Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Plak elke dag een Printje  (gelezen 12461 keer)

Offline PKing

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #50 Gepost op: 2014/12/17, 21:57:05 »
Je ziet ik heb wat moeite om wat in mijn hoofd zit ook daadwerkelijk te visualiseren :angel:

Stel dat jij daar nu eens wat veel mooiers van maakt:-)
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #51 Gepost op: 2014/12/17, 22:02:09 »
Stel dat jij daar nu eens wat veel mooiers van maakt:-)

Ik ga er morgen eens mee aan de gang. Ik ben nu bezig met een waterpolo videootje editen in KDEnLive. Dat schiet al weer lekker op.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #52 Gepost op: 2014/12/18, 14:08:15 »
Hoi PKing en Just,

Deze discussie volg ik wat op de achtergrond.

Ik kan jullie aanraden maar 1 'nieuwe' term te introduceren op een postertje, dus bijvoorbeeld alléén Ubuntu, of Linux of Linux Mint.
Anders schrikt het initiatief vooral af, want het klinkt dan te ingewikkeld.
Vanaf de zijlijn: zet 'm op.
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Offline PKing

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #53 Gepost op: 2014/12/18, 15:17:10 »
Dankjewel voor de input,"we" als in Jvecht en anderen die wel weten hoe je dingen tekent.

We proberen een soort van simpele basis te bedenken, of Linux Mint daar wel of niet bijhoort, daar houd ik me verre van:-)
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #54 Gepost op: 2014/12/18, 17:07:22 »
Printje versie 2:



Is dit een beetje wat je in het hoofd had, Pking? Veel mooier zo, dat vind ik zelf ook. Maar met andere uitgangspunten opgezet natuurlijk.

Ik ben weer benieuwd naar de reacties!

@Vistaus: dat Ubuntu Nederland moest Ubuntu Nederlands, worden, staat me bij?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Henkp

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #55 Gepost op: 2014/12/18, 17:30:00 »
@jvecht, deze poster ziet er heel mooi uit, maar wat is mis is dat Windows niet vermeld word. Zo lijkt het net of dat alleen een oude XP nog goed voor Linux is.

Ik heb hier onder nog een geinige video link staan, luister die eens af, dat is humor en de pure realiteit!
https://www.youtube.com/watch?v=FsEJY1Py3TI

Offline PKing

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #56 Gepost op: 2014/12/18, 17:44:12 »
Voor het gemak laten we eerst het even eens zijn over de globale opzet....

Dus eerst eens kijken of de opzet zo iets is waar we met zijn allen mee kunnen leven.

Dus gaat het meer om de volgorde:

1.Tekst kort en duidelijk

2.Logo(s)

3.Webadressen eventueel met QRcode

Wat betreft punt 1 zou ik Linux in de tekst verwerken.

Dus meer:

Heb je nog een oude Windows computer staan waar je niks mee doet.
Zet er eens LINUX op of ernaast.....ja dat kan!!!
Het brengt je computer weer tot leven!!

wanneer je dat grote LINUX weghaald kun je daar een logo plaatsen, en direct onder de tekst de webadressen plaatsen.

lol zit ik mijn eigen ding anders in te delen....

Ik moet even wat ip cameras installeren dus mensen schiet erop.

En Jvecht bedankt al weer....

Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline Henkp

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #57 Gepost op: 2014/12/18, 17:53:27 »
@jvecht, deze poster ziet er heel mooi uit, maar wat is mis is dat Windows niet vermeld word. Zo lijkt het net of dat alleen een oude XP nog goed voor Linux is.


Dat hebben meerdere al gezegd. Windows moet je er gewoon buiten houden. Het gaat om Linux.
Je schreef eerder: dan maar me harde hand (of zoiets zei j)
maar dat werkt averechts. Je moet het geen Jevoha getuige project van maken. ;)
Mensen moet je niet dwingen, je moet mensen wetend maken. Daar gaat het m.i. om!

Citaat
Mensen moet je niet dwingen, je moet mensen wetend maken

Dus het is niet belangrijk om te vermelden dat Windows daar ook voor geschikt is!!!!!!!!!!!!!!!!
Als dat zo is dan kan iedere Windows gebruiker het ook beter maar niet dual-boot installeren.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #58 Gepost op: 2014/12/18, 18:01:20 »
Waarom zoveel uitroeptekens, eentje is genoeg toch.... :P

En waar is Windows ook geschikt voor? We willen toch dat mensen overgaan van Windows (XP) naar Linux?
En niet naar een andere versie van Windows?

Een dualboot met XP wil je echt niet op een oude pc.  ;)

Heb ik het over een dual-boot op een oude PC?

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #59 Gepost op: 2014/12/18, 18:16:01 »
Puf. Wat zijn de argumenten om Linux te gebruiken en die ik hier beluister toch zwaar.

Neem een voorbeeld aan Johan Vervloet:
       http://blog.johanv.org/posts/de-echte-redenen-om-linux-te-gebruiken.html

Offline PKing

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #60 Gepost op: 2014/12/18, 22:12:42 »
Basicly moeten mensen in 1 oogopslag kunnen zien waar het om gaat.

