestanden aan.
.k3b staat dus niet in mijn persoonlijk map. Ik laat me niet uit het veld slaan en "Ping" daar ging een lampje branden.
In de map /media zag ik al deze drives staan en ik heb eens gekeken wie is de eigenaar van deze "zooi", jawel dat was natuurlijk de root.
Ik heb met gksudo in een terminal nautilus opgestart en zie in de map /media ook al deze drives zag staan.
In de nautilus de map /media geopend en ik heb op goed geluk al deze mappen in de prullenmand gegooid.
Systeem opnieuw gestart en "EUREKA", weg alles is weer normaal.
Inmiddels ook even de externe disk geformatteerd en niets vreemds meer te zien.

Iedereen die heeft mee gedacht, bedankt.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/10, 14:59:26 »
Goed gedaan en slim opgelost!  :-)

« Reactie #14 Gepost op: 2008/04/10, 15:28:10 »
Goed gedaan en slim opgelost!  :-)
Dank je voor het compliment, maar fijn dat we met veel hulp en suggesties toch dit probleem weer hebben kunnen oplossen. Deze topic is dus toch tot een goed einde gekomen. Nogmaals dank voor alle hulp.

Gr. Robert.