Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
leuk om te zien dat er toch wel veel jonge mensen zich interesseren voor open source besturingssystemen.
ik ben pas 17 jaar geworden (in mei) en gebruik linux nu voor ongeveer een jaar. En voorheen heb ik er wel eens af en toe mee ge
profoX schreef:
Mijn absolute favoriete distributie voor de server is Hardened Debian. Veilig en stabiel.
Tip: Probeer Solaris10 eens uit 
wr19026 schreef:
profoX schreef:
Mijn absolute favoriete distributie voor de server is Hardened Debian. Veilig en stabiel.
Tip: Probeer Solaris10 eens uit
Misschien OpenSolaris wel eens een keer...
Maar ik heb een beetje de pest aan Sun.
('k Heb zo mijn redenen)
Volgens mij heeft linux ECHT wel toekomst. Als je ziet hoeveel 17-25 jarige ubuntu (lees:linux) gebruiken......
Het gaat dus echt goed.
Rene
Laatst bewerkt door linefarmer (31-05-2006 18:19:33)
Jazeker gaat het goed: in de afgelopen paar maanden zijn er 3 mensen om mij heen linux gaan gebruiken... en vele anderen zijn ge
Gerwin: dit forum bestaat pas sinds juli vorig jaar en je hebt je 2 dagen voor kerst geregistreerd. De tijd vliegt, maar gelukkig nog net niet zo hard 
Ik ben 17, ik draai sinds december op Ubuntu (ik begon met 5.04, ookal was 5.10 toen al uit - dat wist ik toen niet
) Daarvoor heb ik een half jaar Windows XP gebruikt, en dáárvoor sinds m'n 10e Windows 98.
Ik draai nu trouwens op Dapper.
Ik ben 17 en gebruik Ubuntu sinds maart dit jaar ofzo, en Ubuntu is m'n eerste linux-distro. Ben begonnen met 5.10 maar sinds een week of drie draai ik 6.06, kheb namelijk eerst de beta nog ff gedraaid.
Ik ben 10. En ik denk dat ik de jongste van heel het forum ben.
Laatst bewerkt door robin007bond (11-06-2006 18:34:43)
Dat denk ik ook Robin, ik heb kleinzoons die ouder zijn dan jij !
Leuk, dat je nu al begint, ik had die kans niet op mij 10e (lol)
Groeten van 40km verderop (eiland Tholen),
Ron
het is altijd leuk een Benjamin in ons midden te hebben. 10 Wow ... ik ben welliswaar nog niet zo een ouwe lu... uhh meneer als Ron, maar toen ik 10 was bestonden er geeneens PC's toen was de C64 nog geeneens uit.
Hoe oud is linux zelf eigenlijk? Volgens mij ouder dan Robin 
In 1991 was versie 0.01 er, dus 15 jaar oud.
(14 jaar en 9 maanden eigenlijk)
Ben nu 16, begonnen met MS-DOS op mijn derde ofzo schat ik. Daarna in 95 de eerste echte pc met Windows 95, daarna 98 en daarmee gewerkt tot medio 2005, waarna ik dmv mijn Motorola E680 aan Linux ben geraakt. Ondertussen druk bezig met het fixen van bug #1 
Ik ben 23 jaar oud.
Ik ben eind 2003 begonnen met het pruntsen met linux (meestal suse8.2 naast mijn w2k)
Waarna ik juni 2004 overgestapt ben naar slackware en linux only (geen dual boot meer) Hierna in begin 2005 ben ik overgestapt naar Archlinux. bij het uitkomen van breezy heb ik deze naast archlinux gedraait.
Nu draai ik zakelijk ubuntu (nog breezy) en prive ubuntu met daar soms arch nog bij.
Hallo, luitjes
Ik ben 50 jaar ja ja en gebruik Ubuntu nu sinds het begin van idt jaar. Begonnen met een Aplle 2e (cp/m) uitgebracht door Bimex te Haelen. Daarna een windhoos pc onder 95. In 98 in down under kennis gemaakt met linux. Wil niks meer anders. Dual-boot met 98, XP en/of Suse, Mandrake, Fodera, Redhat , maar Ubuntu zit lekker. Pluim voor de de gehele Ubuntu vertalers, medewerkers en al die forum leden die hun bijdrage leveren aan een wereld die staat voor gelijkheid en eerlijkheid.
Heb Ubuntu ge-upgraded naar de latste versie. Perfect. Alleen de mp3 enz. werkte niet. na info op al die forums van Ubuntu het een en ander kunnen oplossen. Kijk en daar kan wndhoos nu eens iets van leren. Niet te moeilijk maar met Ubuntu een hele wereld van informatie.
Kortom Ubuntu niet alleen voor nerds!
adios Nasibass
En zo is het maar net. 
