Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
Ik weet niet of dit op de juiste plaats staat, maar ik moet eerlijk zeggen dat het me wordt zal zijn want ik wil dit al een tijdje kwijt en moet het dus maar hier.
Wat ben ik een sukkel geweest, een enorme sukkel dat ik niet eerder helemaal overgestapt ben op Linux
IK draai nu Kubuntu, wat een verademing, geweldig.
Ik was aldoor bang dat ik niet alle programma's kon draaien die ik onder Windows gebruik, nou dat is ook zo, maar wat maakt het uit, er zijn zat Linux varianten die je zo (legaal) kan proberen.
Er is een wereld voor me open gegaan, achter de PC zitten is weer leuk, niet "omdat ik iets moet doen", maar gewoon omdat het weer leuk is.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik Windows XP nog draai in virtualbox, maar dat komt omdat ik 1 programma heb wat ik met geen mogelijkheid aan de gang krijg onder Linux en waarvan (voor zover ik weet) ook geen Linux variant is, het gaat om GSAK een Geocachers programma.
Buiten dat..... SUPER, spijt als haren op mijn hoofd dat ik niet eerder overgaan ben.
"Hallelujah Another soul saved!" zou menig Linux-missionaris heben uitgeroepen. Ik bijvoorbeeld.
Laatst bewerkt door Richard_Rahl (04-02-2008 14:40:20)
Erfreuliche Nachrichten!
Ich habe gerade wiedermal getestet ob ich GSAK (aktuelle Version) unter Linux zum laufen bekomme...
Und siehe da es klappt!
GSAK Version: 6.6.3
Wine Version: 0.9.23 auf kUbuntu
...allerdings muss noch so einiges zum normalen wine und gsak dazu installiert werden.
Das kann eigentlich alles mit Winetools installiert werden, allerdings klappt das meistens nicht so einfach. Wenn jehmand ein funktionierendes .wine homedir will einfach bei mir melden, es ist nicht gerade klein...
http://www.navicache.ch/forum/index.php … #entry9625
Probeer het eens en meld het svp terug
Ben
Leuk dat Kubuntu zo bevalt
.
Als je problemen tegen mocht komen ben je op dit forum aan het juiste adres 
Ben37 schreef:
Erfreuliche Nachrichten!
Ich habe gerade wiedermal getestet ob ich GSAK (aktuelle Version) unter Linux zum laufen bekomme...
Und siehe da es klappt!
...allerdings muss noch so einiges zum normalen wine und gsak dazu installiert werden.
Das kann eigentlich alles mit Winetools installiert werden, allerdings klappt das meistens nicht so einfach. Wenn jehmand ein funktionierendes .wine homedir will einfach bei mir melden, es ist nicht gerade klein...
Ben
Ik ga het zeker proberen. Bedankt voor de info, top!
Leuk, al deze reacties, bedankt.
Ben37 schreef:
Erfreuliche Nachrichten!
Und siehe da es klappt!
Ben
Es freud mich das alles so ziemlich klapt bei Innen , ich bin selber noch anfanger und daher ist es noch schwierig Innen behilflich zu sein.
Freundliche grusse Tom.
Okay dan, sille wij no fjierder yn geef Frysk?
laacque schreef:
niks Fries, gewoon nederlands kleppen 
laacque schreef:
Sorry als het verkeert overkwam was niet mijn bedoeling.
Grz Tom.
Frysk is wel een mooie taal.
Florian schreef:
Ik ben van origine een Fries, maar ik spreek geen Fries..
Schandalig gewoon
ik ben oorspronkelijk een Rotterdammer, en het schijnt dat je dat nog steeds kan horen , ondanks dat ik sinds mijn 6e daar niet meer woon 
arie schreef:
Florian schreef:
Schandalig gewoonik ben oorspronkelijk een Rotterdammer, en het schijnt dat je dat nog steeds kan horen , ondanks dat ik sinds mijn 6e daar niet meer woon
Ondanks dat ik al anderhalf jaar Brabander ben, klink ik nog altijd als een Limburger. Nou ja, soms dan. In plaats van "Houdoe!", komt er nog wel eens "Hoi-e!" uit.
arie schreef:
laacque schreef:
niks Fries, gewoon nederlands kleppen
Zo, en nou weer ontopic.....
Inderdaad: Ubuntu is prachtig, met af en toe wat weerhaakjes, maar die heeft Windows ook.
arie schreef:
Florian schreef:
Schandalig gewoonik ben oorspronkelijk een Rotterdammer, en het schijnt dat je dat nog steeds kan horen , ondanks dat ik sinds mijn 6e daar niet meer woon
Je woont nu in Friesland zeker?? 
Ben37 schreef:
Erfreuliche Nachrichten!
Und siehe da es klappt!
Ben
Ik ben er mee in de weer geweest, maar het heeft allemaal wel een hoop voeten in de aarde hoor.
Als eerste heb ik Winetools geïnstalleerd, maar die werkte niet samen met de versie van Wine die ik geïnstalleerd heb.
Ik heb het toen maar via Wine zelf geprobeerd te installeren. Het installeren ging zonder problemen, alleen wil het programma (GSAK) niet starten.
Ik ga nog eens verder kijken als ik wat meer ervaring met Kubuntu heb, voorlopig gebruik ik XP in VirtualBox nog wel even.
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn
10-04-2008
Ubuntero van de maand - April 2008 - Eendje
02-04-2008
Onverwachte downtime
01-04-2008