Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
heeft er al iemand ervaring mee
wat is er beter/slecher dan 2.0.**
waar kan ik een .deb bestand vinden
info : http://wiki.mozilla.org/Thunderbird:Thunderbird3
Thunderbird 3 is still in early planning stages. This page represents draft thinking about what such a release could be like. It is very much subject to change.
Ik vrees dat er nog geen beta van bestaat 
bartek schreef:
Thunderbird 3 is still in early planning stages. This page represents draft thinking about what such a release could be like. It is very much subject to change.
Ik vrees dat er nog geen beta van bestaat :)
Maar wel een prima werkende alfa. :P Die veel stabieler is dan de naam alfa doet vermoeden. Ik gebruik de 3.0 versie nu al een maand of 3-4 en ik ben tot nu toe nog maar 2 problemen tegengekomen en dat is de update functie die thunderbird na een update niet meer laat opstarten als je lightning gebruikt (oplossing is gewoon de update functie afzetten) en een bepaalde versie stuurde geen mails (die bug was gelukkig de dag erna al opgelost). De grootste voordelen zitten in lightning die nu veel mooier geintegreerd zit in thunderbird, betere IMAP-support en een beter adresboek. Maar het is natuurlijk wel allemaal nog alfa-materiaal dat natuurlijk altijd kan crashen, ook al ben ik nog geen enkele crash tegengekomen in die 3-4 maanden dat ik het gebruik en op die 2 eerder vermelde bugjes ook geen enkel probleem gehad.
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/ … est-trunk/
Hier kan je de laatste versie afhalen, gewoon de tar.br2 versie afhalen, uitpakken en je kan het onmiddelijk gebruiken zonder te installeren. Maarja voor de zoveelste keer het is een ALFA, u bent gewaarschuwd. :P
Speedboy schreef:
bartek schreef:
Ik vrees dat er nog geen beta van bestaat
Maar wel een prima werkende alfa.
Die veel stabieler is dan de naam alfa doet vermoeden. Ik gebruik de 3.0 versie nu al een maand of 3-4 en ik ben tot nu toe nog maar 2 problemen tegengekomen en dat is de update functie die thunderbird na een update niet meer laat opstarten als je lightning gebruikt (oplossing is gewoon de update functie afzetten) en een bepaalde versie stuurde geen mails (die bug was gelukkig de dag erna al opgelost). De grootste voordelen zitten in lightning die nu veel mooier geintegreerd zit in thunderbird, betere IMAP-support en een beter adresboek. Maar het is natuurlijk wel allemaal nog alfa-materiaal dat natuurlijk altijd kan crashen, ook al ben ik nog geen enkele crash tegengekomen in die 3-4 maanden dat ik het gebruik en op die 2 eerder vermelde bugjes ook geen enkel probleem gehad.
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/ … est-trunk/
Hier kan je de laatste versie afhalen, gewoon de tar.br2 versie afhalen, uitpakken en je kan het onmiddelijk gebruiken zonder te installeren. Maarja voor de zoveelste keer het is een ALFA, u bent gewaarschuwd.
bij mij wil dat niet lukken ze (heb ze uitgepakt in mijn gebruikersmap en op thunderbrid-bin ofzoiets geklikt maar werken doet het niet ..)
Je moet Thunderbird openen en niet de bin versie. Ik maak altijd een icoontje op mijn bovenbalk naar dat bestand, maar gewoon dubbelklikken en uitvoeren moet ook werken.
idd ..had me vergist ... zoveel lijk er mij nog niet verandert buiten dat je al direct een gmail adres kan instellen en het menu van voorkeuren is aangepast ...
verhelsttje schreef:
idd ..had me vergist ... zoveel lijk er mij nog niet verandert buiten dat je al direct een gmail adres kan instellen en het menu van voorkeuren is aangepast ...
De grootste veranderingen zitten onder de motorkap en als je lightning gebruikt.
Hier is de alfa versie wat makkelijker te downloaden:
http://www.mozillamessaging.com/en-US/t … _releases/

sinds de nieuwe update staan berichten er volgens periode's (ik vind dit niet handig ...)
weet iemand hoe je dat uitzet
Laatst bewerkt door verhelsttje (28-05-2008 22:02:06)
verhelsttje schreef:
sinds de nieuwe update staan berichten er volgens periode's (ik vind dit niet handig ...)
weet iemand hoe je dat uitzet
Bij jouw staat er In de menubalk "View -> Sort By -> Grouped By Sort" aangevinkt 
Vink een van de onderstaande aan om het beschreven effect uit te zetten:
Menubalk: "View -> Sort By -> Threaded"
Menubalk: "View -> Sort by -> Unthreaded"
Voor de mensen die achter de lighting-extentie zoeken voor Thunderbird 3:
Laatste versies zijn beschikbaar via deze link. Of je kan ook gaan voor de directe link.
Is er een datum al bekend? Want ze zijn nu bij firefox 3 al bezig met het aankondigen etc.
Maar als Thunderbird 3 nog in de alfa versie is dan moet er nog een beta komen en de rc(s) hoop dat het dit jaar nog wordt als ze dat voor de ubuntu 8.10 doen zal het helemaal een feest zijn aangezien 8.10 dan met firefox 3.0 + thunderbird 3.0 en hoop openoffice 3.0 zal komen helemaal een BOOST voor de opensouce community. en vergeet niet wine 1.0 final 
Laatst bewerkt door shinger (29-05-2008 15:15:09)
ShadowDragon schreef:
verhelsttje schreef:
weet iemand hoe je dat uitzetBij jouw staat er In de menubalk "View -> Sort By -> Grouped By Sort" aangevinkt
Bedankt voor de oplossing, dat irriteerde mij verschrikkelijk. 
ShadowDragon schreef:
verhelsttje schreef:
weet iemand hoe je dat uitzetBij jouw staat er In de menubalk "View -> Sort By -> Grouped By Sort" aangevinkt
a ok , dacht mss een nieuwe functie , nog niet dus ...
verhelsttje schreef:
[...]zoveel lijk er mij nog niet verandert buiten dat je al direct een gmail adres kan instellen
Die gmail optie had je ook al in TB 2.0 
@ ShadowDragon
azo , had deze nog nooit gebruikt werk met een plug-in vandaar ...
pff ik zie blijkbaar veranderingen dien er niet zijn ....
lang niet gebruikt vandaar ..

nieuw about venster in thunderbird ... evenalst nieuw startpagina (allee enkel het logo is anders)
Laatst bewerkt door verhelsttje (08-07-2008 17:26:04)
Shredder Alpha 2 (a.k.a. Thunderbird 3.0 Alpha 2) is uit sinds 12 augustus: download linkje
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn
10-04-2008