Darell
Lid
|
 |
2006/09/27, 01:29:05 |
|
volgens mij hebben we hier nog niet zo'n topic. Vind dat altijd wel interresant. Waarom ik Windows XP nog erop heb? - Mijn telefoon (Samsung E900) werkt alleen op Windows - Ik kan niet alle spellen doen op Linux - Ik kan niet alle filmpjes en sites bekijken met Linux (ivm Flash 9) - Guitar Pro bestaat niet voor Linux Dat ik niet alle sites kan bekijken vind ik wel echt een nadeel, bijvoorbeeld deze site: http://www.bassplayer.tv/ die vind ik erg handig (ben bassist) maar moet nu altijd naar Windows om op die site te komen en de filmpjes te kunnen bekijken. Maarja als ik het goed heb begrepen komt Flash 9 begin volgend jaar uit. Het komt erop neer dat ik 95% op Ubuntu zit, ben alleen op Windows als het echt nodig is. Ik hoop dat ik ooit Windows helemaal kan verwijderen, maar dat zit er voorlopig nog niet in 
|
|
|
|
|
|
Open Source = Freedom = Power !!
|
|
|
Samuel Rave
Lid
|
 |
Antwoord #1, 2006/09/27, 01:40:43 |
|
Ik gebruik het heeeel zelden voor mn Dell AXIM X5 (PDA), om programma's installeren.
en nog heel af en toe omdat mn vriendin via msn met me praten wil met cam en audio.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
theokus
Lid
|
 |
Antwoord #2, 2006/09/27, 02:36:58 |
|
Er is niet een specifiek topic hierover maar er staat wel "stof" verspreid in andere topics;)
Het waarom ligt voor mij in hoofdzaak bij de toepassingen. Misschien zal dat ooit veranderen en dat hangt ook af van mijn bereidheid om te leren of mij aan te passen. Maar ja waarom het mij moeilijk maken als het makkelijk ook gaat;)
Het installeren van een programma is ook niet zo evident. Om eerlijk te zijn steek ik liever meer tijd in het leren&kennen enz. van het programma dan in het installeren van datzelfde programma. Dat vind ik toch een beetje een handicap. Anderzijds, dat er minder vergelijkbare toepassingen zijn is niet te wijten aan Linux(Ubuntu) zelf. Ze moeten nog altijd geschreven worden door anderen...
Installeren vanuit Synaptic gaat als dat fluitje van een cent maar ja daar zitten nu 20.000 stuks in en soms weet ik ook niet goed hoe ik moet zoeken om h
|
|
|
|
|
|
As good as it gets
|
|
|
Dutchie
Lid
|
 |
Antwoord #3, 2006/09/27, 07:36:58 |
|
ik heb op dit moment wel dual boot geinstalleerd staan(40gig voor linux en 160 voor nixdows), maar vanmiddag ga ik heel windows eraf halen en dan hem 30 gig geven en de rest van de gigjes aan mn linux schijf toevoegen. windows ga ik dan ook office bij doen, en dat ga ik dan gebruiken voor school, kga namelijk een certificaat genaamd ECDL halen en daarvoor heb ik windows + microschoft office nodig... maar meerendeel zal ik echt wel op linux zitten  en ik speel ook wel games, maar het meeste speel ik unreal tournament 2004, en die draait ook op linux 
|
|
|
|
|
|
proud follower of tux
|
|
|
Bart
Lid
|
 |
Antwoord #4, 2006/09/27, 08:32:04 |
|
Twee dingetjes: Photoshop en Call of Duty. Photoshop schijnt onder Wine te draaien, maar dat moet ik (dit weekend?  ) nog even proberen. Call of Duty draait perfect, je kan alleen het merendeel van de servers niet in, omdat punkbuster niet goed werkt. VMWare zou een mooie oplossing zijn, maar dan moet ik eventjes kijken hoeveel ram dat extra verbruikt, ik heb namelijk maar 512mB.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wereldvreemd
Lid
|
 |
Antwoord #5, 2006/09/27, 09:16:37 |
|
Het nieuwe (middelbare)schooljaar is weer begonnen en m'n zoon kwam weer thuis met een heel pakket studieboeken + een stapel cd-roms die alleen geschikt zijn voor windows 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pjotr
Lid
|
 |
Antwoord #6, 2006/09/27, 09:20:12 |
|
Het nieuwe (middelbare)schooljaar is weer begonnen en m'n zoon kwam weer thuis met een heel pakket studieboeken + een stapel cd-roms die alleen geschikt zijn voor windows  Bekend probleem, en een dikke min voor de uitgeverijen en de scholen. Zelf denk ik, nou ja. Dan maar dual boot. Als ze maar niet met Windows het internet op kunnen, want dat is natuurlijk echt veel te link. Groet, Pjotr.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bartek
Lid
|
 |
Antwoord #7, 2006/09/27, 10:06:46 |
|
Het nieuwe (middelbare)schooljaar is weer begonnen en m'n zoon kwam weer thuis met een heel pakket studieboeken + een stapel cd-roms die alleen geschikt zijn voor windows  Dit vind ik niet kunnen. Er zou moeten aangedrongen worden op 't gebruik van open standaarden op scholen. Nu worden mensen verplicht om veel geld uit te geven aan software, ook zij die 't niet breed hebben. Waarom vraag je niet aan die school of ze ook een Windows-cd meegeven (uiteraard met licentie) of een laptop in bruikleen geven?
|
|
|
|
|
|
| Deliberando saepe perit occasio |
"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"
|
|
|
Wereldvreemd
Lid
|
 |
Antwoord #8, 2006/09/27, 10:29:20 |
|
Klopt Bartek, ik heb ook erg veel moeite hiermee. De scholen schermen met het feit dat zij zelf hier geen invloed op hebben en de pakketten worden samengesteld door het ministerie in samenwerking met een (1 !) uitgever. Ik vind ook dat hiermee ouders (ook die het niet breed hebben) als het ware gedwongen worden om a: een pc ter beschikking te hebben en b: windows op die pc te hebben. Echt heel vervelend.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rikus
Lid
|
 |
Antwoord #9, 2006/09/27, 12:07:24 |
|
schoolboeken met wine snelkoppeling op scherm kom je een heel end. maar het kan zo veranderen. als iedere gebruiker van ubuntu nu 5 install cd tjes per week aan een kennis geeft dan is het probleem binnen 3 jaar opgelost
|
|
|
|
|
|
|
|
|
theokus
Lid
|
 |
Antwoord #10, 2006/09/27, 12:26:01 |
|
Twee dingetjes: Photoshop en Call of Duty. Photoshop schijnt onder Wine te draaien, maar dat moet ik (dit weekend?  ) nog even proberen. Call of Duty draait perfect, je kan alleen het merendeel van de servers niet in, omdat punkbuster niet goed werkt. VMWare zou een mooie oplossing zijn, maar dan moet ik eventjes kijken hoeveel ram dat extra verbruikt, ik heb namelijk maar 512mB. Heb dit ook gelezen Xano: Photoshop plus ook Photoshop Elements. Maar dan ben je er nog niet. Je moet dan ook nog het scherm en de printer calibreren... wil je goede print- en beeldresultaten hebben.
|
|
|
|
|
|
As good as it gets
|
|
|
Karel Brits
Lid
|
 |
Antwoord #11, 2006/09/27, 12:28:32 |
|
voorlopig hou ik Windows voor mijn discman van Sony: als je je muziek omzet in het Atrac3plus-formaat van Sony, kan je heel wat albums kwijt op
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dave
Lid
|
 |
Antwoord #12, 2006/09/27, 12:30:39 |
|
ik verveel me dood sinds er ubuntu op staat. met windows de virusscanner updaten en scannen, diverse progjes voor adware en trojans en registercleaners en andere opruim progjes. Was je wel poosje mee zoet steeds. en spellen doe ik niet. heb nu regelmatig zo van "wat zalk nu eens doen"  verder nog fotogedoe in windows. foto's verkleinen kan alleen stuk voor stuk in gimp en gaat heeeel traag allemaal en een webalbum maken zou ik ook geen klein handig linux progje voor weten. ben wel aan expirementeren met deze progjes via wine te gebruiken maar resultaat wisselt nogal. verder werkte ik in xp eigenlijk ook al met thunderbird en firefox en open office. dus dat soort opensource projecten bewijst de linux gemeenschap ook wel een dienst door dit voor windows aan te bieden lijkt me zo want overstappen wordt zo wel eenvoudiger. gaat inmiddels wel regelmatig een weekje voorbij zonder dat xp nog gestart wordt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
theokus
Lid
|
 |
Antwoord #13, 2006/09/27, 12:33:05 |
|
Het nieuwe (middelbare)schooljaar is weer begonnen en m'n zoon kwam weer thuis met een heel pakket studieboeken + een stapel cd-roms die alleen geschikt zijn voor windows  Dit vind ik niet kunnen. Er zou moeten aangedrongen worden op 't gebruik van open standaarden op scholen. Nu worden mensen verplicht om veel geld uit te geven aan software, ook zij die 't niet breed hebben. Waarom vraag je niet aan die school of ze ook een Windows-cd meegeven (uiteraard met licentie) of een laptop in bruikleen geven? Niet gezien bartek hoeveel laptops een bepaalde school in Hasselt verkocht?  Of hoeveel een 1ste-jaars-student kost aan een univ.? Er is sprake van, toch in enkele Hasseltse scholen.
|
|
|
|
|
|
As good as it gets
|
|
|
theokus
Lid
|
 |
Antwoord #14, 2006/09/27, 12:45:37 |
|
ik verveel me dood sinds er ubuntu op staat. met windows de virusscanner updaten en scannen, diverse progjes voor adware en trojans en registercleaners en andere opruim progjes. Was je wel poosje mee zoet steeds. en spellen doe ik niet. heb nu regelmatig zo van "wat zalk nu eens doen" http://www.happyhour-pcforum.nl/style_emoticons/default/w00t.gifverder nog fotogedoe in windows. foto's verkleinen kan alleen stuk voor stuk in gimp en gaat heeeel traag allemaal en een webalbum maken zou ik ook geen klein handig linux progje voor weten. ben wel aan expirementeren met deze progjes via wine te gebruiken maar resultaat wisselt nogal. verder werkte ik in xp eigenlijk ook al met thunderbird en firefox en open office. dus dat soort opensource projecten bewijst de linux gemeenschap ook wel een dienst door dit voor windows aan te bieden lijkt me zo want overstappen wordt zo wel eenvoudiger. gaat inmiddels wel regelmatig een weekje voorbij zonder dat xp nog gestart wordt. Hahaha Dave  Ik verveel me dood sinds Windows Vista hier "draait".... (naast Ubuntu). (RC1 en dus nog beta) Ben zelf veel met foto's bezig dus gebruik in Photoshop CS2 waar ik nog nooit problemen mee had onder XP Pro. Is natuurlijk geen bewijs dat Gimp niet hetzelfde kan hoor. Waarvoor gebruik je OpenOffice?
|
|
|
|
|
|
As good as it gets
|
|
|
|