Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pimp my taakbalk  (gelezen 1699 keer)

Offline wiert

  • Lid
Pimp my taakbalk
« Gepost op: 2007/10/27, 17:52:37 »
Ik heb mijn desktop als volgt ingericht: taakbalk beneden en een zijbalk.

Ik wil al een tijdje van die zijbalk af. Nu kan ik wel "toepassingen, locaties, systemen" (hoe noem je zoiets?) naar de balk beneden verplaatsen, maar dan wordt deze wel erg vol, zeker als daar ook nog wat snelkoppelingen bij staan.

Liever heb ik een soort kleinere start-knop (als in windows), waaruit vervolgens dan de drie opties te selecteren zijn. Weet iemand of en hoe dat kan?


Offline wiert

  • Lid
Pimp my taakbalk
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/27, 19:43:49 »
Precies zoiets!

Ik begrijp alleen niet hoe ik dit zo instel.

Echter, ik heb de menubalk (bestaande uit toepassingen,locaties,systeem) vervangen door het hoofdmenu-icoontje. Deze werkt hetzelfde als de start-knop onder windows. Mooi dus. Alleen zou ik nu wel weer een iets langer icoontje daarvoor willen gebruiken.

Kortom: kan ik nu het icoontje van de optie "hoofdmenu" op de taakbalk vervangen door een ander icoontje?

Taygeto

  • Gast
Pimp my taakbalk
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/29, 15:01:40 »
Ik meen me te herinneren dat hier al eens een topic over geweest is (het icoontje vervangen dus), mss es rondneuzen op het forum en kijken of daar een oplossing gevonden werd?

Offline oemoeta

  • Lid
Pimp my taakbalk
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/29, 15:05:53 »
En laat ik nu net dit onderwerp hier aan het lezen zijn :)
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/6509/1
(vanaf reactie #13)

Offline wiert

  • Lid
Pimp my taakbalk
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/29, 20:56:07 »
Bedankt! Ben er mee bezig.

Heb ondertussen mijn icoontjes vervangen zoals beschreven:

Citaat
Gehehehe, jaaah leuk he die start buttons!
Weet je hoe je dat voor elkaar krijgt?

Dat gedoe van 'Toepassingen-Lokaties-Systeem' kun je verwijderen, dat heet trouwens Menubalk, daarvoor in de plaats voeg je 'Hoofdmenu' toe aan het paneel!
Hoe verwijder je Menubalk: door rechtermuisknopklik op het ubuntu logootje bij Toepassingen en kies 'Verwijderen van paneel'
Daarna rechtermuisknopklik op een leeg stuk van het paneel en kies 'Toevoegen aan paneel'
Kies dan voor Hoofdmenu, welke je daar kunt vinden tussen allerlei andere plugins voor het paneel.

Hoe plaats je dat mooie plaatje als start-button...
Ten eerste moet het een *.svg zijn!
Geef het de naam start-here.svg

Op de volgende lokaties vervang start-here.svg met de door jou gewilde start-here.svg:
/usr/share/icons/gnome/scalable/places en op /usr/share/icons/human/scalable/places

Daarna de toetsencombi Ctrl-Alt-Backspace
Opnieuw inloggen en tadaa!
Ook het icoontje veranderd van een .png naar een .svg.

Helaas blijf ik nog steeds het oude icoontje zien. Ik ga dus nog maar even verder. (suggesties van harte welkom).

Offline wiert

  • Lid
Pimp my taakbalk
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/29, 22:10:39 »
Ik ben weer wat verder: In het scherm "toevoegen aan paneel"  is het icoontje van de starter hoofdmenu idd aangepast. Maar als ik deze toevoeg aan de menubalk, wordt het oude Ubuntu-icoon nog getoond.