Ubuntu Nederlands

Voor hulp bij en discussie over Ubuntu Kubuntu Edubuntu Xubuntu

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Lees de forum richtlijnen voordat je een bericht plaatst.

#1 14-06-2008 21:36:24

mblink
Lid
Bijdragen: 13

Schrijfprobleem met USB harde schijf

Hallo,

Ik heb een externe usb harde schijf die ik als backup gebruik. Als ik deze aanzet, wordt hij gemount en alles werkt naar behoren.

Zodra ik echter grote hoeveelheden data ga kopieren naar de schijf (en dat doe je met een backup...) dan begint het kopieren normaal, maar na een aantal gieg stop hij ermee en slaat nautilus vast. Ook is dan mijn usb muis en toetsenbord niet meer te gebruiken. Deze kan ik wel weer terughalen door ze in een ander usbpoort te stoppen.

Als ik alles weer opnieuw gestart heb en ik kopieer het bestand waar hij op is vastgelopen, dan werkt het wel gewoon. De schijf werkt onder windows (xp/vista) wel naar behoren, en met de bestanden die ik kopieer is ook niets mis.

Het lijkt net of de usb overwerkt raakt ofzo.

Ik kom er even niet uit.... en kan nu dus niet backuppen.

Nog even wat specificaties:
AMD Athlon 64X2
Ubuntu Gutsy 32bit (Ubuntu Hardy 32bit heeft hetzlefde euvel)
USB HDD: Samsung spinpoint 200 GB in een Coolermaster Xcraft behuizing, NTFS geformatteerd
De schijf waarvan ik kopieer is ook een samsung spinpoint, maar van 400 GB, ook NTFS (de betreffende partitie dan)

Kan iemand helpen?

#2 02-07-2008 23:49:57

Skilltone
Lid
Bijdragen: 465
Website

Re: Schrijfprobleem met USB harde schijf

ik weet niet of je er al achter ben, maar zet je ff weer hoog neer wink  Ik heb zelf geen idee.

Lezen is 1, begrijpend lezen is 2, werkelijk snappen is 3, maar vragen kan altijd
Mensen maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Wijsheid is het verschil kennen tussen wijsheid en kennis
Ik heb in mijn leven meer geleerd door te luisteren dan door te spreken.

#3 03-07-2008 00:00:05

pjotr123
Lid
Uit: Taxandria, Germania Secunda
Bijdragen: 10208
Website

Skilltone schreef:

ik weet niet of je er al achter ben, maar zet je ff weer hoog neer wink  Ik heb zelf geen idee.

Dat kun je beter niet doen, Martin.  :-)

Ongetwijfeld bedoel je het goed, maar als iemand dit probleem nog heeft en hij heeft nog geen antwoord gekregen, dan gooit-ie het zelf wel omhoog, als hij dat wil.

Voor hetzelfde geld gooi je nu een vraag omhoog waarvoor helemaal geen behoefte meer is aan een antwoord. Dan zet je dus anderen nutteloos aan het werk.

Groet, Pjotr.

Tip: doe dit als allereerste: computertip.googlepages.com/directdoen
Handige tips voor beginners met Ubuntu 8.04: computertip.googlepages.com/ubuntulinux
Zoek en vind! | Engels kort

#4 03-07-2008 23:04:40

mynamewastaken
Lid
Bijdragen: 16

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour … bug/219759

Volgens dit als je probeert die grote files te kopieren van het console, dan werkt het ok. Kan je dit proberen en ons laten weten hoe het gaat?

#5 04-07-2008 18:22:58

Dave
Lid
Uit: Zeeuws Vlaanderen
Bijdragen: 3100

heb hetzelfde als bijvoorbeeld Grsync wat veel data moet overzetten met de backup.
Moet ik echt eerst gedeeltes met de hand apart doen en daarna werkt het weer.
met teveel data loopt het steevast vast.

(Dus ook naar een USB HD voor backup)

Bulletin Board voettekst