Voor hulp bij en discussie over
Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu
Xubuntu
Je bent niet ingelogd.
Dinsdag 3 juli 2007, 13:27 - Het Windows-platform verliest zijn aantrekkingskracht voor applicatieontwikkelaars. Hoewel het nog altijd het meest gebruikte platform is, wint Linux terrein ten koste van Windows.
Dit blijkt uit onderzoeksresultaten van Evans Data. In het onderzoek zijn meer dan vierhonderd ontwikkelaars en it-managers uit Noord-Amerika ondervraagd. Het percentage ontwikkelaars dat het Windows-platform gebruikt is afgenomen met ruim 12 procent, van 74 procent in 2006 naar 64,8 procent nu.
Van de Linux-distributies die worden gebruikt zijn Novell en Red Hat op dit moment het populairst, meldt Evans Data-topman John Andrews. "De komst van Windows Vista is waarschijnlijk de oorzaak dat de cijfers niet nog dramatischer zijn voor Windows", aldus de topman. "De verwachting is dat Windows in het komende jaar nog 2 procent marktaandeel gaat verliezen", zo stelt hij.
Het aantal ontwikkelaars dat gebruikmaakt van Linux is met 34 procent toegenomen, van 8,8 procent vorig jaar naar 11,8 procent. Evans Data verwacht dat het aandeel van Linux het komend jaar uitgroeit tot 16 procent.
Het onderzoeksbureau ziet de situatie als een strijd tussen Windows en open source waarin open source volwassen aan het worden is. "Desondanks is Windows nog steeds dominant, daar is geen twijfel over mogelijk", zegt Andrews.
bron
En toch hebben we een grotere boost nodig, denk ik....
Een grote blunder van Microsoft hebben we nodig lijkt mij
, want de consument kijkt niet naar de prachtige linux-distro's...
Ha, ik was je net voor ...: http://forum.ubuntu-nl.org/message/121292#p121292
Alleen mijn link is een engelse versie. Waarschijnlijk was de vertaling wat later ... lol
nja... het moet natuurlijk ook allemaal niet te hard van stapel lopen, want dat is natuurlijk ook niet goed... Ik denk persoonlijk dat een stabiele, rustige groei beter is dan een rappe, onstabiele groei. Zoals je zelf ook wel kan bedenken, hoe sneller iets groeit, hoe groter de kans op fouten...
enanoe schreef:
En toch hebben we een grotere boost nodig, denk ik....
Een grote blunder van Microsoft hebben we nodig lijkt mij, want de consument kijkt niet naar de prachtige linux-distro's...
Hoe klinkt Windows Vienna je in de oren? 
Misschien anders Longhorn. Opvolger van vista. Grote mislukking.
Cobuntu schreef:
Longhorn = Vista
Vienna = opvolger van Vista
Ow.. Okay
Thanks profoX 
De codenaam van Windows Vista was Longhorn. Net op WP (wikipedia) gelezen.
Laatst bewerkt door Cobuntu (03-07-2007 20:34:18)
Natuurlijk niet
*kuch* En als je me nu ff wil excuseren, ik moet ff naar iemand in Redmond, Washington telefoneren.
profox is eigenlijk 'GooZ en pjotr123 en leoquant maar logt zich in op verschillende pc's. Hij werkt voor Google en Microsoft als dubbelspion maar ... ei .. dit blijft tussen ons hé? Anders komt hij je vanavond doodschieten ... Allemaal supergeheim ... Echt waar.
bartek schreef:
profox is eigenlijk 'GooZ en pjotr123 en leoquant maar logt zich in op verschillende pc's. Hij werkt voor Google en Microsoft als dubbelspion maar ... ei .. dit blijft tussen ons hé? Anders komt hij je vanavond doodschieten ... Allemaal supergeheim ... Echt waar.
Eeuj... Verrader!
Zijn er nog meer geheime forumleden, die moeten worden ontmaskerd? 
Laatst bewerkt door Cobuntu (03-07-2007 22:13:12)
Cobuntu schreef:
pas maar op bart, want straks ontmasker ik jouw geheime identiteit!
