Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
Stel, je hoort voor het eerst van Ubuntu en je wil meer weten of het zelfs uitproberen. Vind je dan op http://www.ubuntu-nl.org/ meteen wat je nodig hebt? Volgens mij niet.
Er staat goede documentatie op de site... maar het probleem zit hem in de zogenaamde "call for action" . Een sterk aanwezige call for action is de zin "we nodigen je graag uit om mee te doen". Als iemand daarop klikt, komt hij/zij op een andere, lange tekst. Luie lezers haken af, van de anderen blijft maar een klein deel hangen.
Een andere call for action is het forum. Het forum is erg fijn maar geen goede call for action om beginnelingen te werven.
Ook het woord "Ubuntu" in de rechterbovenhoek is een call for action. Als je daarop klikt kom je op dezelfde pagina.
Al met al wordt de bezoeker nauwelijks verleid om Ubuntu eens te proberen! Hoe je het dan wel moet aanpakken???
Kijk eens naar www.ubuntu.com. In een paar woorden is duidelijk wat Ubuntu is. De call for action is "download", "meer info over de dekstop editie", "meer info over de server editie", "get ubuntu", "get support" etc. Als de bezoeker klikt op een call for action, volgt een korte, duidelijke tekst met opnieuw een duidelijke call for action: download ubuntu.
Volgens mij goede ideeen, neem eens contact op met de administrators, die kunnen dat anpassen heb ik begrepen.
Groet
Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn