Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ubuntu 7.10 live cd prima werkend op Dell Latitude D505  (gelezen 576 keer)
Thom
Lid

Bekijk profiel
2007/10/21, 13:51:34

Ik heb even de live cd in de laptop van mijn werkgever (ben virtual werker) gestopt en ik blijf mij verbazen over de snelheid, eenvoud en kwaliteit van Ubuntu. Zonder enig probleem kreeg ik de live cd werkend (inclusief een speciale Logitech USB scroll mouse) en er was ook direct verbinding met mijn andere PC's (moest wel even de firewall op een van de PC uitzetten).

mvrgr
Thom

Medion P4, 3Ghz, 1.5 Gb geheugen, Ubuntu 7.10
Sky AMD 1 Ghz. 256MB geheugen, Ubuntu 7.10
Compaq PII, 233Mhz, 192Mb geheugen Ubuntu 7.04
+ in netwerk 2 XP-Pro, 1 XP Home, 1 Win98 (voor Netwerkprinter)
macfreaker
Lid

Bekijk profiel
Antwoord #1, 2007/10/21, 15:58:20

Ik heb deze geinstalleerd op een Dell Latitude D600 en werkt perfect.
crawall
Lid

Bekijk profiel
Antwoord #2, 2008/02/13, 23:45:44

ik heb 'gutsy' geinstalleerd op mijn latitude D505 maar heb toch een paar kleine problemen;
als ik de laptop sluit blokkeert het programma en moet ik de powr afzetten om terug op te starten;
mijn touchpad reageert niet altijd op dezelfde manier;
dat zijn de eerste uitdagingen die ik ben tegengekomen maar ik heb ubuntu nog niet zolang geinstalleerd

suggesties en oplossingen zijn welkom
Alex
vanadium
Lid

Bekijk profiel
Antwoord #3, 2008/02/14, 10:17:21

Hibernatie/standby is een probleem op de Dell Latitude laptops, en dat heeft te maken met de ATI grafische kaart. Het heeft gewerkt onder Ubuntu 6.10 voor mij. Naar verluid zijn er aanpassingen geweest in de kernel, die door ATI in zijn drivers nog niet in rekening gebracht zijn.
Ubert
Lid

Bekijk profiel
Antwoord #4, 2008/02/14, 10:28:19

Citaat van: crawall
ik heb 'gutsy' geinstalleerd op mijn latitude D505 maar heb toch een paar kleine problemen;
als ik de laptop sluit blokkeert het programma en moet ik de powr afzetten om terug op te starten;
mijn touchpad reageert niet altijd op dezelfde manier;
dat zijn de eerste uitdagingen die ik ben tegengekomen maar ik heb ubuntu nog niet zolang geinstalleerd

suggesties en oplossingen zijn welkom
Alex
Heb je al even bij energiebeheer gekeken? Veel mensen hebben het probleem dat ze de brightness niet aan kunnen pas heb jij dat ook?
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: