Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird 2.0  (gelezen 5595 keer)

The_Necrocide

• Gast
Thunderbird 2.0
« Gepost op: 2007/06/12, 10:13:08 »
Is er een datum wanneer Thunderbird 2.0 in de repo's komt? Elke keer ik nu een install doe kom ik uit bij de 1.5?

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Thunderbird 2.0
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/12, 10:20:08 »
Mogelijk nooit ......
In Gutsy zit hij wel in de repo's, dus misschien moet je gewoon even wachten tot je kunt overstappen (oktober).
Je zou kunnen proberen, om de DEB van gutsy te copyeren, maar dat kan gevaarlijk zijn, omdat deze voor een andere kernel is gecompileerd.
Maar waarom 2.0 ? wat is er mis met de vorige ?
Wat is het verschil eigenlijk ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

The_Necrocide

• Gast
Thunderbird 2.0
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/12, 10:24:49 »
Geen idee wat het verschil is, daarom wou ik hem net installeren...
Ik zou eens op de site moeten gaan kijken welke 'verbeteringen' er zijn aangebracht. Er is zeker niets mis met de 1.5.x versie :)

Klik

• Gast
Thunderbird 2.0
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/12, 12:33:44 »
Volgens mij ontbreekt er nog iets in de 1.5 versie. Bij nieuw ontvangen emails speelt hij wel een geluidsfragmentje of 'beep' af, maar dit vind ik niet zo handig als uw boxkes afstaan (in 't eerste geval) of als uw muziek te luid staat (in 't geval van de beep). 'k Had wel graag gezien dat er in de nieuwe versie ook de mogelijkheid zou bestaan om door middel van een icoontje verwittigd te worden bij nieuwe emails.

schoappied

• Gast
Thunderbird 2.0
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/12, 12:41:13 »
Citaat van: Klik
Volgens mij ontbreekt er nog iets in de 1.5 versie. Bij nieuw ontvangen emails speelt hij wel een geluidsfragmentje of 'beep' af, maar dit vind ik niet zo handig als uw boxkes afstaan (in 't eerste geval) of als uw muziek te luid staat (in 't geval van de beep). 'k Had wel graag gezien dat er in de nieuwe versie ook de mogelijkheid zou bestaan om door middel van een icoontje verwittigd te worden bij nieuwe emails.
Ik heb thunderbird 1.5.10 in Ubuntu en in XP. In de laatste krijg ik wel zo'n envelopje rechts onder in mijn taakbalk, in Ubuntu niet....

The_Necrocide

• Gast
Thunderbird 2.0
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/12, 12:56:21 »
In ubunru 2.0 zou het mogelijk zijn om direct Gmail accounts te importeren, wat eigenlijk in de 1.5 eve simpel manueel te doen was.
Ik krijg inderdaad bij de 1.5 geen melding van een nieuwe E-mail, lijkt dan normaal te zijn?
De minimize to tray extension werkt onder linux ook niet (in Windows als je thunderbird minimaliseerde kwam het bij je systeemicoontjes naast je klok te staan)

artvds2708

• Gast
Thunderbird 2.0
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/12, 19:56:14 »
Of gebruik gewoon Automatix2.
Het werkt prima.
Ook al zullen mensen er anders overdenken.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Thunderbird 2.0
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/12, 20:19:27 »
Citaat van: artvds2708
Of gebruik gewoon Automatix2.
Het werkt prima.
Ook al zullen mensen er anders overdenken.
Niet doen, nu niet en nooit niet !
Het verziekt je systeem, het maakt er vreemde repositories bij, waardoor je nooit meer betrouwbaar kunt upgraden!
Alleen al het aanbevelen kan voldoende zijn, om op mijn zwartelijst te komen ;)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Thunderbird 2.0
« Reactie #8 Gepost op: 2007/06/12, 20:29:14 »
Citaat van: The_Necrocide
In ubunru 2.0 zou het mogelijk zijn om direct Gmail accounts te importeren, wat eigenlijk in de 1.5 eve simpel manueel te doen was.
Ik krijg inderdaad bij de 1.5 geen melding van een nieuwe E-mail, lijkt dan normaal te zijn?
De minimize to tray extension werkt onder linux ook niet (in Windows als je thunderbird minimaliseerde kwam het bij je systeemicoontjes naast je klok te staan)
Deze extensie gebruik ik voor Thunderbird:
http://moztraybiff.mozdev.org/
Ik krijg nu een icoontje te zien in de tray als er nieuwe mail binnen is gekomen.
Minimaliseren naar de tray heb ik nog niet geprobeerd, want dat vind ik niet zo boeiend.
Als ik het programma even kwijt wil dan zet ik het op desktop nummer 2,3 of 4 :)

