Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [ies4linux] werkt niet helemaal  (gelezen 2294 keer)

Offline Math.

• Lid
[ies4linux] werkt niet helemaal
« Gepost op: 2007/08/17, 11:30:27 »
Heb zojuist ies4linux geïnstalleerd, maar kan maar niks in de adresbalk invoeren. Bij alles wat ik invoer blijft alleen maar de eerste letter staan en kan hij de pagina niet vinden. Alleen wanneer ik een adres opgeef als startpagina komt hij tevoorschijn.
Iemand bekend met dit probleem en weet hier een oplossing voor...?

*edit*
En ik kom er nu net achter dat hij ook geen afbeeldingen inlaad... terwijl afbeeldingen weergeven gewoon wel aangevinkt staat...

Offline nor

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/17, 12:04:52 »
Heb je wel wine en cabextract geinstalleerd? Het is vereist bij de installatie van ies4linux.

Offline Math.

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/17, 12:35:13 »
Citaat van: nor
Heb je wel wine en cabextract geinstalleerd? Het is vereist bij de installatie van ies4linux.
Ja, die heb ik gewoon vanuit synaptic geïnstalleerd.

Offline glupper68

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/17, 13:31:46 »
Ik heb beiden ook geinstaleerd maar kan via winefile bv niets opstarten, ziet alleen maar de dir programfiles, geen programma's ed.
Via persoonlijke map of bv gnomecommander lukt het mij ook niet om een exe bestand te openen
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline wutnubu

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/17, 14:56:57 »
Heb ik ook, maar alleen bij het starten van versie 6.x niet bij 4.x en 5.x.

Groet

Offline Math.

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/17, 14:59:48 »
Citaat van: nor
Hoe heb je ies4linux geinstalleerd? Met deze handleiding? Heb je laatste wine versie?

Draai je Breezy, Dapper, Edgy of Feisty? Ik draai zelf dapper en werkt probleemloos.
Feisty Fawn en de instructies gevolgd volgens deze handleiding:
http://www.tatanka.com.br/ies4linux/page/Installation

Offline SWAT

• Administrator
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/17, 16:58:29 »
Hmm, ik heb er destijds geen problemen mee gehad. Probeer het eens met een andere wine versie :)

Offline Math.

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/17, 17:31:00 »
Citaat van: SWAT
Hmm, ik heb er destijds geen problemen mee gehad. Probeer het eens met een andere wine versie :)
Ja, misschien toch beter weer eens te kijken naar een oudere versie, want voorheen kon ook gewoon nog Adobe Software in wine laten draaien en dat lukt nu ook al niet meer. Khad alleen al de versies wine 0.9.38 t/m 0.9.43 voor Feisty vanaf deze site uitgeprobeerd, maar kreeg bij alle versies weer precies dezelfde problemen. Het is echt sinds dat ik Feisty gebruik dat wine moeilijk doet. Is het mogelijk om anders de versies voor bijv. Dapper/Edgy te gebruiken...?

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #9 Gepost op: 2007/08/18, 04:29:41 »
Ik had vroeger er ook geen probleem mee, maar ik had net toevallig ies4linux ook nog eens geïnstalleerd, en ik heb net hetzelfde probleem..  ik gebruik Gutsy Gibbon btw.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

« Reactie #10 Gepost op: 2007/08/19, 15:13:22 »
Als je IEs4linux met een deb-bestand installeerd, hoef je geen wine meer te doen, want die wordt er standaard bij gepakt.

Weet wel, dat IEs4linux puur bedoelt is om sites te testen en om een enkele site te bezoeken die het niet doet in FireFox (of Epiphany, of Opera, of Galeon, of Flock, of .........). Het zal dus sowieso niet een volmaakte browser zijn.

Offline Math.

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2007/08/19, 21:06:09 »
mja, internet Explorer is gewoon de grootste bagger die er bestaat... maar ja, de meeste mensen gebruiken het helaas, bijna iedereen krijgt het door z'n strot heen geduwd, dus ik moet toch wel regelmatig testen... en om elke keer vmware te moeten opstarten is ook weer zo'n gedoe. :/

hier, net even mijn wordpress weblog in IE6 in VMware bekeken:

tis gewoon niet te geloven... :(

« Reactie #12 Gepost op: 2007/08/20, 08:24:20 »
IE6 dus.....
Volgens mij kun je op zo een oude versie de IE toch niet meer beoordelen.....
Maar ik ben het wel met je eens hoor!

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #13 Gepost op: 2007/08/20, 10:14:22 »
Citaat van: profoX
Ik had vroeger er ook geen probleem mee, maar ik had net toevallig ies4linux ook nog eens geïnstalleerd, en ik heb net hetzelfde probleem..  ik gebruik Gutsy Gibbon btw.
Heb naar aanleiding van deze draad, mijn IEs4Linux binnen Feisty uitgeprobeerd: wie schetst mijn verbazing dat ik hetzelfde probleem heb, daar waar het voorheen vlekkeloos werkte! Aangezien ik in de tussentijds niets met IEs4Linux heb gedaan, zou het aan de onderliggende libraries (wine?) kunnen of moeten liggen.

Vreemde zaak.

Offline markba

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2007/08/20, 12:11:34 »
Aanknopingspunt gevonden, het lijkt aan Wine te liggen en in versie 0.9.43 opgelost te zijn:
http://www.winehq.org/pipermail/wine-users/2007-August/027656.html

EDIT: in Feisty zit 0.9.33 en in Gutsy 0.9.42, dus zelfs daar zou je (nu) nog steeds hetzelfde probleem hebben, natuurlijk totdat de laatste versie van wine wordt geupload.

Offline markba

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2007/09/17, 10:00:58 »
Heb wine gedowngrade naar 0.9.33 (kan via Synaptic, Force Version). IEs4Linux werkt weer zoals voorheen.

Echter, de update-manager wil steeds upgraden naar 0.9.42 (de versie waar de fout in zit). Nog even uitzoeken hoe dat tegengehouden kan worden. Voorlopig de automatisch voorgestelde updates maar niet installeren, scherp blijven dus.