Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen geluid bij spel  (gelezen 1610 keer)

Offline vliegje20

• Lid
Geen geluid bij spel
« Gepost op: 2007/07/11, 18:25:21 »
Ik had vorige week even unreal tournament 2004 gedownload om te proberen of ik m kon spelen. Er zat een linuxinstaller bij dus die gebruikt en ik kon m spelen tot zover geen probleem. Eergister had ik ineens geen geluid meer en nu heb ik nog steeds geen geluid :( Alles staat gewoon goed open. Iemand een idee?

Offline Ivan1986

• Lid
Geen geluid bij spel
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/11, 21:06:45 »
je gaat wss een proces moeten killen elke keer dat je (het spel) opstart.....  welk proces weet ik wel niet maar zoek een keertje in google:

unreal no sound linux

en je gaat veel verder komen dan op dit forum. tenzij iemand anders direct de oplossing wete is dat wss het snelste

Offline vliegje20

• Lid
Geen geluid bij spel
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/12, 10:15:26 »
Bedankt voor de tip het is me gelukt :)

Ik moest bij voorkeuren - geluid - tabblad geluiden ESD uitvinken.

Heel erg bedankt :D

Offline vliegje20

• Lid
Geen geluid bij spel
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/20, 11:02:47 »
Ok laatste vraag hierover ik heb inmiddels een workaround gevonden:

aoss ./ut2004 moet ik intikken als ik in de terminal in /media/hdb1/ut2004 zit

Maar hoe voeg ik dat toe aan de starter die in het menu toepassingen-spelletjes zit? Ik heb al geprobeerd om het zo te doen:
/media/hdb1/ut2004/aoss .ut/2004

Maar dat doet ie niet iemand enig idee?

Azalin

• Gast
Geen geluid bij spel
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/20, 16:20:05 »
Heb je al een keer de optie "uitvoeren in terminal" aangevinkt bij de starter?

En anders een script maken dat naar de map waar aoss staat heen gaat, en dan ut met aoss opstart, maar dat moet volgens mij niet nodig zijn.

Offline vliegje20

• Lid
Geen geluid bij spel
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/20, 16:58:21 »
Citaat van: Azalin
Heb je al een keer de optie "uitvoeren in terminal" aangevinkt bij de starter?

En anders een script maken dat naar de map waar aoss staat heen gaat, en dan ut met aoss opstart, maar dat moet volgens mij niet nodig zijn.
Uitvoeren in terminal zie ik niet staan. In het menu bewerkingsgedeelte kan ik wel terminaltoepassing kiezen maar dat doet ie dan niet.

Offline vliegje20

• Lid
Geen geluid bij spel
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/23, 19:42:10 »
Iemand nog een idee?

Offline vliegje20

• Lid
Geen geluid bij spel
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/28, 17:40:44 »
Ok het probleem is compleet opgelost. Ik zal even een aantal dingen uitleggen:

Azalin vroeg mij in dit topic: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/12742/2 post #46 hoe ik zat met mijn geluidskaarten. Ik heb 1 onboard en 1 andere en ik zei dat de onboard uitgeschakeld was. Dat was ook maar mijn moederbord batterijtje raakte leeg en dus werden de instellingen niet meer onthouden. Vandaag was mijn pc van de kook steeds bij het opstarten sloot ie af. Na wat uitzuigen en de kast open laten staan nog t zelfde. Toen dacht ik aan mijn mobo batterijtje. Naar de winkel een nieuwe gehaald. Settings ook nagekeken en nu heb ik helemaal geen problemen meer :D