Hoe het zit met je gmail probleem weet ik niet.
Ik  gebruik al heel lang Thunderbird in combinatie met Gmail, zelfs toen ik nog Windows gebruikte. Ik krijg wel gewoon alle mail binnen in TB. Misschien even je instellingen van TB en gmail controleren?

Offline siegi

• Lid
Thunderbird 2.0
« Reactie #9 Gepost op: 2007/06/12, 20:29:37 »
voor te zien of ik nieuwe mail heb gebruik ik gewoon mail-notification gewoon simpel te installeren via synaptic even instellen en klaar.
gmail accounts kan je toch ook gewoon met pop binnenhalen dus gewoon met elke email client daarvoor heb ik thunderbird 2.0 niet nodig.

@rOn de kernel heeft er eigenlijk weinig mee te maken hoor,  dat zal ook wel werken.  Het grootste probleem zijn eigenlijk de afhankelijkheden.  

En neen het komt nooit in feisty repo's alleen misschien in de backports. Ubuntu heeft geen rolling releases, anders hadden de beginners hier met meer miserie gezeten.

Klik

• Gast
Thunderbird 2.0
« Reactie #10 Gepost op: 2007/06/12, 21:16:47 »
@Johanvd of anderen :-)

Op die site die je aangaf ( http://moztraybiff.mozdev.org/) heb ik die extensie "new mail icon" gedownload (een xpi bestand).

Nu zou ik die extensie moeten geïnstalleerd krijgen via Extra -> extensies... maar ja, die staat niet in het lijstje... hoe krijg ik die in dat lijstje? Of moet ik het op een andere manier geïnstalleerd krijgen?

Alvast bedankt!

schoappied

• Gast
Thunderbird 2.0
« Reactie #11 Gepost op: 2007/06/12, 21:56:15 »
Citaat van: siegi
voor te zien of ik nieuwe mail heb gebruik ik gewoon mail-notification gewoon simpel te installeren via synaptic even instellen en klaar.
gmail accounts kan je toch ook gewoon met pop binnenhalen dus gewoon met elke email client daarvoor heb ik thunderbird 2.0 niet nodig.

@rOn de kernel heeft er eigenlijk weinig mee te maken hoor,  dat zal ook wel werken.  Het grootste probleem zijn eigenlijk de afhankelijkheden.  

En neen het komt nooit in feisty repo's alleen misschien in de backports. Ubuntu heeft geen rolling releases, anders hadden de beginners hier met meer miserie gezeten.
Krijg je dan ook een envelopje in je paneel?
Bij mij krijg ik niet meer dan een beepje... ook met mail-notification

The_Necrocide

• Gast
Thunderbird 2.0
« Reactie #12 Gepost op: 2007/06/12, 21:56:50 »
Citaat van: Johanvd
Deze extensie gebruik ik voor Thunderbird:
http://moztraybiff.mozdev.org/
Ik krijg nu een icoontje te zien in de tray als er nieuwe mail binnen is gekomen.
Minimaliseren naar de tray heb ik nog niet geprobeerd, want dat vind ik niet zo boeiend.
Als ik het programma even kwijt wil dan zet ik het op desktop nummer 2,3 of 4 :)

Hoe het zit met je gmail probleem weet ik niet.
Ik  gebruik al heel lang Thunderbird in combinatie met Gmail, zelfs toen ik nog Windows gebruikte. Ik krijg wel gewoon alle mail binnen in TB. Misschien even je instellingen van TB en gmail controleren?
Ja tuurlijk zo doe ik het ook al heel lang voor mijn Gmail. Ik denk dat je me een beetje verkeerd hebt begrepen... :)

Offline Dave

• Lid
Thunderbird 2.0
« Reactie #13 Gepost op: 2007/06/12, 22:24:00 »
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/9566

thunderbird 2 installeren voor de liefhebber

The_Necrocide

• Gast
Thunderbird 2.0
« Reactie #14 Gepost op: 2007/06/12, 23:14:35 »
Citaat van: Dave

Al ervaring met deze methode?

Offline siegi

• Lid
Thunderbird 2.0
« Reactie #15 Gepost op: 2007/06/12, 23:32:21 »
Citaat van: schoappied
Krijg je dan ook een envelopje in je paneel?
Bij mij krijg ik niet meer dan een beepje... ook met mail-notification
Ja zelfs een hele popup deze word gezet in het mededelingsgebied waar ook gaim instaat.
Je moet het natuurlijk nog wel configuren, de pop server appart instellen enzow.

Offline Typhoner

• Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
Thunderbird 2.0
« Reactie #16 Gepost op: 2007/06/13, 13:04:32 »
ach, ik wacht wel op de backports

Offline Dave

• Lid
Thunderbird 2.0
« Reactie #17 Gepost op: 2007/06/13, 21:56:01 »
Citaat van: Dave

Al ervaring met deze methode?
Ja en ging prima.
had wat bevriezingsproblemen maar bleken later aan de vidiokaart te liggen.
maar bracht me weinig merkbaar nieuws zodat na een nw installatie ik het weer zo gelaten heb met 1.5

The_Necrocide

• Gast
Thunderbird 2.0
« Reactie #18 Gepost op: 2007/06/13, 22:05:37 »

Op die site die je aangaf ( http://moztraybiff.mozdev.org/) heb ik die extensie "new mail icon" gedownload (een xpi bestand).

Nu zou ik die extensie moeten geïnstalleerd krijgen via Extra -> extensies... maar ja, die staat niet in het lijstje... hoe krijg ik die in dat lijstje? Of moet ik het op een andere manier geïnstalleerd krijgen?

Alvast bedankt!
Works like a charm. Kijken of je de juiste versie download (voor thunderbird 1.5), download het bestand, open thunderbird extensies en sleep het .xpi bestand naar het venster. effe Thunderbird herstarten en tis gereed. :)

schoappied

• Gast
Thunderbird 2.0
« Reactie #19 Gepost op: 2007/06/13, 22:14:10 »

Alvast bedankt!
Works like a charm. Kijken of je de juiste versie download (voor thunderbird 1.5), download het bestand, open thunderbird extensies en sleep het .xpi bestand naar het venster. effe Thunderbird herstarten en tis gereed. :)
dank. werkt ook bij mij :)

Offline Typhoner

• Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
Thunderbird 2.0
« Reactie #20 Gepost op: 2007/06/16, 15:09:58 »
Je kunt, als je een debje wilt, ook icedove downloaden.
Dit is de Debian-versie van Thunderbird en alle extensies enz. werken er ook op.
http://packages.debian.org/unstable/mail/icedove

Klik

• Gast
Thunderbird 2.0
« Reactie #21 Gepost op: 2007/06/16, 15:40:03 »
@ The Necrocide

ah ok, zo installeer ik dus een extensie... simpel maar ge moet het weten! Merci hé!!!

Offline merijn

• Lid
Thunderbird 2.0
« Reactie #22 Gepost op: 2007/06/25, 18:41:15 »
Hoi,ik gebruik vlekkeloos thunderbird version 2.0.0.4 al.
Dit in Feisty.
Ik had eerder al in het forum aanwijzingen gegeven hoe je dat moet doen.
Bij een ander onderwerp.

Groetjes,

Merijn