Ondersteuning > Installatie

Acer Aspire 55606

(1/5) > >>

juliaan:
Ik heb mij een laptop Acer Aspire 5560G aangeschaft.
(Amd Quad Core A6-3420M processor)
Mijn kleinzoon heeft Windows 7 geinstalleerd en de drivers opgezocht en geinstalleerd.
Ook heeft hij vooraf gezorgd voor een partitie voor Linux.
Daarop zou ik Ubuntu 12.04 willen zetten.
Zorgt Ubuntu zelf voor een swap partitie, binnen die partitie voor Linux?
Kan ik moeilijkheden verwachten van de Amd HD 6520G+HD747QM Graphics?

Dank voor reacties.

Sjoerd Broekhuijsen:
Als je Ubuntu 12.04 via de normale installer (dus gewoon via de cd of usb) installeert zal hij zelf voor een swap-partitie zorgen. Enkel als je handmatig de partities gaat indelen dan zal je er wel één moeten maken.

Of er moeilijkheden te verwachten zijn met die grafische kaart weet ik niet, je zou kunnen proberen om een live-cd op te starten en kijken of daar dan problemen vormen ;)

juliaan:
Met de live cd van Ubuntu 12.04 kon ik op Youtube luisteren naar een muzieknummer met een goede klank, daar is er dus geen probleem.
Maar als ik Ubuntu wil installeren ziet hij geen partities.
Ook GParted, gebrand op 17 mei 2012, vond alleen de 640 GB: de ganse schijf.
Bij Windows vond ik als 'hardeschijfstations': Windows (C:), Lokale schijf (D:) en Data (E:).
De 'Lokale schijf' was niet geformateerd.
Zou die 'lokale schijf' die niet geformateerd  is, de oorzaak kunnen zijn dat  de andere partities niet gevonden worden?
Of moet ik wachten tot een Wubi install terug mogelijk wordt?

juliaan:
Ondertussen heb ik de 'Lokale schijf' D: vanuit Windows ook geformateerd in ntfs weliswaar, maar ook nu ziet GParted alleen de ganse harde schijf.
Ik zal het dus anders moeten aanpakken.
Ik heb deze morgen wel vanuit Windows met het program recdisc een 'Herstelschijf Windows 7 64 bits' gemaakt op DVD.
Maar ik aarzel om te beginnen aan een heel nieuwe partitionering.
Ik  heb mijn twijfels over die 'herstelschijf'. Als die niet gaat moet ik weer beroep doen op anderen voor het installeren van de drivers.
Is er geen veiliger manier om toch tot een install van Ubuntu te komen naast de bestaande Windows?

Marqeaux:
Hoi Juliaan,

Hoe wilde je Ubuntu installeren: op een aparte partitie op je harde schijf (dus als dualboot), of als besturingssysteem binnen Windows (met Wubi?) Het is niet geheel duidelijk welke van de twee methodes je gebruikt....

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie