Oke, ik heb iets wat ik zou kunnen gaan programmeren en wat nuttig voor me is:
Ik programmeer tot nu toe AVR's op een 2e PC (oude 800mhz bak), met bascom. Dat bascom kan ik echter ook in mijn virtualbox windows instalatie gaan draaien, op deze PC. 1 probleempje: ik heb een parallelle poort nodig voor mijn programmer. En Virtualbox support dat niet.
Nu is er de commandlinetool avrprog. Commandline inderdaad.
Daar zou ik wel een GUI aan willen hangen. Dat is misschien nog leuk voor anderen ook. Want als ik zo een beetje zoek bestaat er nog geen GUI voor.
Ik wil het graag maken in GAMBAS, als 1 window met bovenaan knoppen om de hexfile te lezen, schrijven of verifiëren, dan een knop bladeren (om die file te zoeken), dan een lebal file:, en een tekstbox waar de filename in komt,
Dan een seperator, met daaronder een label fuses, een knop read, een knop write, en een berg checkboxes voor alle fuses, waarmee je kunt kiezen of deze 1 of 0 worden geprogd, en waaraan je kunt zien of ze 1 of 0 zijn gelezen.
verder nog een seperator en iets waar je het type AVR kunt kiezen (liefst dropdownmenutje).
Hoe ik dat window design weet ik (zelfs al aan begonnen in GAMBAS als een Qt grafical application). Hoe ik dingen aan de knoppen hang weet ik ook, ik weet alleen nog niet wat ik er aan moet hangen.
Ook een goed punt: hoe laat ik jullie hierbij meekijken? welke files moet ik posten? In de bijlage zitten er al 2, maar dit is echt alleen de grafische laag, er zit nog geen enkele regel code achter.
Ik ben ook op zoek naar mensen die me willen helpen om dit werkend te krijgen, want alleen lukt het me niet. Het is wel een project wat ik erbij doe voor het leuk, en wat geen haast heeft. Mijn hoofdhobby is nog steeds electronica.
Mocht iemand al een GUI weten voor AVRprog, brult u maar!
EDIT: ik heb inmiddels avrdude.