Ubuntu Nederlands

Voor hulp bij en discussie over Ubuntu Kubuntu Edubuntu Xubuntu

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Lees de forum richtlijnen voordat je een bericht plaatst.

#1 09-06-2006 09:44:53

DFreeze
Lid
Bijdragen: 124

NL vertaling Dapper

dag,

sinds gisteren ben ik een gelukkige gebruiker van Dapper. Ik heb Breezy niet geupdate, omdat ik er nogal wat mee had omgerommeld. Ik wilde fris beginnen.

Maar wat me opviel is dat in de menu's nog veel Engels en Nederlands doorelkaar staat. Is er post-install een update van de localisatie beschikbaar? Of is mijn installatie dan niet helemaal goed gegaan?

Met andere woorden: is de vernederlandsing van Dapper nog verder uitgewerkt, of moet ik gewoon gaan meehelpen en zorgen dat Edgy volledig vertaald wordt wink Ben vrij vaardig in beide talen, het ontbreekt me alleen aan tijd en daardoor aan vaardigheid met het vertaalsysteem (heb het gewoon nooit onderzocht en geprobeerd). Maar op een vrije avond kan ik best eens met de laptop op de bank enkele programma's vertalen.

#2 09-06-2006 10:23:25

bartek
Lid
Uit: Hasselt (B)
Bijdragen: 8477
Website

Re: NL vertaling Dapper

Vreemd, bij mij staat er nergens nog een engels woord in?
Heb je alles goed gepdate en gepgrade?

| Deliberando saepe perit occasio |

#3 09-06-2006 12:34:34

Dennis
Lid
Uit: Lelystad
Bijdragen: 3988
Website

Dapper wordt nog steeds vertaald en er komen maandelijks updates.

#4 09-06-2006 13:23:16

DFreeze
Lid
Bijdragen: 124

Ik heb Dapper LTS Final geinstalleerd vanaf de LiveCD. Bij de eerste inlog waren er na enkele minuten (slechts) 13 updates, maar geen vertalingen. Ik heb m'n sources-list nog niet gecheckt, die zullen nog ongewijzigd zijn (met nl. in de mirrorlijst).

Bij het gebruik van Synaptic kreeg ik wel een GPG error, na het updaten. Helaas was dat vlak voor bedtijd, dus ik heb nog niet verder in het probleem kunnen duiken. Maar nu ik dit intyp, herinner ik me dat mijn filternet abbo bij Breezy ook wel eens updates blokkeerde. De oplossing was toen om http:// te vervangen door ftp:// in de sources.list. Dat ga ik vanavond eens proberen, en dan kijken of er vertalingsupdates binnenkomen.

Als ik dan nog Engelse dingen in het menu of elders vindt, laat ik het hier wel weten.

#5 04-08-2007 11:32:48

hello
Lid
Uit: België
Bijdragen: 296

Eik! wat is dat voor iets vies! Is het een slijmvliesslak? Of een neusholte? Nee, het is Windows!
Het verdelgingsmiddel kan je hier gratis krijgen.
eID installeren en gebruiken? Volg de wiki!
https://wiki.ubuntu.com/Nederlandstalig … atie/NlEid

Bulletin Board voettekst