Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
beste mensen
met alle vormen van versleuteling... welke te kiezen, welke is best?
ik heb nu mijn router zo ingesteld dat de twee mac adressen van de twee laptops hier in huis toegang krijgen...
is dit nu werkelijk 101% safe?
of toch maar voor één of andere vorm van versleuteling kiezen?
groet
R.
Niets is écht veilig, helaas.
MAC adressen kan men veranderen, dus als men zich een MAC adres toewijst dat toegang heeft, kan men binnen.
Maar hoe men één van die twee MAC adressen te weten kan komen.....
Als je het volgende hebt ben je zo goed als veilig:
- WPA (2)
- MAC controle
- Liever geen DHCP, enkel statische adressen in een specialere range zoals 10.35.214.0.
- Een netwerknaam die niet naar jouw gezin kan verwijzen, neem iets neutraal zoals "Myworld".
- Linux systemen 
Kris
Laatst bewerkt door Scormen (22-07-2008 16:52:48)
Ok als er kwade wil mee gemoeid is, of als men wat zou te verbergen hebben dan, maar geen van beide is hier het geval.
Gewoon dat je geen hotspot bent voor speelvogels en datastreamdieven, dat is het wat het moet zijn.
Ik dacht die versleutelingen te laten voor wat ze zijn, maar bij nader inzien ga ik je tips toch toepassen Scormen.
m'n beste dank in elk geval :-)
Ralph
Ralphius schreef:
Ok als er kwade wil mee gemoeid is, of als men wat zou te verbergen hebben dan, maar geen van beide is hier het geval.
Gewoon dat je geen hotspot bent voor speelvogels en datastreamdieven, dat is het wat het moet zijn.
Ik dacht die versleutelingen te laten voor wat ze zijn, maar bij nader inzien ga ik je tips toch toepassen Scormen.
m'n beste dank in elk geval :-)
Ralph
Als ze zien dat je geen versleuteling hebt gaan ze proberen connecteren en als het niet werkt weten ze direct dat ze uw mac adres moeten spoofen (Term voor hetzelfde macadres nemen)
Wat er van statische ip adressen gezegd word is even simpel te omzeilen als de mac adressen doordat ze gewoon uw netwerk verkeer kunnen monitoren en zien ze direct ook het ip van uw laptop en dus de range.
Wat er van statische ip adressen gezegd word is even simpel te omzeilen als de mac adressen doordat ze gewoon uw netwerk verkeer kunnen monitoren en zien ze direct ook het ip van uw laptop en dus de range.
Klopt, maar het is toch weer een extra stapje.
Lang leve de UTP kabel
Kris
dhcp uitzetten maakt het jezelf alleen moeilijker.
Ik zou gewoon voor wpa2 beveiliging gaan. En een goed wachtwoord.
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn
10-04-2008