Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Provider  (gelezen 22600 keer)

Re: Provider
« Reactie #125 Gepost op: 2014/12/19, 14:45:25 »
Twitter.nl = niet hetzelfde als twitter.com Heb het niet idee dat twitter.nl zelfs maar te vertrouwen is... ik zou je dus willen verzoeken om die link aan te passen.

En inderdaad, inbellen is niet veiliger. Omwille van wat jij zegt over het loggen, maar ook vanwege lekken als dit (en is niet de eerste keer): http://www.nu.nl/internet/3957282/telefoongesprekken-en-smsjes-gemakkelijk-onderscheppen-lek.html
« Laatst bewerkt op: 2014/12/19, 14:48:13 door Vistaus »

Re: Provider
« Reactie #126 Gepost op: 2014/12/19, 15:24:34 »
Twitter.nl = niet hetzelfde als twitter.com

Sorry. Die links hoefden geen link te zijn maar slechts een voorbeeldje. .nl was een typfoutje in de vlugte. Ik bezoek die sites namelijk nooit.

En inderdaad, inbellen is niet veiliger. Omwille van wat jij zegt over het loggen, maar ook vanwege lekken als dit (en is niet de eerste keer): http://www.nu.nl/internet/3957282/telefoongesprekken-en-smsjes-gemakkelijk-onderscheppen-lek.html
Leuk zo'n recent nieuwsbericht. Telefoonverkeer volgen gebeurt al sinds begin jaren 60 (naam automatische systeem vergeten). Drie verkeerde woorden in een gesprek en je werd een tijd doorlopend gevolgd.
Smsjes worden al opgeslagen vanaf 1991 sinds gsm op de markt is.
What's new.

Het blijft mooi hoe men denkt dat dit allemaal van deze tijd en de toekomst is.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/19, 15:26:56 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline foss

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #127 Gepost op: 2014/12/19, 15:43:23 »

Frederik

  • Gast
Re: Provider
« Reactie #128 Gepost op: 2014/12/19, 17:36:11 »
Ach joh. Je bent al véél te laat. Dit weten ze allang. Dit wisten ze al ver voor internet bestond.
Al van pasgeboren baby af aan wordt je gevolgt.

Helemaal paranoia! Feiten graag die we kunnen checken.

Re: Provider
« Reactie #129 Gepost op: 2014/12/19, 18:35:29 »
Helemaal paranoia! Feiten graag die we kunnen checken.

Is je moeder nooit bij het consultatiebureau geweest met jou als baby? Daar worden je eerste medische gegevens al geregistreerd. Meestal ook nog de vraag hoe het met de gezondheid van pa en ma gesteld is, wat meteen genoteerd wordt zodat ze ook weer weten hoe het dat babytje van destijds vergaan is.

Zegt echelon je iets? Of prism?

Hoezo paranoide?
Ik ben niet wantrouwig en het is niet overmatig aangezien mijn reactie op feiten gestoeld is.
Een aantal feiten gaf ik al en er zijn er nog meer dan genoeg aan te halen.
Daarop nog het feit dat ikzelf beroepsmatig seminars (waaronder onderwerp 'medisch') bijgewoond heb waar betreffende organisaties uitleg gaven hoe zij het aanpakken en hoe anderen (de aanwezigen waaronder ik dus) het aan konden pakken. Details krijg je niet ter bescherming van mijn privacy en in wat gevallen vanwege geheimhoudingsplicht.
Neem maar van mij aan dat ik geen alu-hoedjes info gaf. Maar zoals jij op mij reageert neem ik de moeite niet eens wat van de vele online feiten erbij te zoeken. Die mag je zelf ontdekken aangezien ik volgens jou toch onzin verkoop.

Waarom moet je me beledigen? Omdat ik je aantoonde dat er wel genoeg over je te vinden is?
Graag zie ik excuses.

Verder is deze discussie voor mij wel klaar.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/19, 20:03:22 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #130 Gepost op: 2014/12/19, 19:29:30 »
Ach, jongens toch. Alles op haren en snaren zetten ...   Ik las jullie verhalen en soms bekruipt me het gevoel van een gijzeling.
En daarnaast moet denken aan "De geboorte van Majakovski"  en Varlam Sjalamov.

Offline PKing

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #131 Gepost op: 2014/12/19, 20:09:26 »
Ach ik denk maar zo een probleem waar ik uiteindelijk helemaal niets zelf aan wil doen is geen probleem.
Het slaapt wel beter :angel:

Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Provider
« Reactie #132 Gepost op: 2014/12/19, 20:15:33 »
Verder is deze discussie voor mij wel klaar.

Maar toch nog even dit.

Ach, jongens toch. Alles op haren en snaren zetten ...   Ik las jullie verhalen en soms bekruipt me het gevoel van een gijzeling.

Ik hoop niet door mij. :D
Ik reageerde in dit topic alleen met inhoudelijk aanvullende informatie (feiten zoals dat heet) in nette bewoording en voorzien van de nodige vrolijke smiley's.

Ja. Ik reageerde slechts feller op het moment dat iemand mij a public voor zot weg gaat zetten. Of zou ik dat moeten accepteren dan?

Ach ik denk maar zo een probleem waar ik uiteindelijk helemaal niets zelf aan wil doen is geen probleem.
Het slaapt wel beter :angel:

Zo denk ik er ook over. Het niet weten kan in een later stadium eerder voor verrassingen en slapeloze nachten zorgen.
Zo. Nu is dit topic voor mij klaar.  =D
« Laatst bewerkt op: 2014/12/19, 20:17:53 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Provider
« Reactie #133 Gepost op: 2014/12/19, 20:27:44 »
Het leuke is dat een deel van de Nederlanders/Europeanen zich druk maakt om dingen als NSA, GHBC (of hoe die Britse dienst ook heet), AIVD en FDD. Deels vanwege de spionage, deels vanwege het feit dat internet niet meer veilig is. Maar ze zouden eens moeten weten hoeveel privacy er al zonder internet en nota bene in eigen land geschonden wordt. Ik zeg niet dat het per se goed is wat die opsporingsdiensten doen, maar m.i. is het meer de 'slagroom op de appeltaart' van de privacyschendingen; zonder hun en zonder internet wordt er al genoeg geschonden. Hetgeen bijv. partyrabbit al aanhaalt/de.

Offline PKing

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #134 Gepost op: 2014/12/19, 20:37:35 »
Hoe voorzichtig je ook bent, het is onmogelijk om er voor te zorgen dat je privacy niet wordt geschonden, dat is namelijk het doel van al deze organisaties:-)

Dus iedereen moet doen wat ze willen maar denk nu niet omdat jij andere browsers of software gebruikt dat je gevrijwaard blijft van privacyschending want dat is een illusie.

Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline foss

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #135 Gepost op: 2014/12/19, 22:05:17 »
Pking, das inderdaad voor een groot gedeelte het probleem.
Alleen jij  bent niet de inspiratie die motiveerd en/of naar oplossingen zoekt hoe het ook anders kan.
Zoals een aantal anderen op dit topic. Er word veel commentaar geleverd maar oplosingen of motiverende gesprekken zie ik maar weinig.
Dus ....Blijf a.u.b. weg als je alleen maar kunt zeiken en geen idee of inspiratiebron bent.
Op dit moment heb ik even genoeg van klagers.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Provider
« Reactie #136 Gepost op: 2014/12/19, 22:06:27 »
Hoe voorzichtig je ook bent, het is onmogelijk om er voor te zorgen dat je privacy niet wordt geschonden, dat is namelijk het doel van al deze organisaties:-)

Dus iedereen moet doen wat ze willen maar denk nu niet omdat jij andere browsers of software gebruikt dat je gevrijwaard blijft van privacyschending want dat is een illusie.
Als iemand anders Google diensten (gmail of zo) gebruikt “rook je gratis mee”.  :(

http://webwereld.nl/beveiliging/84853-iets-naar-gmail-sturen-is-als-meeroken

Begin van de video (BOF Big Brother Award 2014) zal voor sommigen heel herkenbaar zijn. Aral Balkan legt het leuk uit (vanaf minuut 50, duurt 35 minuten). Over The camera panopticon, DoubleThink, Spyware 2.0, Information Awareness Office en dumb fucks.

