Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
pjotr123 schreef:
mcgyver schreef:
@ Pjotr:
ELO's (electronische leeromgevingen) kunnen niet eens overweg met firefox in windows. Laat staan met Linux.Werken jullie met Orionelo onder N@tschool van Threeships? N@tschool kan sinds versie 10 wel in Firefox! En ook onder Linux dus.... :-)
Versie 10 is eind juni 2007 uitgekomen. Helaas vertikken ze het op de school van mijn kinderen, om over te stappen van versie 9 op versie 10. Reden: de overstap van 8 naar 9 was tegengevallen, en ze willen niet nogmaals problemen hebben.....
Mijn ervaringen met Versie 10 zijn echt niet beter als 9. In windows werkt de plugin over het algemeen wel, tenzij je mht documenten moet gaan opeen, dat wordt er ineens weer IE gebruikt. De plugins installeren op linux is geen goed idee, Bij de volgende start van n@tschool, of misschien zelfs al firefox (is alweer een tijd geleden) crasht het hele systeem, alleen een hard reset is mogelijk. Waarschijnlijk komt het omdat de plugin gebruikt maakt van .dll bestanden, maar ben er nog niet achter.
Ik hoop nog steeds dat er een keer een fantsoenlijke versie/ plugin voor linux komt. Of dat ze overstappen op moodle. Nee hier op de fontys, geen respect voor alternatieve besturingssystemen, zelfs geen MAC
Ronnie schreef:
De plugins installeren op linux is geen goed idee, Bij de volgende start van n@tschool, of misschien zelfs al firefox (is alweer een tijd geleden) crasht het hele systeem, alleen een hard reset is mogelijk. Waarschijnlijk komt het omdat de plugin gebruikt maakt van .dll bestanden, maar ben er nog niet achter.
Ik hoop nog steeds dat er een keer een fantsoenlijke versie/ plugin voor linux komt. Of dat ze overstappen op moodle. Nee hier op de fontys, geen respect voor alternatieve besturingssystemen, zelfs geen MAC
Dit is belangrijke informatie. Heb je het geprobeerd met de nieuwste versie van Firefox, die in de standaardinstallatie zit van Ubuntu 7.04 ?
bartek schreef:
Op een beurs in Hasselt stonden we met een Ubuntustand, ik probeerde er gratis cd's te slijten in ruil voor 5 minuten aandacht:
Ik::"Ken je Ubuntu-Linux reeds, een gratis alternatief voor Windows?"
Vreemde man: "Jaja, gratis. Wat hangt er aan vast?"
Ik: "Helemaal niets, je krijgt het helemaal gratis."
Vreemde man: "Linux? Kan toch nooit goed zijn."
Ik "Waarom niet?"
Vreemde man: "Omdat het gratis is kan het nooit goed zijn."
En weg was ie, zelfs de vraag om het eens te bekijken werd met handgewuif afgewimpeld ...
Wat een sago dat is hetzelfde als:
1: Wil je een koekje
2: nee
1:maar het is gratis
2:ik hoef het gewoon niet
1: waarom niet
2:omdat die in de winkel van 1 euro veel lekkerder zijn
pjort123 schreef:
Dit is belangrijke informatie. Heb je het geprobeerd met de nieuwste versie van Firefox, die in de standaardinstallatie zit van Ubuntu 7.04 ?
Ja, gewoon de standaard firefox van 7.04, ik wil hem best een keer op 7.10 proberen aan de gang te krijgen, maar verwacht er niet veel van.. Als iemand een keer naar deze plugin zou willen kijken, hier is de link.
EDIT: Het werkt nu idd wel. waarschijnlijk heb ik intussen een update van firefox ontvangen ofzo... Ik verschhot alleen wel toen ik de error console open maakte. een stuk of 50-100 warnings, over verkeerde tekens in een script. En af en toe krijg ik een activex error
. Maar het werkt gelukkig, eindelijk van ies4linux af
Laatst bewerkt door Ronnie (15-09-2007 14:38:08)
dude schreef:
Drogreden: Als Ubuntu Linux populair wordt, komen er vanzelf wel virussen
Feit: Linux is minder vatbaar voor virussen en spyware door de betere software architectuur
Linux virusvrij? Vergeet het!
Enkele dagen geleden heb ik nog een stevige verkoudheid gehad, terwijl ik nochtans al meer dan een jaar volledig en alleen op Ubuntu draai.
Jenske schreef:
dude schreef:
Feit: Linux is minder vatbaar voor virussen en spyware door de betere software architectuurLinux virusvrij? Vergeet het!
Enkele dagen geleden heb ik nog een stevige verkoudheid gehad, terwijl ik nochtans al meer dan een jaar volledig en alleen op Ubuntu draai.
We hebben het hier over digitale virussen :p
Ronnie schreef:
EDIT: Het werkt nu idd wel. waarschijnlijk heb ik intussen een update van firefox ontvangen ofzo... Ik verschhot alleen wel toen ik de error console open maakte. een stuk of 50-100 warnings, over verkeerde tekens in een script. En af en toe krijg ik een activex error
. Maar het werkt gelukkig, eindelijk van ies4linux af
Bedankt! Reden voor mij, om druk te blijven uitoefenen op de school van mijn kinderen, om over te stappen op versie 10 van N@tschool.
siegi schreef:
Jenske schreef:
dude schreef:
Feit: Linux is minder vatbaar voor virussen en spyware door de betere software architectuurLinux virusvrij? Vergeet het!
Enkele dagen geleden heb ik nog een stevige verkoudheid gehad, terwijl ik nochtans al meer dan een jaar volledig en alleen op Ubuntu draai.We hebben het hier over digitale virussen :p
Voor jou ben ik blij dat het alleen een verkoudheid is.... en voor mij ben ik blij dat deze site een disclaimer heeft met This website and all information, products and services on it are provided on an “as is†basis, without warranty of any kind, either express or implied. :-) :-) :-)
Gezondheid!
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn