Ubuntu Nederlands

Voor hulp bij en discussie over Ubuntu Kubuntu Edubuntu Xubuntu

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Lees de forum richtlijnen voordat je een bericht plaatst.

#1 02-07-2008 22:59:06

Skilltone
Lid
Bijdragen: 420
Website

repo games vraag

Goede avond,

Ik ben bijna alle games aan het testen/doen die in de repo's staan. Wat me opviel is dat bepaalde spellen;

1. gewoonweg niet doen (bv gl-117)
2. ineens geen input support aangeeft (torcs, trigger, vegastrike)
3. of dat er geen groot scherm is (supertux familie)

Ik heb geen compiz en dat soort zaken. de geleverde gesloten driver van NV aangevinkt.

terwijl open arena, sauerbrauten enzo wel achter elkaar doen. Hoe kan dat zo zijn?

BvD

Martin

Lezen is 1, begrijpend lezen is 2, werkelijk snappen is 3, maar vragen kan altijd
Mensen maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Wijsheid is het verschil kennen tussen wijsheid en kennis
Ik heb in mijn leven meer geleerd door te luisteren dan door te spreken.

#2 03-07-2008 22:16:06

Vistaus
Lid
Bijdragen: 497

Re: repo games vraag

Geen idee, maar bij mij doet Supertux het perfect, behalve dat ik bij Supertux 2 naar Window mode moet omdat de helft van het scherm erbuiten valt in Fullscreen mode. Maar Supertux 2 is toch veel slechter dan Supertux 1, dus dat kan me niks schelen wink

Laatst bewerkt door Vistaus (03-07-2008 22:16:15)

Meest gebruikte Ubuntu laptop:                          Specs van Laptop:
Compaq Presario V6640ED                                      250 GB Hard-disk - 1.8 GHz AMD Athlon 64 X2
Ubuntu 8.04                                                            2048 MB Ram-geheugen - 5-in-1 card-reader
Dual-boot met Vista (Vista gebruik ik nauwelijks nog) 559 MB Videokaart (nVidia GeForce 7150M)

#3 03-07-2008 22:36:44

Gijsbert
Lid
Uit: Amsterdam
Bijdragen: 3439
Website

De games opstarten in de terminal, dan krijg je de fouten te zien.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Ar lan y môr mae rhosys chochion. Ar lan y môr mae lilis gwynion. Ar lan y môr mae 'nghariad inne
Yn cysgu'r nos a choddi'r bore. 
Ubuntu user# 12019    How to install ANYTHING in Ubuntu! http://monkeyblog.org/ubuntu/installing/

#4 03-07-2008 23:56:03

Skilltone
Lid
Bijdragen: 420
Website

Gijsbert schreef:

Met vriendelijke groet,

Gijs

en hoe ga ik dat dan tewerkstellen, kon niks over vinden op http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/gebruik/terminal/

Lezen is 1, begrijpend lezen is 2, werkelijk snappen is 3, maar vragen kan altijd
Mensen maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Wijsheid is het verschil kennen tussen wijsheid en kennis
Ik heb in mijn leven meer geleerd door te luisteren dan door te spreken.

#5 04-07-2008 00:09:23

arie
Lid
Uit: Rozenburg ZH Nl
Bijdragen: 3065
Website

Skilltone schreef:

Gijsbert schreef:

Met vriendelijke groet,

Gijs

en hoe ga ik dat dan tewerkstellen, kon niks over vinden op http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/gebruik/terminal/

terminal openen en dan de naam van de game intikken
de terminal niet afsluiten zolang je game draait, dan wordt je game nl ook afgesloten. als er foutmeldingen zijn komen ze nu in de terminal

desktop  / laptop : Ubuntu Hardy Heron
iMac  G3 400       : OS X Tiger
EeePC 900           : Ubuntu Hardy Heron
Ubuntu user # 14925     steunpunt Rozenburg ZH Nl      Skype : ubuntu.steunpunt.rozenburg

#6 04-07-2008 00:18:53

Gijsbert
Lid
Uit: Amsterdam
Bijdragen: 3439
Website

Systeem>Voorkeuren>Hoofdmenu>Onder Menu's Spelletjes kiezen>Rechts klik op een spelletje>Eigenschappen>Opdrachtregel de inhoud of copy/past of overtypen in een terminal. Jammer genoeg kan je een spelletje niet altijd met de naam starten.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Ar lan y môr mae rhosys chochion. Ar lan y môr mae lilis gwynion. Ar lan y môr mae 'nghariad inne
Yn cysgu'r nos a choddi'r bore. 
Ubuntu user# 12019    How to install ANYTHING in Ubuntu! http://monkeyblog.org/ubuntu/installing/

Bulletin Board voettekst