Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
lizardman schreef:
Jammer... ik dacht al dat het opgelost zou kunnen worden :-).
Dit probleem(pje) speelt trouwens al geruime tijd, ook met vorige versies van flash.
Misschien strax in de nieuwe versie 10???
Overigens dat het ook soms in Windows voorkwam, zoals Azalin zegt wist ik niet.
Maar het zou ze toch aan het denken moeten zetten bij Adobe...?
We kunnen versie 10 gaan uitproberen en onze bevindingen aan de ontwikkelaars melden via het blog van deze ontwikkelaar van Adobe:
http://blogs.zdnet.com/Stewart/?p=841
Mja, op mijn werk met een dikke (en dan bedoel ik Quadro FX nog-iets-dat-heb-je-thuis-niet-zo-snel) nvidia kaart heb ik er blijkbaar geen last (meer?) van. Bij een collega is het echt genieten wanneer hij de adobe site zelf bezoekt. Dan zit hij (in Windows) op die site en vallen de menu's dus allemaal onder een banner die groot genoeg is om het hele menu te verbergen. Of dat ze bij Adobe aan het denken zet? mmm, probeer ze eens te bellen, dan weet je hoe begaan ze met hun gebruikers zijn.
Wij hebben hier op het werk aardig wat duur spul staan van hun, en allemaal netjes gekocht ... voor een heleboel euro's maar support .. dat kan je kopen, en dan hoop je dat je iemand aan de telefoon krijgt die je kan helpen.
Dus het is een driver probleem in plaats van een flash probleem?
Dus het gaat niet opgelost raken met flash 10? :-(
Nou, die harde conclusie wil ik er niet aan verbinden aangezien ik een vermoeden heb dat het driver gerelateerd heb maar het niet zeker weet. Ik heb het op een aantal computers getest, het probleem líjkt cross-platform te zijn. Het kan ook goed zijn dat er in de player een manier van beeld tekenen zit die op de bovenste laag terecht komt, het kan ook zijn dat de driver dit forceert... Om dit goed en met wat meer zekerheid te kunnen zeggen moet ik het eens fatsoenlijk testen maar daar heb ik niet altijd de tijd voor. Ik zal er echter wel eens een keer tijd voor gaan maken want irritant is het zeker.
Ik weet niet of ik het probleem goed begrepen heb, maar bij mij, als ik op één van die menu-balkjes klik, klapt dat dus naar beneden om een tweede menu te laten zien. Dat komt dus gewoon bovenop liggen. Ik heb die flash10 hier draaien (met een ATI-kaart, als dat enig verschil zou geven) en blijkbaar levert die site geen problemen op ...
Tenzij je adblock plus hebt (die had ik in eerste instantie hier thuis aan staan en verdween de flash content) dan komt het menu dus over de flash banner heen bij jou en dan heb jij het probleem dus niet. Ik heb een nvidia kaart met de meest recente driver hier op mijn Ubuntu 8.04 en daar komen de menu's dus ONDER de flash banner... ofwel: ik heb het probleem ook (nog steeds) en dat is dan met flash player 9... ik zal flash player 10 straks eens proberen en kijken of het verschil uit maakt... maar ik vermoed een driver probleem.
Dan wordt het wel een kip-ei verhaal ben ik bang.
Ik bedoel: wie was er eerder de driver of flash?
En wie moet zich dan aan wie aanpassen?
Want er is maar 1 flash (adobe) en er zijn zoveel drivers....
Hopelijk is het met versie 10 (final) straks opgelost, want we zien dat flash steeds meer op het web en het probleem wordt daarmee alleen maar groter...

Prosper schreef:
Ik weet niet of ik het probleem goed begrepen heb, maar bij mij, als ik op één van die menu-balkjes klik, klapt dat dus naar beneden om een tweede menu te laten zien. Dat komt dus gewoon bovenop liggen. Ik heb die flash10 hier draaien (met een ATI-kaart, als dat enig verschil zou geven) en blijkbaar levert die site geen problemen op ...
En ik heb het probleem wel met een ATI kaart.
Het lijkt me toch niet echt puur een zaak van de driver.
Hebben mensen die gnash oid gebruiken er eigenlijk ook last van?
Zoniet, dan kan het blijkbaar gewoon in de flash player opgelost worden.
Laatst bewerkt door blackdrive (17-05-2008 00:32:04)
kip-ei toch wel inderdaad ... vooral omdat ik het op Windows systemen ook heb gezien.
ok, ik heb dus nu player versie 10 draaien... werkt goed. Heb er nog geen gekke dingen mee ontdekt, terwijl dat met de beta van 9 wel meteen het geval destijds. Ik vond wel een opmerking ergens over de flash alyways on top problemen. Dit schijnt niet aan de player of aan de drivers te liggen maar aan de browser:
adobe.blog schreef:
Thanks for keeping Linux up-to-date.
How about working on the "always on top" bug?
Flash windows are "always on top" so to speak, and always have been on the Linux player. Example: A website has a HTML/CSS navigation bar at the top, but a Flash video right underneath....... if you try to use the nav bar and it has drop downs, you can't get to some of them because the Flash player is on top of the drop downs.
or is this a Firefox in Linux bug?