`GooZ schreef:
profoX is gewoon, net zoals ikzelf een nerd (als compliment bedoeld wesley, correct me if I'm wrong) die graag op de hoogte is van het technologienieuws
dan vind ik geek een mooiere term
en informatie over windows vienna kom je ongewild wel eens tegen, niet dat ik daar speciaal achter ga zoeken hoor 
Cobuntu schreef:
Ja ik, ik ben eigenlijk een ontwikkelaar van MVW's
En ander wapentuig, ik gebruik Ubuntu voornamelijk om mijn nieuwste wapen mee aan te drijven. Een nieuw type oorlogswapen, dat veel weg heeft van een uit de kluiten gewassen tank, maar dan met voeten aan.
`GooZ schreef:
Cobuntu schreef:
Ik doe voornamelijk dansjes.
Hahaha Lol 
Ik koop weleens Windows bladen
Ooohh Stout! 
Even weer on-topic, het was niet duidelijk wat er nu bedoeld werd:
- ontwikkelen nu minder ontwikkelaars *op* Windows
- ontwikkelen nu minder ontwikkelaars *voor* Windows
http://www.webwereld.nl/articles/47088/ … linux.html
Uit deze bron blijkt dat er dus meer *op* niet-Windows ontwikkeld wordt en misschien wel minder *voor* Windows (maar dat wordt niet duidelijk weergegeven):
"Dit blijkt uit onderzoeksresultaten van Evans Data. In het onderzoek zijn meer dan vierhonderd ontwikkelaars en it-managers uit Noord-Amerika ondervraagd. Het percentage ontwikkelaars dat het Windows-platform gebruikt is afgenomen met ruim 12 procent, van 74 procent in 2006 naar 64,8 procent nu."
http://www.techworld.com/news/index.cfm?NewsID=9357
Uit deze bron blijkt dat er dus meer *voor* Linux ontwikkeld wordt:
"A survey this spring of more than 400 developers and IT managers in North America found that the number of developers targeting Windows for their applications declined 12 percent from a year ago. Just 64.8 percent targeted the platform as opposed to 74 percent in 2006.
"We attribute [the decline] largely to the increase in developers beginning to target Linux and different Linux [distributions]. Both Novell and Red Hat are the two dominant ones right now," said John Andrews, the CEO of Evans Data."
Het lijkt dus een slechte vertaling, blijkbaar wordt er dus meer ontwikkeld *voor* niet-Windows (en daarmee waarschijnlijk ook *op*) niet-Windows. Beiden is een goede zaak, maar misschien is cross-platform ontwikkelen nog beter (web/Java), maar wordt dat wel bedoeld maar niet gezegd.
Laatst bewerkt door markba (04-07-2007 16:31:27)
profoX schreef:
Cobuntu schreef:
Longhorn = Vista
Vienna = opvolger van Vista
Even een kleine aanvulling Microsoft heeft reeds een proces aan hun been. De opvolger van Vista zal niet Vienna noemen, want er bestaat al een software product met de naam Vienna. Ik dacht (maar citeer me daar niet op) dat dit programma van Apple was.
Maar tot nu toe is er nog geen nieuwe naam bekend dus ach ja.
`GooZ schreef:
Ik heb een filmpje gevonden van 'Gooz.
http://www.youtube.com/watch?v=IqhlQfXUk7w
haha
altijd lachen van die goeie Britse droge humor 
bartek schreef:
`GooZ schreef:
Ik heb een filmpje gevonden van 'Gooz.
http://www.youtube.com/watch?v=IqhlQfXUk7w
Supafunny.
Eigenlijk doe ik niks en besta ik niet, maar soit, ik ben een fictieve stem die ze waarschijnlijk gebruikt hebben om G.W.B. verkozen te krijgen

Ubuntero van de maand - Juli 2008 - Stani
01-07-2008
Ubuntero van de maand - Juni 2008 - SeySayux
01-06-2008
Ubuntero van de maand - Mei 2008 - Laacque
01-05-2008
Ooievaar brengt “Ruige Reiger”!
24-04-2008
Hardy Release Parties 2008
15-04-2008
Ubuntu demonstratie 19 april a.s. in Apeldoorn
10-04-2008