Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Creative Zen Touch MP3 speler en Amarok  (gelezen 5957 keer)

Offline sveens

  • Lid
Creative Zen Touch MP3 speler en Amarok
« Gepost op: 2007/10/27, 19:44:05 »
Zo het werkt. Eindelijk, na lang zoeken kan ik eindelijk met mijn MP3 speler als MTP Media Device werken onder Amarok.

Even in het kort wat je moet doen.

Via Synaptic pakketbeheer Amarok installeren.

In Amarok bij Settings-Configure Amarok en dan kiezen voor de knop Media Devices. Kiezen voor tabblad  Add Device.

Kies in het nieuwe venster voor MTP Media Device. Geef een leuke Naam en laat Mountpoint met rust.

OK, Apply en Ok

Kies in het hoofdscherm links op het tabblad voor  Devices

Doe dan Connect en hoppakee, het werkt. Met disconncet stop je boel weer netjes.

MAAR VOORDAT JE AAN DE SLAG GAAT MET HET BOVENSTAANDE: GA NAAR DE SITE VAN CREATIVE EN UPGRADE DE FIRMWARE VAN JE MP3 SPELER. DOWNLOADEN DIE HANDEL EN OP DE SITE BIJ DETAILS LEZEN (DAT IS EEN LINK NAAST DE FILENAAM) HOE JE DE FIRMWARE MOET INSTALLEREN. HET INSTALLEREN MOET ONDER WINDOWS. HET INSTALLEREN MET DE MP3 SPELER VERBONDEN AAN JE COMPUTER!!!

Nog even dit.

Je kan onder Amarok nooit rechtstreeks afspelen van je MP3 speler. Als organiser van je speler is het geweldig.
Dat afspelen  kan wel met Rhythmbox muziekspeler. de plugin aanvinken.

Wil je weten of je MTP device goed werkt ga dan naar Terminal en dan:

MTP-detect en enter

Er komt een heleboel troep te voorschijn, maar dat is een goed teken.

zorg ervoor dat je speler is aangesloten en je Armarok of Rhythmbox is afgesloten

de rest zie je vanzelf.



Ik denk dat je met wat oudere mp3 spelers zo te werk moet gaan.


gr,


Stef

Creative Zen Touch MP3 speler en Amarok
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/27, 21:33:43 »
Ik zou er een Wiki van maken, je bijdrage hier is niet "onbeperkt houdbaar"
Zelf heb ik een Zen V,voor bestands uitwisseling gebruik ik GNOMAD2 en af en toe Amarok.
Ik ben er nog niet aan toe gekomen om de programma's van de Creative cd onder wine of virtualbox uit te proberen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline sveens

  • Lid
Creative Zen Touch MP3 speler en Amarok
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/29, 09:18:30 »
Citaat van: Gijsbert
Ik zou er een Wiki van maken, je bijdrage hier is niet "onbeperkt houdbaar"
Zelf heb ik een Zen V,voor bestands uitwisseling gebruik ik GNOMAD2 en af en toe Amarok.
Ik ben er nog niet aan toe gekomen om de programma's van de Creative cd onder wine of virtualbox uit te proberen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
De Wiki is gemaakt.

https://wiki.ubuntu.com/NliPod

Gr,

Stef

Offline Soul-Sing

  • Lid
Creative Zen Touch MP3 speler en Amarok
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/29, 09:35:54 »
top stef!

Creative Zen Touch MP3 speler en Amarok
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/29, 10:27:06 »
Prima stef.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Math.

  • Lid
Creative Zen Touch MP3 speler en Amarok
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/06, 05:18:55 »
Ok, het werkt hier ook. Alleen, hoe kan ik m'n files erin beheren? M.a.w. hoe krijg ik de directorystructuur te zien? Ik zie namelijk alleen maar albums en werk graag met directory's en files.

Offline sveens

  • Lid
Creative Zen Touch MP3 speler en Amarok
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/12, 19:28:03 »
Citaat van: Math.
Ok, het werkt hier ook. Alleen, hoe kan ik m'n files erin beheren? M.a.w. hoe krijg ik de directorystructuur te zien? Ik zie namelijk alleen maar albums en werk graag met directory's en files.
Hoi, ik ben terug van vakantie.

Een MTP media device is iets anders dan een externe USB harde schijf. In het geval van de Creatiev Zen Touch wordt hij dus alleen herkend als een media device en verder niets. Hij is dus te benaderen met Amarok en Rhytmbox. Met de laatse kan je alleen afspelen, niets managen. Met Amarok kan dat wel alleen niet via een boomstructuur. Wel als je MP'3 op je HD staan.

Offline putor

  • Lid
    • barbellphysics
Creative Zen Touch MP3 speler en Amarok
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/15, 12:11:07 »
even deze post terug opvissen van lang geleden. Ik heb via dit mijn zen micro aan de praat gekregen, alle muziek die er nog opstond (6gig :D) op mijn pc gezet. Maar ik heb nog een probleempje. Ubuntu's ripprogramma's rippen naar OGG en ik kan dat wel converteren naar mp3, maar mijn mp3 speler herkend dat niet. Ik krijg steeds playback error.

Gisteren leidde dit tot enig frustratie toen ik dacht om eindelijk eens het met jeugdsentiment overladen Angel Dust van Faith No More op de trein te kunnen beluisteren.
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Creative Zen Touch MP3 speler en Amarok
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/15, 12:22:56 »
Citaat van: putor
even deze post terug opvissen van lang geleden. Ik heb via dit mijn zen micro aan de praat gekregen, alle muziek die er nog opstond (6gig :D) op mijn pc gezet. Maar ik heb nog een probleempje. Ubuntu's ripprogramma's rippen naar OGG en ik kan dat wel converteren naar mp3, maar mijn mp3 speler herkend dat niet. Ik krijg steeds playback error.

Gisteren leidde dit tot enig frustratie toen ik dacht om eindelijk eens het met jeugdsentiment overladen Angel Dust van Faith No More op de trein te kunnen beluisteren.
waarom staan je mp3´s die je van je speler hebt afgehaald in ogg?
zo niet,wat moet je dan rippen? verder kun je rippen in mp3 format, wanneer je lame hebt geinstalleerd. in ripperx en soundjuicer en andere progs kan dat gewoon.

Offline Cami

  • Lid
Creative Zen Touch MP3 speler en Amarok
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/14, 19:50:37 »
Ik heb Gnomad2 geprobeerd. Hier kon ik bestanden toevoegen aan mijn Zen Sleek Photo en playlisten maken. Ik kon de volgorde van de playlisten echter niet aanpassen.

Met Amarok werkt het uitstekend. Bedankt voor de wiki!

pitt998

  • Gast
Re: Creative Zen Touch MP3 speler en Amarok
« Reactie #10 Gepost op: 2009/06/01, 10:48:05 »
Hallo

Hoe kan ik amarok instaleren ik snap er niks van ..


groet paul

Re: Creative Zen Touch MP3 speler en Amarok
« Reactie #11 Gepost op: 2009/06/01, 10:54:30 »
Hallo

Hoe kan ik amarok instaleren ik snap er niks van ..


groet paul

Welkom op ons forum, Paul :)
Toepassingen -> Installeren/verwijderen -> Zoek naar "amarok" -> Vink Amarok aan -> Druk op "Wijzigingen doorvoeren".

Software installeren gaat over het algemeen heel anders dan op Windows. Het beste lees je onze FAQ even door: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ

pitt998

  • Gast
Re: Creative Zen Touch MP3 speler en Amarok
« Reactie #12 Gepost op: 2009/06/03, 19:10:35 »
is amarok ook voor windows beschikbaar en waar kan ik die vinden.


groet

Re: Creative Zen Touch MP3 speler en Amarok
« Reactie #13 Gepost op: 2009/06/03, 19:11:47 »
is amarok ook voor windows beschikbaar en waar kan ik die vinden.


groet
Waarom wil je Amarok op Windows?

Dit is een forum voor Ubuntu Linux-gebruikers hè ;) Als je een probleem op Windows hebt met deze speler, kun je daar beter voor op een Windows-forum zijn.