WimJager
Lid
|
 |
2006/12/09, 22:21:17 |
|
Intusen heb ik diverse mediaspelers op mijn systeem staan. Totem bevalt mij niet, dus die wil ik graag verwijderen. dus toepassingen-->installeren en verwijderen. daar typ ik Totem in, maar zodra ik m uitvink, zegt het softwareverwijderding dat andere toepassingen het misschien nodig hebben ofzo..
kan ik totem gewoon verwijderen [anders via pakketbeheer] zonder dat ik mijn PC opblaas of geen MP3' s meer kan afspelen?
Wim
|
|
|
|
|
|
|
|
|
leoquant
Support team
|
 |
Antwoord #1, 2006/12/09, 22:30:38 |
|
Intusen heb ik diverse mediaspelers op mijn systeem staan. Totem bevalt mij niet, dus die wil ik graag verwijderen. dus toepassingen-->installeren en verwijderen. daar typ ik Totem in, maar zodra ik m uitvink, zegt het softwareverwijderding dat andere toepassingen het misschien nodig hebben ofzo..
kan ik totem gewoon verwijderen [anders via pakketbeheer] zonder dat ik mijn PC opblaas of geen MP3' s meer kan afspelen?
Wim sudo apt-get remove totem
|
|
|
|
|
|
|
|
|
siegi
Administrator
|
 |
Antwoord #2, 2006/12/09, 23:12:07 |
|
dacht dat ubuntu-desktop totem vereiste. En ubuntu-desktop is eigenlijk gewoon een dummy pakketje dat ervoor zorgt dat alle pakketten geinstalleerd worden om alles met ubuntu te kunnen doen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
leoquant
Support team
|
 |
Antwoord #3, 2006/12/10, 12:00:08 |
|
dacht dat ubuntu-desktop totem vereiste. En ubuntu-desktop is eigenlijk gewoon een dummy pakketje dat ervoor zorgt dat alle pakketten geinstalleerd worden om alles met ubuntu te kunnen doen. ja, en dan? conclusie? totem kan niet verwijderd worden?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
siegi
Administrator
|
 |
Antwoord #4, 2006/12/10, 12:05:15 |
|
dacht dat ubuntu-desktop totem vereiste. En ubuntu-desktop is eigenlijk gewoon een dummy pakketje dat ervoor zorgt dat alle pakketten geinstalleerd worden om alles met ubuntu te kunnen doen. ja, en dan? conclusie? totem kan niet verwijderd worden? Neen, conclusie is je kan alleen totem verwijderen als je het dummy pakketje ubuntu-desktop mee verwijderd. En als je ubuntu-desktop verwijderd dan veranderd er niets aan je systeem kan je veilig verwijderen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
leoquant
Support team
|
 |
Antwoord #5, 2006/12/10, 12:12:33 |
|
@siegi in de synaptic: This package is a dummy package depending on totem-gstreamer | totem-xine. dit is wat je bedoeld?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bartek
Lid
|
 |
Antwoord #6, 2006/12/10, 12:44:39 |
|
Totem is een onderdeel van de GNOME wekomgeving, of je 't volledig kan verwijderen weet ik helaas niet, ga 't ook niet proberen want ik gebruik 't wel vaak. Maar je kan Totem gewoon onzichtbaar maken door 'm uit de menu's te verwijderen en de instellingen voor 't afspelen van filmpjes aan te passen naar een andere speler. Je PC zal echt niet trager worden omdat Totem nog ergens op je schijf staat ... en veel schrijfruimte verbruikt 't nu ook weer niet. 
|
|
|
|
|
|
| Deliberando saepe perit occasio |
"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"
|
|
|
siegi
Administrator
|
 |
Antwoord #7, 2006/12/10, 12:53:09 |
|
@siegi in de synaptic: This package is a dummy package depending on totem-gstreamer | totem-xine. dit is wat je bedoeld? Neen dat betekent dat het paket totem een van die pakketen nodig heeft om te werken ofwel totem-gstreamer ofwel totem-xine. (als hij totem wil verwijderen kan hij best die pakketen ook verwijderen, want zonder totem heb je die pakketen natuurlijk niet nodig het zijn onderdelen van totem). als je apt-cache show ubuntu-desktop doet zal je zien dat bij depends zien dat hij totem nodig heeft.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bartek
Lid
|
 |
Antwoord #8, 2006/12/10, 13:03:49 |
|
Ik heb net even gekeken in synaptic, wil je Totem van daaruit verwijderen dan zal hij ook de Ubuntu-desktop verwijderen (en in mijn geval ook ubuntu-multimedia-gnome  )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
siegi
Administrator
|
 |
Antwoord #9, 2006/12/10, 13:44:47 |
|
die ubuntu-multimedia gnome heb ik al lang verwijderd. Het installeerde iets teveel media players naar mijn goesting... Gebruik het alleen om even snel alle multimedia toestanden te installeren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Basic
Lid
|
 |
Antwoord #10, 2006/12/10, 14:54:43 |
|
Ik heb voor DVD afspelen totem-gstreamer verwijderd en vervolgens totem-xine ge
|
|
|
|
|
|
100% Linux sinds 07-2005, Ubuntu sinds 01-2006 Nu: Xubuntu-Lite versie zie topic 27747 en 28192
|
|
|
Dave
Lid
|
 |
Antwoord #11, 2006/12/10, 15:27:59 |
|
sudo apt-get remove ubuntu-multimedia-gnome dan ben je totem (en meer) kwijt. met de gnome desktop gebeurd niets.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bartek
Lid
|
 |
Antwoord #12, 2006/12/10, 18:51:14 |
|
Dat is niet juist Dave, Totem zit standaard in GNOME Deze kun je dus niet verwijderen door ubuntu-multimedia-gnome te verwijderen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
siegi
Administrator
|
 |
Antwoord #13, 2006/12/10, 18:54:51 |
|
ze worden ook niet verwijderd als je ubuntu-multimedia-gnome wegdoet. alleen als je de optie autoremove gebruikt volgens mij.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dave
Lid
|
 |
Antwoord #14, 2006/12/10, 21:36:29 |
|
hmm ik had pas alles verwijderd omdat de multimedia niet werkte. werd totem alleen niet meer weergegeven zeker in menu, kan ook.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|