Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
Soms noteer ik het topicnummer van een onderwerp om snel te kunnen teruggrijpen. Dan typ ik dat nummer in de adresbalk i.p.v. het nr dat er staat, en spring ik regelrecht naar dat topic.
Ik heb het zelfs iemand aangeraden op het forum. Maar ik ontdek steeds vaker, dat het de ene keer wel, de andere keer niet werkt. Sta je dan voor joker!
Weet iemand daar iets meer over te zeggen? En aan welke regels moet je je eventueel houden. Want het is wel makkelijk.
Vr.groet, peter
Ik heb er zelf eigenlijk nooit problemen mee.
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/22456 zou moeten verwijzen naar dit topic. 
Het verplaatsen van een topic zorgt ervoor dat het nummer verandert. Dit kan de oorzaak zijn waardoor het soms niet werkt.
Kun je je niet beter abonneren op dat onderwerp waarin dat bericht zich bevind.
Ik heb hier op alle topics die mij interesseren een abonnement en je wordt ook automatisch via mail op de hoogte gebracht als er iemand gereageerd heeft.
Handig en niet duur 
Laatst bewerkt door asilnevs (21-02-2008 18:30:40)
Aan Johanvd
Bedankt voor je reactie. Onder verplaatsen valt ook het naar boven verplaatsen bij beantwoording? Want daarmee is de zaak verklaard. Weer wat geleerd.
Aan siegi
De link ga ik zo snel mogelijk lezen. Nog nooit zoveel gelezen sinds ik met Ubuntu ben begonnen. :-D
Aan asilnevs
Jullie zijn veel handiger met internet en dit forum als ik. Ik denk ook vaak: Dit zou makkelijker moeten kunnen, maar nu is het doorzichtig en snap ik het nog een beetje. Dus houd ik het maar zo uit gemakzucht. :-)
Allemaal bedankt voor de reacties
Vr.groet, peter
Laatst bewerkt door Petervdw (22-02-2008 00:02:31)
Met verplaatsen bedoel ik vanuit het onderdeel Offtopic naar Ubuntu NL of Documentatie bijvoorbeeld.
Het oude topicnummer "vervalt" dan en het topic staat onder een nieuw nummer op de nieuwe plek.
Aan Johanvd
Bedankt voor de toelichting. Ik ga dat nog een keer uittesten, want om het iemand aan te raden moet je wel goed weten hoe het werkt.
Vr.groet, peter
Dan kan je misschien beter linken naar de post zelf, dat nummer verandert volgens mij niet.
De link die je dan moet gebruiken is die van de datum links bovenaan een post.
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn
10-04-2008