[ Linux browsers need to change in order to support this. -Mike M. ]
bron: http://blogs.adobe.com/penguin.swf/2007 … ent-372750
Verderop lees ik dan weer het volgende:
@Michael:
From what I know, the problem happens because Linux version of Firefox lacks WMODE mode. Here is the bugzilla entry:
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=137189
Karl Tomlinson provided new patches a few days ago. I haven't tried them because they are updated to trunk version, not current. I hope the problem will be fixed in time for Firefox 3. Btw, the patch requires changes to Diamondx plugin, so will Flash need changes as well?
[ Yes. This is good news since the DiamondX plugin was supposed to provide a common open source workbench by which to implement WMODE support. -Mike M. ]
Het zier dus naar uit dat het wel degelijk gerepareerd gaat worden. En dat het een Linux ding is, maar waarom ík het dan in Windows heb ondervonden... zie ik dan toch spoken? "i see dead people"....
Maargoed, zo zie ik ook de datum van die discussies en die is van vorig jaar... gaan we ooit een fix zien? mmmm...
Laatst bewerkt door Azalin (17-05-2008 11:12:29)
Even lichtjes van onderwerp veranderen, vermits het hier toch gaat over Adobe Flash 10 Bèta:
Kan er eens iemand controleren in dit Tweeny-spel op www.elkspel.nl of bij hem/haar Tweeny wèl naar links en rechts gaat met de pijltjestoetsen ?
Vermoed dat dit iets te maken heeft met Flash10 bèta...
Prosper schreef:
Even lichtjes van onderwerp veranderen, vermits het hier toch gaat over Adobe Flash 10 Bèta:
Kan er eens iemand controleren in dit Tweeny-spel op www.elkspel.nl of bij hem/haar Tweeny wèl naar links en rechts gaat met de pijltjestoetsen ?
Vermoed dat dit iets te maken heeft met Flash10 bèta...
Wat een vreselijk spelletje..... :-)
Tweeny gaat met Flash Player 9 wel naar links en rechts met de pijltjestoetsen.
pjotr123 schreef:
Wat een vreselijk spelletje..... :-)
Zal dat maar niet herhalen tegen mijn zoontje 
pjotr123 schreef:
Tweeny gaat met Flash Player 9 wel naar links en rechts met de pijltjestoetsen.
Vermoedde al zoiets, vermits ie het op de desktop wel doet.
Geeft mij dus een goed excuus om m'n zoontje niet meer op de laptop te laten spelen 
Ga nu echt niet terug naar Flash 9, zal wel blijven in de gaten houden dat er een upgrade voor komt of de Final. Kan ondertussen misschien nog andere bugs vinden.
Waar meld ik die trouwens ?
Azalin schreef:
Het zier dus naar uit dat het wel degelijk gerepareerd gaat worden. En dat het een Linux ding is, maar waarom ík het dan in Windows heb ondervonden... zie ik dan toch spoken? "i see dead people"....
Maargoed, zo zie ik ook de datum van die discussies en die is van vorig jaar... gaan we ooit een fix zien? mmmm...
Dat is vreemd want ik herinner mij ook zoiets van op sommige sites (538 site zeker al) toen ik nog windows gebruikte.
Prosper schreef:
Kan ondertussen misschien nog andere bugs vinden.
Waar meld ik die trouwens ?
Dat kan hier:
http://blogs.zdnet.com/Stewart/?p=841
Ryan Stewart (de blogger) is een ontwikkelaar van Adobe Flash Player. Vermeld er in elk geval even bij, dat het om de Linuxversie gaat: het zou kunnen, dat de Windowsversie deze bug niet heeft.
Ik kan niet vinden of er ooit een antwoordje was op mijn post van hierboven, maar ik kan wel melden dat flash player 10 beta nu wel werkt met dat spelletje van Tweety, zij het wel in Intrepid, virtueel in Virtualbox...
Wat geweldig dat van die nieuwe beta er ook gelijk een Linux versie is.
Echt top om te lezen.
Er is een paar dagen geleden de Bèta2 uitgekomen. Zie bvb deze uitleg over een kortere manier om hem te krijgen. Gewoon even pikken uit de repository van intrepid, want daar zal hij standaard zijn.
Heb hem nu geïnstalleerd, en buiten dat m'n systeem weer warmer wordt dan voorheen, draait de Bèta2 toch beter dan de Flashplayer9... Geeft precies meer diepgang...
Nog wat meer testen, maar tot hiertoe tevreden, behalve dat warm worden...
kiersie schreef:
Dat probleem zit ook in windows, en dat is goen jonge bug maar dat is bij mij al een paar jaar
Dat warm worden? Dat komt omdat hij veel te veel cpu-kracht vreet.
kiersie schreef:
Nee ik doel op het overlappen van flash
Begrijp ik niet. Ik heb maar één plugin: de 10 bèta.
Flash player 9 werkt hier (op hardy 64-bit) niet perfect. Soms heb ik grijze vlakken waarbij ik Firefox opnieuw moet opstarten 
Ik heb dus Flash Player 10 beta 2 maar geinstalleerd nu
en hopen dat die bug hier niet in voorkomt.
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn
10-04-2008