Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
Ik wil op mijn latop naast de reeds aanwezige Vista ook Ubuntu 8.04 installeren (dual boot). De harddisk is al ingedeeld in 2 partities: 1 voor windows systeem en software (C:), de andere voor databestanden (D:).
Vraag 1: hoe kan ik best partitioneren om ook Ubuntu 8.04 te installeren.
Vraag 2: kan ik de bestaande partitie met databestanden (D:) tegelijkertijd als /home partitie voor Ubuntu gebruiken (z.d.d. ik vanuit beide operating systemen de zelfde data kan benaderen)?
Scurus schreef:
Vraag 2: kan ik de bestaande partitie met databestanden (D
tegelijkertijd als /home partitie voor Ubuntu gebruiken (z.d.d. ik vanuit beide operating systemen de zelfde data kan benaderen)?
Nee, maar je kan wel een kleine home maken die je nauwelijks gebruikt voor opslag. Je data (op D) benader je gewoon vanuit Linux en Ubuntu. Je kan dat gewoon NTFS laten.
Heer Calimerubuntu, wie een andere taal gebruikt dient te bedenken dat gelijke woorden in de andere taal een andere betekenis kunnen hebben. Zo wordt het nederlandse vraag in het Engels vaak als problem gebruikt. So, your answer to the problem (Microsoft) is No. Alright?
Ik zou niet gaan voor die tip van pjotr (in de link die u kreeg) maar alles met de hand partitioneren zoals in de documentatie beschreven staat.
Ik zou eersrt in Vista een partitie aanmaken , heb ik ook gedaan
zie http://www.computertotaal.nl/web/Artike … -Vista.htm
zo weet je zeker dat Vista nog werkt , en je kan heel makkelijk de grote bepalen van de nieuwe partitie.
en daarna dit.
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/i … oot_gutsy/
Dit werkt op mijn Viao erg goed.
Vistaus schreef:
Ik zou niet gaan voor die tip van pjotr (in de link die u kreeg) maar alles met de hand partitioneren zoals in de documentatie beschreven staat.
De handleiding van Pjotr is prima. Het laat namelijk ook de ruimte om je eigen indeling en grootte te bepalen. Bovendien is het zeer duidelijk geschreven. Een kind kan de was doen.
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn
10-04-2008