Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
ik heb net ubuntu 8.04 geinstalleerd maar kan mijn draadloos netwerk niet configureren, ik heb een asus wl138g V2, misschien moet je hier drivers voor hebben, wil iemand me die dan geven.
alvast bedankt.
-=- nielsio -=-
Volgens deze lijst gaat het om 'n broadcom chipset:
http://linux-wless.passys.nl/query_part … dname=Asus
Probeer deze handleiding eens:
http://computertip.googlepages.com/broa … dlozekaart
Aan nielsio
Werkt met de broadcom driver bcm43XX. Onder 8.04 moet je waarschijnlijk de b43 drivers gebruiken.
Via Synaptic de b43-fwcutter aanvinken en installeren. Dan met de kaart in je computer opstarten, onder hardware drivers de driver aanvinken en het zou via Netwerk Manager moeten werken. Wel even de ethernetverbinding met kabel erin houden.
Niet duidelijk, stel vragen.
Vr.groet, peter
Ah, kruispost. Je was me voor Schiemanski.
Laatst bewerkt door Petervdw (15-06-2008 22:09:26)
het probleem is dat ik geen kabel heb liggen om dit allemaal te doen, alles gaat bij ons draadloos
Da's een probleem. Ik weet daar echt geen oplossing voor. Die broadcom drivers kun je niet downloaden op een andere computer en dan via een stickje. Misschien bij de buren inpluggen met een lange kabel of zo.
Vr.groet, peter
maar kan iemand hier niet die software voor me downloaden en dan ergens uploaden, rapidshare ofzo
Aan nielsio
Hoe stuur je je posts naar hier? Kun je die computer niet koppelen met een cross-cable. Die b43-fwcutter kijkt bij het opstarten welke hardware er is en laadt vervolgens van het internet de juiste driversupplementen. Zo heb ik het tenminste begrepen.
Misschien dat iemand anders hier raad op weet?
Vr.groet, peter
nielsio schreef:
maar kan iemand hier niet die software voor me downloaden en dan ergens uploaden, rapidshare ofzo
Volgens mij kun je het via http://packages.ubuntu.com/hardy/b43-fwcutter
downloaden en via 'n usb stick op je eigen computer installeren.
op deze pc zit ook gewoon windows, daar heb ik natuurlijk wel internet, maar het hoeft al niet meer, ubuntu dee het niet meer en ik heb het eraf gegooit. met opstarten kreeg ik een foutmelding en daarna een dos scherm waar ik niks kon
Je stopt er definitief mee?
kreeg net de cd van ubuntu binnen, er zat 1 fout op de cd, maar alles ging goet met installeren, nu wil ik weer die driver instaleren dat doe ik maar kan nog steeds niet connecten :S
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn
10-04-2008