Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Film opladen in Kino met Sony Handycam DCR-HC23E  (gelezen 2191 keer)

Offline pokemon

  • Lid
Film opladen in Kino met Sony Handycam DCR-HC23E
« Gepost op: 2007/12/01, 21:40:36 »
Ik werkte met Pinnacle Studio 10 en zou nu graag overschakelen naar een programma onder Linux. Ik las op het forum dat Kino een van de mogelijkheden is.
Ik wil de beelden van een Sony Handycam DCR-HC23E afhalen. Volgens mij heb ik een A/V kabel (aan de zijde van de pc is het een stekkertje dat lijkt op usb maar toch niet, ik weet niet hoe dit heet). Deze heb ik aangesloten op de camera en de ubuntu-pc, daarna heb ik het programma opgestart. Volgens wat ik gelezen had zou ik nu de camera moeten kunnen bedienen.
Dit lukt echter niet, ik zie nergens een beeld van mijn camera verschijnen.
Kan deze camera met deze kabel gedetecteerd worden door Kino? Moet ik ergens nog instellingen wijzigen.

Film opladen in Kino met Sony Handycam DCR-HC23E
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/01, 22:37:29 »
Je firewire verbinding is eenvoudig te activeren in Kino. Als je via de terminal start met sudo kino (even pasword invoeren) zal de verbinding wel gededecteerd worden. Nu zijn de filmpjes eenvoudig naar de computer te brengen.

Echter er is een nadeel. De bestanden die aangemaakt worden zullen eigendom zijn van de Root. De rechten zullen dus later even aangepast dienen te worden.

Succes ermee

Offline pokemon

  • Lid
Film opladen in Kino met Sony Handycam DCR-HC23E
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/02, 11:25:48 »
Dank voor je hulp, riny. Ik krijg nu beeld. Kan je me ook nog even uitleggen hoe ik met die rechten moet werken?

Offline lizardman

  • Lid
Film opladen in Kino met Sony Handycam DCR-HC23E
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/02, 15:20:42 »
je kunt met sudo chmod 777 bestandsnaameen bestand 'world readable/writeable' maken, dan mag/kan iedereen met het betreffende bestand werken.

suc6
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)