Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
Bij welk deel van de Ubuntu-NL populatie hoor jij(gelieve 2 antw)?
0% - 2
9% - 32
1% - 5
40% - 145
6% - 22
14% - 53
27% - 96
Total : 355
Els schreef:
Ik denk dan ook dat het vooral aan de interessesfeer van een vrouw te wijten is dat er zo weinig vrouwen zijn. Die zijn meestal met andere zaken bezig
Wat voor zaken? Koekjes bakken zeker? Het is toch niet te geloven! Let op je woorden Karel!
Als ik mijn vriendin als voorbeeld neem dan interesseren pc's haar weinig. Zolang het werkt maakt het haar niet uit of ze nu op een Mac of op een pc werkt en of ze daarbij Windows of Linux of Mac OSX gebruikt.
(Even voor de duidelijkheid: ik heb zo'n man als jouw vriendin...)
Ik wil ook niet veralgemenen, Els. Maar ik constateer dat wel bij haar. Aan de andere kant heb ik wel een contactpersoon op msn (is dat geen scheldwoord?), die halverwege de 50 is, van het vrouwelijke geslacht, alleenstaand en die zonder enige voorkennis van Linux eigenhandig Ubuntu heeft geïnstalleerd en Windows eraf heeft gezwierd. Reden voor haar omschakeling: de licentie van de virusscanner was verlopen en ze had via via gehoord dat Ubuntu een oplossing kon zijn.
Vrouwen en Ubuntu: het kan volgens mij perfect, maar waarom kom je die combinatie zo weinig tegen?
Bail Hope schreef:
ik denk dat je zelfs man en vrouw aan kunt vinken
Ja ook aan de twijfelgevallen is gedacht!
Laatst bewerkt door Ghanneh (14-06-2007 11:49:27)
Vijfde vrouw meldt zich. Ik denk er ook wel eens over na waarom er zo weinig vrouwen zijn die Ubuntu gebruiken maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik er waarschijnlijk ook niet aan was begonnen, zonder technisch manvolk om mij heen.
Zelf ben ik ook van het type dat een computer het gewoon moet doen, zonder al te veel gedonder en ik denk dat veel vrouwen er zo over denken. Om meer vrouwen te bereiken zullen ze dus de voordelen eerst moeten zien van bijvoorbeeld geen virussen, eenvoudig backups maken e.d. Zelf heb ik wel eens geprobeerd om wat discussie los te krijgen op internetfora voor vrouwen e.d. maar amper respons. Inmiddels heb ik overigens wel mijn moeder en beste vriendin aan de Ubuntu maar die komen hier nooit..
Maar zou het misschien kunnen zijn, dat vrouwen gevoeliger zijn voor de ideologische argumenten achter vrije software, in plaats van de technische? Mij hebben die argumenten in ieder geval over de streep geholpen om het te proberen.
Kletskous schreef:
Vijfde vrouw meldt zich. Ik denk er ook wel eens over na waarom er zo weinig vrouwen zijn die Ubuntu gebruiken maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik er waarschijnlijk ook niet aan was begonnen, zonder technisch manvolk om mij heen.
Zelf ben ik ook van het type dat een computer het gewoon moet doen, zonder al te veel gedonder en ik denk dat veel vrouwen er zo over denken. Om meer vrouwen te bereiken zullen ze dus de voordelen eerst moeten zien van bijvoorbeeld geen virussen, eenvoudig backups maken e.d. Zelf heb ik wel eens geprobeerd om wat discussie los te krijgen op internetfora voor vrouwen e.d. maar amper respons. Inmiddels heb ik overigens wel mijn moeder en beste vriendin aan de Ubuntu maar die komen hier nooit..
Maar zou het misschien kunnen zijn, dat vrouwen gevoeliger zijn voor de ideologische argumenten achter vrije software, in plaats van de technische? Mij hebben die argumenten in ieder geval over de streep geholpen om het te proberen.
heh heh, daar is ze dan eindelijk, Kletskous
Kletskous schreef:
Vijfde vrouw meldt zich........ over de streep geholpen om het te proberen.
LOL, ben jij de Catharina die mij over de streep heeft geholpen? Dat zou wel heeeeeel toevallig zijn ;-)
Hanneke
Karel schreef:
Vrouwen en Ubuntu: het kan volgens mij perfect, maar waarom kom je die combinatie zo weinig tegen?
Weet je wat ik denk? Dat vrouwen hier zo ontzettend goed in zijn dat ze helemaal geen hulp nodig hebben. Daarom hoor je ze er niet over en zie je hier alleen de vijf ietsje minder slimme: wij. Maar stiekem zijn we ver in de meerderheid ;)
Laatst bewerkt door Els (14-06-2007 21:21:36)
Els schreef:
Weet je wat ik denk? Dat vrouwen hier zo ontzettend goed in zijn dat ze helemaal geen hulp nodig hebben. Daarom hoor je ze er niet over en zie je hier alleen de vijf ietsje minder slimme: wij. Maar stiekem zijn we ver in de meerderheid
m.a.w. de mannen hier zijn allemaal dom .......
Inderdaad, wanneer ik echt slim zou zijn, dan was M$ van mij, dus ergens heb ik toch een kans gemist 
Ah ja, natuurlijk. MS kan niet van jou zijn, want ik ben de eigenaar.
Nee, da's eigenlijk een belediging voor mij, want ik heb geen lelijke kop als Steve Ballmer 
Hehe, gaan jullie maar lekker bezig zijn met M$ te runnen zou ik zeggen:P
Ik zou nooit van mijn leven zo'n bedrijf willen runnen... En ik zou zeker niet zoveel geld willen hebben. Als ik zoveel geld had zou ik het gebruiken als wc papier als het echte wc papier op was... Ook zou ik gewoon voor de lol op straat lopen en geld laten vallen... Kijken of mensen het dan oprapen en terug geven, of in hun eigen zak stoppen:P
Wat mentalitiet betreft, heb je gelijk Vlerknozem,
maat wat inzicht in de markt-ontwikkeling v.w.b. computers heb ik gewoon iets gemist, waardoor ik niet een goed OS op de markt heb kunnen zetten.
Misschien kan ik het goedmaken door me in te zetten voor het m.i. beste OS van deze tijd!
Ubuntu rules
Els schreef:
Karel schreef:
Weet je wat ik denk? Dat vrouwen hier zo ontzettend goed in zijn dat ze helemaal geen hulp nodig hebben. Daarom hoor je ze er niet over en zie je hier alleen de vijf ietsje minder slimme: wij. Maar stiekem zijn we ver in de meerderheid
Els, deze opmerking doet mijn ego geen goed....... sniffffffffff.
oeps!! eerst man>18 gevinkt en toen verzonden
ben ook nog werkend
(voor de statistieken)

laacque schreef:
Hihi, zo had ik het nou ook weer niet bedoeld
Wij met z'n vijven kunnen het best zelf, maar vinden zo'n mannenoverschot wel leuk, daarom zitten we hier. Zo goed?
Overigens... vijf? Ik weet toch zeker dat er nóg een Els is...
Els schreef:
Overigens... vijf? Ik weet toch zeker dat er nóg een Els is...
Ja, Els1980 ...
Een 23-jaar oude op kosten van de belastingsbetaler levende dopper.
Els schreef:
laacque schreef:
Hihi, zo had ik het nou ook weer niet bedoeld
Wij met z'n vijven kunnen het best zelf, maar vinden zo'n mannenoverschot wel leuk, daarom zitten we hier. Zo goed?
met andere woorden: jullie hebben gewoon medelijden met al die domme venten 
laacque schreef:
Els schreef:
Karel schreef:
Wel, we zijn (we= de vrouwen hierzo)natuurlijk erg slim; we hebben dit forum gevonden, weten de jusite vragen te stellen en krijgen zo alles draaiend......
"je bent dom, wanneer je geen vragen stelt"
Hanneke
Jehanne schreef:
Kletskous schreef:
Vijfde vrouw meldt zich........ over de streep geholpen om het te proberen.
LOL, ben jij de Catharina die mij over de streep heeft geholpen? Dat zou wel heeeeeel toevallig zijn ;-)
Hanneke
Hehe Hanneke, graag gedaan hoor
Hopelijk volgen er meer...
http://www.kletskous.com/2007/06/15/zit … microsoft/
Kletskous schreef:
http://www.kletskous.com/2007/06/15/zitten-vrouwen-liever-onder-de-plak-van-microsoft/
Mooi artikeltje
Nu maar hopen dat veel vrouwen het lezen, en dus misschien ook een keertje een kijkje gaan nemen in de wereld van vrijheid.
5 mensen van het vrouwelijke geslacht.... de emancipatie is hier nog niet echt doorgedrongen....
Is ook lastig reclamemaken met mannen die in rare linuxcodes praten terwijl ze sowieso al het zwakke geslacht zijn qua verbale communicatie 
Wat me me opvalt is dat er toch wel flink meer forumleden werken. Eigenlijk had ik meer studenten verwacht, maar wellicht niet helemaal terecht...
schoappied schreef:
Wat me me opvalt is dat er toch wel flink meer forumleden werken. Eigenlijk had ik meer studenten verwacht, maar wellicht niet helemaal terecht...
Ik werk én ik studeer én ik ben vrouw, pffft: kom ik van een andere planeet ;-)
Jehanne schreef:
pffft: kom ik van een andere planeet ;-)
Nee, je komt uit de mooiste provincie van Nederland 
r0n. schreef:
Jehanne schreef:
pffft: kom ik van een andere planeet ;-)
Nee, je komt uit de mooiste provincie van Nederland
Hehe, charmeur.
Jehanne schreef:
schoappied schreef:
Ik werk én ik studeer én ik ben vrouw, pffft: kom ik van een andere planeet ;-)
Hey babe, multitasking is our middlename..... 
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn
10-04-2008