Scenario: over X jaar meld je bij de internetprovider aan met een Google of Facebook account.  :evil:
Klik links bovenin op Documentatie

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #137 Gepost op: 2014/12/19, 22:10:39 »
http://webwereld.nl/beveiliging/84853-iets-naar-gmail-sturen-is-als-meeroken

Begin van de video (BOF Big Brother Award 2014) zal voor sommigen heel herkenbaar zijn. Aral Balkan legt het leuk uit (vanaf minuut 50, duurt 35 minuten). Over The camera panopticon, DoubleThink, Spyware 2.0, Information Awareness Office en dumb fucks.
En de Q&A met Snowden was overtuigend.

Frederik

  • Gast
Re: Provider
« Reactie #138 Gepost op: 2014/12/19, 22:13:35 »
Is je moeder nooit bij het consultatiebureau geweest met jou als baby? Daar worden je eerste medische gegevens al geregistreerd. Meestal ook nog de vraag hoe het met de gezondheid van pa en ma gesteld is, wat meteen genoteerd wordt zodat ze ook weer weten hoe het dat babytje van destijds vergaan is.

De wettelijke bewaartermijn voor medische gegevens bedraagt 15 jaar, mijn babygegevens zijn -pak em beet- reeds meer dan veertig jaar geleden vernietigd. Met andere woorden: u kletst uit uw nek.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Provider
« Reactie #139 Gepost op: 2014/12/19, 22:27:18 »
De wettelijke bewaartermijn voor medische gegevens bedraagt 15 jaar, mijn babygegevens zijn -pak em beet- reeds meer dan veertig jaar geleden vernietigd. Met andere woorden: u kletst uit uw nek.
Ik ga er van uit dat u het beiden vanuit uw eigen perspectief (juist) ziet.  Val elkaar niet persoonlijk aan, dat helpt de samenwerking niet en de waarheid is altijd anders.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Provider
« Reactie #140 Gepost op: 2014/12/20, 00:59:25 »
Is je moeder nooit bij het consultatiebureau geweest met jou als baby? Daar worden je eerste medische gegevens al geregistreerd. Meestal ook nog de vraag hoe het met de gezondheid van pa en ma gesteld is, wat meteen genoteerd wordt zodat ze ook weer weten hoe het dat babytje van destijds vergaan is.

De wettelijke bewaartermijn voor medische gegevens bedraagt 15 jaar, mijn babygegevens zijn -pak em beet- reeds meer dan veertig jaar geleden vernietigd. Met andere woorden: u kletst uit uw nek.

Mijn babygegevens staan nog steeds in het systeem van mijn huisarts en ik ben 22 jaar oud. Dus reken je niet rijk met die bewaartermijn... Bovendien gaat het er niet om hoe lang ze bewaard blijven, maar dat het überhaupt wordt vastgelegd.

Offline PKing

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #141 Gepost op: 2014/12/20, 09:06:57 »
Pking, das inderdaad voor een groot gedeelte het probleem.
Alleen jij  bent niet de inspiratie die motiveerd en/of naar oplossingen zoekt hoe het ook anders kan.
Zoals een aantal anderen op dit topic. Er word veel commentaar geleverd maar oplosingen of motiverende gesprekken zie ik maar weinig.
Dus ....Blijf a.u.b. weg als je alleen maar kunt zeiken en geen idee of inspiratiebron bent.
Op dit moment heb ik even genoeg van klagers.

Dat betekent dus dat in de discussie alleen *jouw* waarheid telt, en dat de ervaringen van anderen dan afgedaan wordt als *zeiken*.
Het is niet verplicht om in discussies inspiratiebron te zijn of alleen maar positieve motiverende commentaren te leveren, dat is juist het aardige van discussies :-*

En jij mag dan genoeg hebben van *klagers* maar ik blijf pas weg als een mod me bant, of als ik de discussie vindt verzanden..........
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Provider
« Reactie #142 Gepost op: 2014/12/20, 09:50:03 »
Mijn babygegevens staan nog steeds in het systeem van mijn huisarts en ik ben 22 jaar oud. Dus reken je niet rijk met die bewaartermijn... Bovendien gaat het er niet om hoe lang ze bewaard blijven, maar dat het überhaupt wordt vastgelegd.

