Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Nieuwe forum?  (gelezen 1573 keer)
cad4linux
Lid

Bekijk profiel
2006/09/15, 21:17:01

Ooit heeft Dennis een keer een link geplaatst naar een soort preview van hoe in de toekomst ubuntu-nl.org er uit zou komen zien. Helaas was de preview al offline gehaald toen ik wilde kijken. Verder heb ik Dennis hier en daar zien melden dat (het toch wel beperkte) punBB een keer word vervangen door andere forumsoftware.

Ik ben dus een beetje nieuwsgierig geworden naar wat de plannen zijn, Dennis vertel eens, wat voor forum software word het, heb je nog een preview?

bartek
Lid

Bekijk profiel WWW
Antwoord #1, 2006/09/16, 09:06:49

Er is zondag een poging ondernomen om 't hele zootje om te zetten maar dat is helaas niet door kunnen gaan.
Nog even geduld er wordt hard aan gewerkt.

| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"
cad4linux
Lid

Bekijk profiel
Antwoord #2, 2006/09/16, 09:13:19

Naar welke forumsoftware word het overgezet? PHPBB SMF YABB VBULLETIN of iets anders?

profoX
Lid

Bekijk profiel WWW
Antwoord #3, 2006/09/16, 10:42:04

Citaat van: Dennis
Nog even door ratelen over de upgrade:

ubuntu-nl.org wordt op django gebaseerd. Alle gebruikersaccounts zal ik migreren en ik kan dan ook makkelijker mensen rechten geven om op de website dingen aan te passen. Ook kun je zelf je coordinaten opgeven voor op de kaart en wordt de planet automatisch samengesteld. Shipit wordt geautomatiseerd en het komt er allemaal wat netter uit te zien.

De polls zijn op dit moment een enge hack, maar zometeen kunnen die dus op de hele site zichtbaar zijn. Dit geldt ook voor het nieuws en de RSS feed ervan.

Het laatste zal een poging zijn om de verloren data uit de database te halen (deze data is niet verloren omdat ik gauw de database heb gekopieerd), en zoveel mogelijk oude en nieuwe data samen te voegen.
Ik vermoed dat het forum zoals nu blijft, maar gewoon een opknapbeurt krijgt, en dat de gebruikersaccounts van het forum worden ge

Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)
cad4linux
Lid

Bekijk profiel
Antwoord #4, 2006/09/16, 11:34:20

Mja, de dingen die in dit forum gevraagd zijn ben ik nu aanhet implementeren in het nieuwe forum Smiley
Zeker is het tijd, maar mijn tijd is een beetje op en het nieuwe forum wil ik eerst goed af hebben.
Ik heb al ruim een maand niets aan de kaart gedaan - ook dat is zometeen beter ge

zappa
Lid

Bekijk profiel WWW
Antwoord #5, 2006/09/16, 12:26:25

Er komt idd een nieuw, en het zal zeker niet PHPBB zijn als ik mij Dennis' gevleugelde woorden nog goed herinner Wink
Het zal vooral de kleur en stijl van andere Ubuntu sites hebben wereldwijd.
Dennis Kaarsemaker
Administrator

Bekijk profiel WWW
Antwoord #6, 2006/09/22, 10:03:09

Ik ben net terug van EuroOscon en heb ook kort met de lead-developer van Django gepraat. Het moet nu dus allemaal een beetje sneller gaan Wink

Phaldmmor
Lid

Bekijk profiel WWW
Antwoord #7, 2006/09/22, 10:36:52

Is de zoek functie van het nieuwe forum ook wat verbeterd? Ik merk dat als ik zoek vaak zaken niet gevonden worden en blijkt er achteraf wel een aantal topics van te zijn.

Kan natuurlijk ook zijn dat ik de zoek functie niet goed gebruik Tongue

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin je op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut je op te winden....
Alex van Niel
Lid

Bekijk profiel WWW
Antwoord #8, 2006/09/22, 12:19:39

Mmm, dat heb ik ook wel een paar keer ondervonden. Wat ook niet echt makkelijk is aan de zoekfunctie, wanneer je zoekt op iets dat ook in een heeel groot thread staat, dat je dan dat hele thread moet doorlezen (wireless thread bijvoorbeeld) voordat je er achter komt dat het slechts een keer genoemd is wat je zocht maar niet behandeld. Als hij meteen naar het bericht zou springen met het gezochte woord dan weet je of het wel of niet relevant is om de hele thread te lezen of niet.

profoX
Lid

Bekijk profiel WWW
Antwoord #9, 2006/09/22, 17:07:17

Azalin: volledig mee akkoord..!

Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)
budster
Lid

Bekijk profiel
Antwoord #10, 2006/09/22, 17:52:00

@ Azalin, wat ik eigenlijk altijd doe is zodra ik de pagina krijg waar mijn keyword in voorkomt is met ctrl-f de pagina doorzoeken op mijn keyword.
Dennis Kaarsemaker
Administrator

Bekijk profiel WWW
Antwoord #11, 2006/09/22, 19:51:29

Ja, de zoekfunctie wordt anders. Nu is het een kopie van de phpbb zoekfunctie, maar ik maak er waarschijnlijk een op lucene gebaseerde zoekfunctie van, dus full text search.

Alex van Niel
Lid

Bekijk profiel WWW
Antwoord #12, 2006/09/22, 21:38:07

Citaat van: budster
@ Azalin, wat ik eigenlijk altijd doe is zodra ik de pagina krijg waar mijn keyword in voorkomt is met ctrl-f de pagina doorzoeken op mijn keyword.
Ja, doe ik ook... maar met een thread als die van de "Stel hier al uw wireless vragen"ben je dan wel snel uitgezocht ... vooral als het op pagina 5 staat en je dus naar pagina 1 gestuurd bent.

Maar ik ben erg benieuwd.

budster
Lid

Bekijk profiel
Antwoord #13, 2006/09/22, 21:53:04

Daar heb je gelijk in maar je moet natuurlijk op je chipset zoeken en niet op wireless. Wat ik vooral denk dat een probleem van het forum is (daar maak ik mijzelf ook schuldig aan) dat er te weinig verwezen, word naar de Wiki, ook worden er niet genoeg wiki pagina's aangemaakt.

Dat is dus niet een technisch probleem van het forum zelf maar een mentaliteits probleem van de forum gebruikers, en met name de 'helpende' forum gebruikers.
Alex van Niel
Lid

Bekijk profiel WWW
Antwoord #14, 2006/09/23, 09:59:39

Uhm, ik zei ook niet dat ik op wireless zoek natuurlijk... maar als jij op Atheros zoekt, dan krijg heb je in die wireless thread echt wel meerdere mogelijkheden hoor... en nog moet je dan die hele thread doorlezen. Dat is niet een fout van het forum gebruik maar van de zoek functie. Het maakt het zoeken gewoon lastiger.

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: