Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sweex LW302 werkt niet onder Ubuntu  (gelezen 2249 keer)

andre.ligthart

  • Gast
Sweex LW302 werkt niet onder Ubuntu
« Gepost op: 2008/09/12, 14:41:34 »
Vandaag de stap genomen en voor het eerst Ubuntu geinstalleerd en eindelijk van Windows af... ;-)

Nu is alles netjes geinstalleerd alleen heb ik geen internetverbinding. Ik heb e.e.a. geprobeerd uit te zoeken maar zonder succes.

Wat moet ik nu doen?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Sweex LW302 werkt niet onder Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/12, 14:43:37 »
ga eens naar: http://computertip.googlepages.com/geendraadloosinternet
het gaat om wireless he?
verder kun je de zoekfunctie hier gebruiken: sweex
: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/23694
: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/23552
ndisgtk (ndiswrapper) is je vriend.

andre.ligthart

  • Gast
Sweex LW302 werkt niet onder Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/12, 14:46:43 »
Ja, het is Wireless... Ik ga eens kijken daar... Als het niet lukt kom ik hier weer terug... Bedankt tot zover!

Offline Soul-Sing

  • Lid
Sweex LW302 werkt niet onder Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/12, 14:49:43 »
via synaptic pakketbeheer kun je: ndisgtk (ndiswrapper) installeren.
verder verouderde info: https://wiki.ubuntu.com/NlWifi/ndiswrapper

andre.ligthart

  • Gast
Sweex LW302 werkt niet onder Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/12, 20:35:15 »
Nou, ik heb e.e.a. voor elkaar gekregen... Het heeft even gewerkt maar nu niet meer helaas... Ik had de .INF file geinstalleerd via ADMINISTRATION > WINDOWS WIRELESS DRIVERS en het werkte! Ik zag mijn draadloze netwerkverbinding erbij staan, maakte verbinding en hij deed het... Maar... Na het herstarten werkte het niet meer... Nu zie ik wel bij het netwerkicoontje Wireless Networks staan... Alleen niet meer de draadloze verbindingen die beschikbaar zijn, er staat helemaal niets meer...

Wat nu?

andre.ligthart

  • Gast
Sweex LW302 werkt niet onder Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/13, 13:08:31 »
Inmiddels is het hele probleem opgelost.

De oplossing: ik heb een mooie foto van de Sweex kaart gemaakt en deze op markplaats gezet (de Sweex LW302 werkt NIET onder Linux Ubuntu 8.0.4.). Vervolgens ben ik naar de lokale computerboer gereden en heb daar advies gevraagd. Ik kreeg een mooie (en aantrekkelijke geprijsde) Linksys kaart mee naar huis, deze in de pc gedaan en wat schetste mijn verbazing? Het werkt in een keer! Geen aanvullende installaties, gedoe met ndiswrapper etc. maar een goed werkend systeem.

In ieder geval bedankt voor de hulp.

Offline Roel1963

  • Lid
Sweex LW302 werkt niet onder Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/13, 15:43:23 »
Citaat van: andre.ligthart
Vervolgens ben ik naar de lokale computerboer gereden en heb daar advies gevraagd. Ik kreeg een mooie (en aantrekkelijke geprijsde) Linksys kaart mee naar huis, deze in de pc gedaan en wat schetste mijn verbazing? Het werkt in een keer! Geen aanvullende installaties, gedoe met ndiswrapper etc. maar een goed werkend systeem.

In ieder geval bedankt voor de hulp.
Kun je ons vertellen welke Linksys kaart dat is geweest?

Offline Ubert

  • Lid
Sweex LW302 werkt niet onder Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/13, 23:17:32 »
Citaat van: andre.ligthart
Inmiddels is het hele probleem opgelost.

De oplossing: ik heb een mooie foto van de Sweex kaart gemaakt en deze op markplaats gezet (de Sweex LW302 werkt NIET onder Linux Ubuntu 8.0.4.). Vervolgens ben ik naar de lokale computerboer gereden en heb daar advies gevraagd. Ik kreeg een mooie (en aantrekkelijke geprijsde) Linksys kaart mee naar huis, deze in de pc gedaan en wat schetste mijn verbazing? Het werkt in een keer! Geen aanvullende installaties, gedoe met ndiswrapper etc. maar een goed werkend systeem.

In ieder geval bedankt voor de hulp.
Fijn dat je kaart out-of the box werkte!

beetje offtopic, maar wat zijn je eerste ervaringen met ubuntu, wat mis je, en wat niet?