Ik heb zelfs zelf een gevalletje aan de hand gehad waar ik medische zaken voor mijn kiezen kreeg van mijn overleden ouders. En die informatie werd ook nog oneigenlijk gebruikt want uit zijn verband getrokken.
Hoezo verstreken bewaartermijn? Hoezo privacy? Hoezo geheimhoudingsplicht? Hoezo misbruik van vertrouwelijke stukken?

'Meeroken'. Leuk gevonden +++++
We hebben een keer een hoop gedonder op ons af gehad met facebook.
Leuk detail. Wij hebben niet eens facebook. Meeroken ja. Een ander zet jou gegevens we online.

Het is trouwens een bekend feit dat fb jou passende reclame voorspiegelt gebaseerd op interesses van je 'vrienden'.

Net als die doorstuur-hoax.Puur om e-mailadressen te vergaren voor spam.
Al stuur jij niet door dan nog is jouw emailadres al mee naar anderen doorgestuurd.

Al zet je zelf niets online, dat doen je 'familie en vrienden' wel voor je. =D

Alleen jij  bent niet de inspiratie die motiveerd en/of naar oplossingen zoekt hoe het ook anders kan.
Zoals een aantal anderen op dit topic. Er word veel commentaar geleverd maar oplosingen of motiverende gesprekken zie ik maar weinig.
Dus ....Blijf a.u.b. weg als je alleen maar kunt zeiken en geen idee of inspiratiebron bent.
Op dit moment heb ik even genoeg van klagers.

Het is ook motiverend als een advies ingebracht wordt er niet te veel energie in te steken vanwege onhaalbaarheid.

De wettelijke bewaartermijn voor medische gegevens bedraagt 15 jaar, mijn babygegevens zijn -pak em beet- reeds meer dan veertig jaar geleden vernietigd. Met andere woorden: u kletst uit uw nek.

Kun je nog vriendelijkere bewoording gebruiken?

Voor een inhoudelijke reactie verwijs ik je naar de reactie van Vistaus+++
« Laatst bewerkt op: 2014/12/20, 10:46:34 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Provider
« Reactie #143 Gepost op: 2014/12/20, 10:15:21 »
Nog zo'n leuke =D

Op het werk verschijnen regelmatig onderzoeksenquêtes in het kader van de arbodienst. Die zijn anoniem ... zeggen ze dan.
Wat moet een arbodienst met vragen omtrent je persoonlijke leefomstandigheden? Over je kinderen? Of je een koophuis hebt? Of je schulden hebt?
En vrijwel iedereen vult die maar gedwee in 'want dat moet'. Niemand leest de kleine lettertjes dat medewerking vrijwillig is waardoor de arbo de informatie waar ze in beginsel om begrijpelijke redenen wettelijk niet naar mogen vragen alsnog rechtmatig verkrijgt.
Significant detail. Anoniem. Maar wie hem niet invullen krijgen wel een herinnering. 'U heeft de enquete nog niet ingevuld'. Duh :P

Die online enquêtes zijn meestal uitbesteed. Zoek zo'n extern bedrijf eens na. Hun doelstellingen en bestaansrecht zullen de naïeveling verbijsteren.

Over nieuwsberichten over wikileaks en verkoop van whatsapp staat het hele land op zijn achterste poten, maar ondertussen levert iedereen zijn privacy zelfstandig af.
'Maar van mij weten ze niets want ik gebruik Mozilla en ixquick'.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/20, 11:35:11 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Provider
« Reactie #144 Gepost op: 2014/12/20, 12:55:56 »
@femke98: Ja, Opsporing Verzocht wel. Maar neemt niet weg dat ook veel criminelen wel met dingen wegkomen ondanks het in de gaten gehouden worden. Kijk maar naar Opgelicht elke dinsdagavond. Merendeel van de oplichters (vaak ook nog eens autochtone Nederlanders) komen óf overal mee weg óf de politie laat ze vroegtijdig gaan. In veel gevallen van oplichting weigert de politie zelfs aangiftes op te nemen.

Re: Provider
« Reactie #145 Gepost op: 2014/12/20, 12:59:19 »
Vistaus, de mensen die anderen oplichten zijn iet met camera's te volgen.