Laatst bewerkt door linefarmer (14-06-2006 21:39:35)
Ik ben 21 en sinds m'n zesde aan het prutsen met pc's
. In 1998 voor het eerst met linux kennisgemaakt - X draait niet zo vlot met 8 MB RAM
. Door de jaren heen af en toe eens een distro geïnstalleerd. Twee jaar geleden heb ik op eBay een Speedtouch USB gekocht, aangezien mijn ADSL modem (Copperjet 800) niet ondersteund werd - op internet kunnen maakte al een groot verschil.
Ik heb het niet echt getroffen met m'n computerhardware: ook de Sil3112 SATA+Raid controller op m'n moederbord zorgt voor problemen (om het ff niet over m'n printer en 2de videokaart te hebben) en is enkel bruikbaar met een oude driver die niet standaard in de kernel zit. Het valt op te lossen door installatie op m'n enige IDE-schijf, hercompilatie van de kernel en wat geknutsel met GRUB, maar handig is het niet. 'k Heb een tijdje Mandrake en later Fedora Core gebruikt op deze manier. Nu ben ik wel een fervente gamer, wat het er niet makkelijker op maakt...
Ubuntu 5.04 en 5.10 waren uiteindelijk de eerst distro's die ik - mits toevoegen van -irqpoll optie - zonder problemen kon installeren
. Ik ben toen teruggekeerd naar Windows, maar toen ik onlangs zag dat Dapper beschikbaar was heb ik besloten de sprong te wagen. Ubuntu is nu m'n belangrijkste OS, terwijl ik één voor één probeer een aantal games in orde te krijgen met wine en cvscedega. Tot nu toe is het nog geen overdonderend succes, maar we zien wel wat het wordt
.
Greets,
Birdy.
Laatst bewerkt door Firebird (14-06-2006 22:00:42)
Ik ben deze zomer twee jaar geleden begonnen met Fedora Core 1, afgelopen zomer FC3 (met beide dingen niet echt veel gedaan ivm ontbreken van internet) en sinds gisteren draait hier Ubuntu op aanraden van een Sloveen die ik ken 
Ik ben nu 17 (18 in september) en ik heb vanaf een jaar of 8, 9 (gokje) met DOS gewerkt, daarvoor met nog iets primitievers. In ´98 overgestapt op Windows 98 en in 2002 naar XP. Ik wil met Vmware binnenkort ook eens Mac OS X gaan proberen en als dat bevalt dan is de eerstvolgende aankoop na mijn rijbewijs een Macbook 
Laatst bewerkt door Xano (20-06-2006 08:11:17)
Ik ben vanaf zondag met Linux, Ubuntu begonnen, ben nu 16 jaar. Ben als ik het goed het op me 6e begonnen met MS-Dos, Toen ik 8 was naar Windows 95 en een paar maanden later Windows 98. In 2002 naar XP en daar heb ik op heden mee gewerkt. Heb ook al gewerkt met de eerste beta's van toen nog Longhorn.
Ubuntu bevalt me fantastisch, enige minpunt vind ik dat er nog geen driver voor mijn ati x1300 met 64 bits beschikbaar is, maarja dat ligt meer bij ati zelf. Voor de rest ben ik lekker aan het experimenteren op linux en tot nu toe gaat het me allemaal goed af.
Het begon allemaal op die oude bedrijfscomputer van mijn grootmoeder in der tijd, toen was ik < 7 jaar.
En al volop probeerde met Win 3.0 denk ik .. Pc'tje gekregen voor eerste communie: win 95. ... dan win 98 .. dan XP .. welke ik nog steeds nodig heb voor school af en toe , maar nu zelfs weigert te werken .. puik :p
eerste linuxervaring begon een 2 a 3-tal jaar terug.. vooral server-wijs dan in zake van een hostingsbedrijf mocht ik wat 'prutsen' gelukkig niet te veel verkeerd gedaan :p
En dan nu al ubuntu sinds Breezy Badger, nog niet zo lang dus.
Ik ben nu 17, volgende week maandag word ik er 18. 
Als het tegen mij is , een vroege, maar bedankt 
Ik ben 32 jaar. Ik begon in 1987 op mijn commodore 64. Ik leerde wat basic maar meer niet. Veel spelletjes toen.
in 1991 kreeg ik mijn 286, en daarna mijn 386DX40 die ik top 1997 had. Tot die tijd alleen DOS.
Daarna een cyrix166, eind 1999 een Athlon 600, in 2002 een Pentium4 1.6@2.3Ghz, met win XP, en nu heb ik een AMD3000+.
Ik draai nu dual boot met XP en Linux. Ik kan nog niet zonder XP ivm hardware en spelletjes.
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reigerâ€!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn
10-04-2008