Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
wandarooze schreef:
gekky29 schreef:
heb nu hardy er op staan gaat een stuk sneller
Is de Beta versie al uit en waar kun je die downloaden ?.
En werkt die al beter als de Alpha?.
ben ik ook benieuwd naar 
Nunslaughter schreef:
mag dat trouwens gedaan worden bij alle partities? of alleen ntfs? bij mijn ntfs partitie staat 0 en 1...bij mijn ubuntu rootpartitie staat ook 0 en 1, maar bij mijn /home en ext3 data partitie staat 0 en 2...
Ja. Je zet daarmee gewoon het automatisch checken/controleren van de partities uit (lijkt overigens op de schijfcontrole van windows als je windows verkeerd hebt afgesloten). Maakt niet uit of dit ext3 of NTFS is. Als je hem in jouw geval op 1 laat staan, checkt hij altijd bij het opstarten de rootpartitie ( / ). Je /home staat op 2 en dat betekend dat hij deze partitie checkt nadat hij de rootpartitie heeft gecheckt. Voor de zekerheid kun je de rootpartitie gewoon elke keer laten checken, maar echt nodig is het nu ook weer niet. /home kan gewoon op 0.
Overigens controleert hij elke 30 keer dat je Ubuntu opstart, of de partities nog in orde zijn. Dit neemt gewoon wat tijd in beslag omdat de huidige harde schijven nu eenmaal groot zijn. Die controle om de 30 keer kun je ook aanpassen, maar dat raad ik niet aan.
wandarooze schreef:
gekky29 schreef:
heb nu hardy er op staan gaat een stuk sneller
Is de Beta versie al uit en waar kun je die downloaden ?.
En werkt die al beter als de Alpha?.
We moeten nog even geduld hebben. De Beta versie is nog niet vrijgegeven op het moment. Dit zal wel later op de dag gebeuren, hoop ik althans. Zou kunnen dat ze het weer uitstellen met 1 of 2 dagen. Ben zelf ook benieuwd. 
Bij mij:
- verse ubuntu + KDE 4.0.4: ongeveer 40 seconden
- verse XP: 15 seconden
XP is dus wat opstarten betreft aanzienlijk sneller.....
bij mij is het opstarten van gnome ontzettend traag volgens mij. het oranje laadbalkske gaat zeer snel vooruit. dan even zwart scherm, dan dat oranje scherm, dan krijg ik mijn bureablad te zien waar hij ook nog op blijft hangen.
goed voor meer dan een minuut opstarttijd.
Ramana schreef:
Bij mij:
XP is dus wat opstarten betreft aanzienlijk sneller.....
Zeker veel problemen met kde 4.0.4 he ?
kurosaki_ichigo schreef:
Ramana schreef:
Bij mij:
XP is dus wat opstarten betreft aanzienlijk sneller.....Zeker veel problemen met kde 4.0.4 he ?
Nee, helemaal niet. XP is gewoon veel sneller met opstarten. Zal even testen hoe het met Gnome is, maar KD4 is duidelijk sneller dan KDE 3.5.
update: KDE4 is ietwat sneller dan Gnome. Met het opstarten wacht ik natuurlijk totdat de grafische desktop volledig is opgestart. Bij XP is dat rond de 15 tot 20 seconden, bij Ubuntu ronde de 35 tot 40 seconden....
Laatst bewerkt door Ramana (12-05-2008 20:10:51)
Ramana verwonder me niks dat kde4 snellere is wacht maar op 4.1 dan ga je het echt merken. Ik heb in konqueror problemen in 4.0.4 dus ik blijf bij 4.0.3
Ja, KDE4 wordt heel mooi. Ik hoop dat Kubuntu wat beter werk gaat leveren, zoals Suse of Fedora. Voorlopig kies voor Ubuntu+KDE4 i.p.v. Kubuntu.
Ik heb kubuntu kde4 remix. Ja inderdaad hoop dat kubuntu werk beter levert suse ziet op moment betere uit maja toch is me voorkeur aan kubuntu kde4.
Een beetje opletten met dat zoogenaamde "snelle" opstarten van XP. Klik maar eens op de startknop wanneer de desktop er staat. Hij is nog zeer weining responsief en van alles nog aan het laden in de achtergrond. Van zodra de gnome desktop er is, daarentegen, is die volledig paraat.
Ik vind Ubuntu dus niet langzamer dan Windows da's flauwekul. Hij is zelf 2X sneller met opstarten.
Kubuntu is kwa opstarten iets snellere dan vista uiteindelijk denk ik.
Volgens mij wil je een Gnome vs KDE oorlog ontketenen. 
Nee maar hoe wil ik zeggen ubuntu start langzamere of snellere als ik dat helemaal niet gebruik? Het is in algemeen duidelijk dat linux langzamere boot maar voor in ruil ben je wel snellere aan werk er hoef nauwelijks na het opstarten wat te laden ( Mits jij NIET je sessie open hebt laten staan met 10 tallen vensters die zich als je weer op start openen )
Ik heb een test gedaan met Windows en Ubuntu, van het moment dat ik de laptop aanzette tot het punt dat de desktop geladen was en gereed voor gebruik. Windows deed daar 2 minuten en 30 seconden over en Ubuntu 1 minuut en 15 seconden. Dus dat is de helft minder en dat betekent dat Ubuntu dus sneller is.
DarkEra schreef:
Ik heb een test gedaan met Windows en Ubuntu, van het moment dat ik de laptop aanzette tot het punt dat de desktop geladen was en gereed voor gebruik. Windows deed daar 2 minuten en 30 seconden over en Ubuntu 1 minuut en 15 seconden. Dus dat is de helft minder en dat betekent dat Ubuntu dus sneller is.
Das prima
, maar toch, mijn zoon heeft (na een half jaar) Linux weer verlaten en XP nu draaien. Start inderdaad binnen 25 seconden op. Ik moet het doen met 45 sec. Ik heb hem wel verteld dat het lijkt dat XP sneller is.... en later als maar langzamer wordt... En snelheid zit hem niet zozeer in het opstarten alleen. Jouw laptop is veel sneller met Ubuntu, onze systemen zijn sneller met MS (toen ik dat een paar jaar gelden er nog op had, was de opstarttijd ook altijd mindern dan 30 sec).
Ik ben het met kurosaki_ichigo eens: het gaat niet om het opstarten, maar om het gebruik.
Ja je loopt naar onder maakt eten en dan is je pc allang op gestart XD
Ramana schreef:
DarkEra schreef:
Das prima
, maar toch, mijn zoon heeft (na een half jaar) Linux weer verlaten en XP nu draaien. Start inderdaad binnen 25 seconden op. Ik moet het doen met 45 sec. Ik heb hem wel verteld dat het lijkt dat XP sneller is.... en later als maar langzamer wordt... En snelheid zit hem niet zozeer in het opstarten alleen. Jouw laptop is veel sneller met Ubuntu, onze systemen zijn sneller met MS (toen ik dat een paar jaar gelden er nog op had, was de opstarttijd ook altijd mindern dan 30 sec).
Ik ben het met kurosaki_ichigo eens: het gaat niet om het opstarten, maar om het gebruik.
Waar zit het snelheidsverschil dan nog zo in?
Ramana schreef:
Das prima
Wat heb je trouwens aan een MS syteem dat 30 seconden nodig heeft om op te starten, maar uiteindelijk barst van de malware? Ik denk dat wat geduld en een goede beveiligingssuite mijn voorkeur hebben, als je bergrijpt wat ik bedoel.
Verder heb je wel gelijk Ramana. Het hoort ook te gaan om soepelheid etc. van het systeem als je ermee aan de slag gaat. Niet om die 1 tot 2 minuten in het begin. Bovendien vind ik Ubuntu in mijn geval (64-bit Ubuntu 8.04) behoorlijk wat rapper dan XP en Vista SP1 (2 x een dual boot, dus vergelijking is geldig). En dat terwijl het dankzij Compiz allemaal heel wat gelikter uitziet en ik ook nog eens meerdere desktops beschikbaar heb (zonder er een monitor extra bij te moeten nemen).
Laatst bewerkt door Richard_Rahl (13-05-2008 18:34:49)
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn
10-04-2008