Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
De Nederlandse vertaling van Xubuntu is niet best. Op een ouwe bak gezet, en nou is alles deels in het Engels en deels in het Nederlands....
Schrille tegenstelling met Ubuntu, die heel behoorlijk en volledig is vertaald.
Groet, Pjotr.
Vertaalteam is altijd op zoek naar mensen! je kan hier dus verandering in brengen.
Hoe werkt zoiets budster? Ik wil me wel opgeven, mits het niet te moeilijk is !
Daarvoor moet je naar deze pagina gaan:
https://launchpad.net/rosetta
Je zal je eerst moeten registreren zodat we weten wie wat vertaald hé.
Daarna kies je voor Edgy
Daarna voor Dutch
En dan mag je een programma uitkiezen waar nog werk aan is. Volledig groen wil zeggen dat alles reeds gedaan is.
ja oke, en hoe vertaal je dan, in text files? of met speciale software? of hoe gaat dat in z'n werk?
bartek schreef:
Daarvoor moet je naar deze pagina gaan:
https://launchpad.net/rosetta
Je zal je eerst moeten registreren zodat we weten wie wat vertaald hé.
Daarna kies je voor Edgy
Daarna voor Dutch
En dan mag je een programma uitkiezen waar nog werk aan is. Volledig groen wil zeggen dat alles reeds gedaan is.
Bartek,
Waar kan ik aan een Nederlandse Versie (Besturingssysteem) van Ubuntu V6.06 of V6.10 geraken ??
De beide ISO'S dat ik momnteel heb zijn beiden in het Engels, enkel de ""Eerste Blauwe Startpagina"" kan ik Nederlands kiezen, voor de rest na installatie is alles in het Engels.
Jean-Marie,
jmlepercq schreef:
Bartek,
Waar kan ik aan een Nederlandse Versie (Besturingssysteem) van Ubuntu V6.06 of V6.10 geraken ??
De beide ISO'S dat ik momnteel heb zijn beiden in het Engels, enkel de ""Eerste Blauwe Startpagina"" kan ik Nederlands kiezen, voor de rest na installatie is alles in het Engels.
Jean-Marie,
Zit er al in. In Ubuntu:
Systeem - Beheer - Language support.
Nederlands (Dutch) aanvinken en kiezen als Default Language. Bereid je voor op een paar stevige downloads (heb je een snelle verbinding?)
Groet, Pjotr.
Laatst bewerkt door pjotr123 (20-11-2006 21:47:51)
Toch wel gek dat de taal nog niet is ingesteld? Dat is toch de eerst vraag bij de install, zie screenshot hieronder? Is er soms geïnstalleerd van de server CD ofzo.
http://shots.osdir.com/slideshows/slide … mp;slide=4
Laatst bewerkt door eendje (20-11-2006 21:35:10)
Wel wat laat maar toch even mededelen dat je het probleem van de "ondermaatse" vertaling van Xubuntu kan oplossen door die van Ubuntu of GNOME wat is het? te downloaden.
Ik begrijp dat dit nog al een oud topic is, maar ik vroeg me af waarom je het in Rosetta (Launchpad) zou moeten doen? De Xfce mensen hebben volgens mij liever dat je het upstream (dus bij hen) vertaalt, wat ik ook heb gedaan en dat is vanzelf in Xubuntu terechtgekomen, en waarschijnlijk ook bij andere Xfce-distributies.
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reigerâ€!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn
10-04-2008