Oh nee, Opgelicht filmt oplichters die eigenlijk brave mensen zijn ...

Re: Provider
« Reactie #146 Gepost op: 2014/12/20, 14:31:15 »
Citaat van: partyrabbit
Zo. Nu is dit topic voor mij klaar.

dus toch niet!! ;) 

Ohw jawel hoor. Dat was nog wat nasputteren. Nog even uit mijn hoofd gooien wat er nog restte. ;-)
Het kriebelt wel altijd wat, om de onwetende wat wetende te maken.

Wat die criminelen betreft reageerde ik al. 1 op 800 per jaar?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore


Re: Provider
« Reactie #148 Gepost op: 2014/12/21, 10:47:15 »
Is je moeder nooit bij het consultatiebureau geweest met jou als baby? Daar worden je eerste medische gegevens al geregistreerd. Meestal ook nog de vraag hoe het met de gezondheid van pa en ma gesteld is, wat meteen genoteerd wordt zodat ze ook weer weten hoe het dat babytje van destijds vergaan is.

De wettelijke bewaartermijn voor medische gegevens bedraagt 15 jaar, mijn babygegevens zijn -pak em beet- reeds meer dan veertig jaar geleden vernietigd. Met andere woorden: u kletst uit uw nek.

Wanneer jij de geboorte van een baby aangeeft bij de gemeente word dat ingevult in het bevolkings register....
Dit register houd al heel veel bij en daar blijf je instaan tot je doodgaat.
Heeft niets met je medische gegevens te maken, die ook gewoon bewaard blijven bij de huisarts want anders kan hij/zij niet terug kijken of je een kwaal eerder gehad hebt.

enyway, hoe je het went of keert het is heel makkelijk tegenwoordig om iemand zijn gehele doopzeel op te zoeken en alles van iemand te weten te komen, want daar begon het allemaal mee.

En nu word het hier nog wat amateuristisch gedaan, maar als iemand echt intresse heeft in jouw laat die persoon voor een paar centen links en rechts wat hacken waarna ze alles weten van je...

DIGID was jarenlang een grote onveilige zeef...
Veel bedrijven laten hun personeel's administratie door 3e doen of volledige salaris administratie, met liefst daarbij online toegang, en heel vaak zie je dat dit amateuristische bedrijven zijn met slecht beveiligde servers.....

Afgelopen week stond een collega te klagen dat zijn partner haar identiteit gestolen was en dat er nu allemaal foute dingen mee gebeurde....
Ik vroeg hoe dit kon.
Antwoord was: online kaartjes kopen voor een concert, waarbij gevraagd werd een kopie van de identiteit kaart te mailen zodat dit aan het kaartje gekoppeld kon worden.

Kaartjes hebben ze nooit gehad, maar volgens mensen die geld komen halen zijn ze wel de nieuwe eigenaar van een aantal auto's, er komen rekeningen binnen van aankopen televisies, stereo installaties enz enz....

Dus door in vertrouwen 1 stomme handeling te verrichten ligt nu hun leven overhoop ivm identiteit diefstal.....

En wie heeft niet ooit een kopie van rijbewijs of ID kaart laten maken bij het huren van gereedschap, aanhangwagen, auto of wat dan ook ???
En wie heeft achteraf dat kopie terug gekregen ?
Zich wel eens afgevraagd of dat kopie deugdelijk vernietigd word ?

En je spaarkaart van Hema , BP, Gamma, Schell, enz enz enz...

Het enigste wat ze niet weten van je is de kleur van je onderbroek, of die moet je gekocht hebben bij de Hema..  :evil: :evil:
« Laatst bewerkt op: 2014/12/21, 10:48:51 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Henkp

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #149 Gepost op: 2014/12/21, 11:50:49 »
@Gandyman, dat is alle maal helaas waar.
Maar wat je nog vergeten bent, is als je al alles ook met je pinpas betaald ze dan helemaal je leefstijl na kunnen gaan.
Dus wat dat betreft betaal zoveel mogelijk contant. En maak je niet afhanggelijk van een pinpas dat is de grootste bedreiging voor je zelf en je naasten.