Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Instructie: Installeren aangifte Inkomsten belasting 2007 autopackage  (gelezen 5358 keer)

frans van der star

  • Gast
Installeren van de autopackage van aangifte Inkomsten belasting 2007 is heel simpel.
 
Via de internetsiste Linux autopackage IB 2007 installeren. Op deze site kan je naar downloadlink zoeken door in deze website-zoekmachine te typen aangifte IB linux.

Klik op de download link. Extract. Je ziet op bureaublad ib_2007_linux_1.10.x86.package verschijnen.

Daarna op de icon bureaublad ib_2007_linux_1.10.x86.package met rechter muisknop klikken. Kies dan properties dan vervolgens permissions. Vervolgens kies op de drie access windows read and write. En dan vink aan in vakje execute.

Klik dan met linker muisknop op de icon bureaublad ib_2007_linux_1.10.x86.package; dan zie je dat de package geinstalleerd. Vervolgens zie je een scherm voor de installatie.
Klik voor de keuze geen paswoord. Op den duur krijg de melding dat de package is geinstalleerd voor gebruik.

De aangifte IB 2007 staat dan heel netjes onder applications onder office.

Suggesties op- of aanmerkingen: f.van.der.star@hetnet.nl

Hoop dat dit de mensen helpt

JimZ

  • Gast
Instructie: Installeren aangifte Inkomsten belasting 2007 autopackage
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/14, 01:04:11 »
Het heeft niets met het installeren te maken natuurlijk (de tarball is trouwens nog simpeler, uitpakken naar een eigen map, een dubbelklik op /bin/ib2007.ux om het programma te starten) maar vervelend is wel dat het programma geen gegevens uit vorige aangiftes die nog onder Windows gedaan zijn kan importeren.

Als je via het ingebouwde bestandsbeheer naar een vorige (Windows) aangifte bladert beweert het dat er geen bruikbare data gevonden zijn.

Gr,
Jim

Offline friarTuxs

  • Lid
Instructie: Installeren aangifte Inkomsten belasting 2007 autopackage
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/14, 10:36:08 »
Citaat
Als je via het ingebouwde bestandsbeheer naar een vorige (Windows) aangifte bladert beweert het dat er geen bruikbare data gevonden zijn.
hmmm daar heb ik geen last van gehad, ik kan gewoon naar een map bladeren met de gegevens uit 2006 en kand die zo overnemen (was toen gedaan in windows). Misschien nog even goed bladeren en zoeken?

Verder een duidelijke verbetering van het lettertype en weergave... (is in mijn geval iets te groot, maar toch :) )
"Wie zijn billen brand mag blij zijn dat ie niet andersom stond"

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Instructie: Installeren aangifte Inkomsten belasting 2007 autopackage
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/14, 12:25:22 »
Ik heb een korte handleiding geschreven over hoe je de software van de belastingdienst installeert via de autopackage:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/173464#p173464

frans van der star

  • Gast
Instructie: Installeren aangifte Inkomsten belasting 2007 autopackage
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/14, 17:37:35 »
Allen hartelijk dank voor de aanvullingen en de extra toegevoegde waarden aan notities.


Heb dan aan Johanvd de vraag of hij handleiding heeft gemaakt voor installeren SQL-ledger en daar de server (mysql) bij met Perl (?). Hierbij aangetekend: Ben een Super   Dunmmie dus echt stapje voor stapje

Heb demo gezien van SQL-ledger en ziet er bijzonder goed uit. En dat is dan gratis!!
Kortom: fantastisch

Vriendelijke groet

Honi soit qui mal y pense.

Offline coos

  • Lid
Instructie: Installeren aangifte Inkomsten belasting 2007 autopackage
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/11, 15:58:57 »
Ik heb IB geïnstalleerd, maar ik aangifte 2007 nergens terug vinden. Opnieuw geprobeerd te installeren. Er wordt nergens meer om gevraagd. Wordt geïnstalleerd en verteld dat aangifte 2007 bij kantoor staat, maar daar staat het programma niet.
Hoe kan ik alles verwijderen en opnieuw beginnen? Of kan ik iets anders doen
Groetjes Coos

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Instructie: Installeren aangifte Inkomsten belasting 2007 autopackage
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/11, 16:04:27 »
coos, hier kan je verder lezen hoe het moet:
https://wiki.ubuntu.com/NlBelastingdienst

Offline coos

  • Lid
Instructie: Installeren aangifte Inkomsten belasting 2007 autopackage
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/06, 14:21:34 »
Sorry ik ben wel heel traag,

Bedankt voor het antwoord, het is inmiddels gelukt.
Groetjes Coos