Als we even aannemen dat de opzet van de poster niet meer ter discussie staat, kunnen we het nu over de inhoud hebben.

de opzet zou dan *kunnen* zijn:

Logo
Tekst
Links QRcodes

Ik wil best wat teksten verzinnen komend weekend, maar dat mogen anderen ook doen, maar het moet wel wat structuur krijgen nu denk ik?

Vragen:

Alleen Ubuntu, of ook Mint
Wel of geen Windows/XP noemen in de tekst.

Dat is het wel dacht ik.......

Ik geef bewust geen mening over de inhoud, ik loop daar te kort voor mee binnen Linux
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #61 Gepost op: 2014/12/18, 22:31:08 »
Vragen:

Alleen Ubuntu, of ook Mint
Wel of geen Windows/XP noemen in de tekst.
Ubuntu, /Mint ? iemand anders merkte al op dat twee www adressen voor Ubuntu (forum en documentatie)  verwarrend is. Dat zelfde gevoel heb ik bij een boodschap voor Mint en Ubuntu. Voorstel: doe eerst een printje voor Ubuntu en daarna (bij succes) Mint.

Windows vermelden ?  Als de tekst nieuwsgierig maakt om eens te ruiken aan Linux >> JA.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #62 Gepost op: 2014/12/18, 23:13:52 »
Waar het mij om ging in de oorspronkelijke versie was het zorgen voor meer naamsbekendheid. Punt! Mensen hebben nu geen idee wat het woord Linux betekent. Herhaling en naamsbekendheid zijn in de reclame belangrijke elementen. Daarom gooien ze je dood met reclames als "Heeft die Japanner dat? De Panda wel!" Dat kost enorm veel geld. De naam Panda weet nu iedereen, wedden. Je zoekt een kleine auto. Je hebt geen voorkeur. Oh ja, Panda en hup, waar zit FIAT hier in de stad.

Ik heb zelf geen enkele illusie dat er een tekst te maken valt, die je kan printen op een A4, die mensen ertoe zal brengen Linux te installeren.  Hang gewoon Linux op, ergens. Vaak, veel. Op een goede dag gaan mensen op zoek naar een oplossing voor hun probleem en dán denken ze plots: oh ja, Linux. Dat heb ik wel vaker gehoord. Laat ik dat eens proberen!

Plak elke dag een Printje
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline PKing

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #63 Gepost op: 2014/12/19, 07:52:35 »
Lijkt me plausibel :-*

Dus we halen Mint weg, laten *een* tekst gewoon boven het logo staan, met het woord LINUX groot daarboven, en een QRcode bij het webadres.

Kunnen we een beetje steggelen over de tekst, ik zal er morgen even naar kijken wordt vanavond niks, laatste werkdag dan worden het dronken teksten :-*

Ik zal proberen iets te verzinnen met en zonder Windows, maar ergens moeten we een soort van concensus bereiken :-*
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline RikRik

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #64 Gepost op: 2014/12/19, 09:02:02 »
Printje versie 2 is prachtig! Maar nu de volgende stap: wie plakt als eerste (elke dag) een printje?
Show hier je foto  =D

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #65 Gepost op: 2014/12/19, 09:18:31 »
Show hier je foto  =D
Hint: kerstmarkt. joepie !

Offline Tom

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #66 Gepost op: 2014/12/19, 09:49:42 »
Prachtig  van U EZ-man ,dat U die wilt ophangen op de Kerstmarkt   zo het begin is gemaakt .... top!.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #67 Gepost op: 2014/12/19, 10:35:39 »
Puf. Wat zijn de argumenten om Linux te gebruiken en die ik hier beluister toch zwaar.
en vaak gebaseerd op misverstanden of achterhaald

Probeer Linux niet...

Niet omdat het gratis is
Niet omdat het sneller is
Niet omdat het snel compleet geïnstalleerd is
Niet omdat open-sourcesoftware veiliger is
Niet omdat het stabieler is
Niet omdat je gratis ondersteuning krijgt van een fijne community
Niet omdat je zo de grote vijand, Microsoft, bestrijdt
Niet omdat je met Thunderbird en LibreOffice alles hebt wat nodig is

Waarom dan wel? Zie http://blog.johanv.org/posts/de-echte-redenen-om-linux-te-gebruiken.html
Klik links bovenin op Documentatie

Offline PKing

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #68 Gepost op: 2014/12/19, 10:59:20 »
Als het eerste punt al achterhaald is....

Je kunt tegenwoordig heel eenvoudig online een computer kopen zonder OS erop, dat heb ik een paar jaar geleden al gedaan.
Met OS kost meer, dus gratis is wel degelijk een issue.

Maar het is het beste om het als een zeer compleet OS neer te zetten, dat dan weer wel.
Ikzelf ben ook een voorstander van zo min mogelijk argumenten, want het lijkt dan vaak dat je die nodig hebt om jezelf te overtuigen i.p.v. de ander.

Ik zou iets roepen in de trant van:

LINUX

"Probeer eens dat andere complete besturingssysteem voor jouw computer".


kijk we komen wel ergens denk ik :-*
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #69 Gepost op: 2014/12/19, 12:41:00 »
"andere besturingssysteem"

OSX, Linux, AmigaOS 4, Haiku, Kolibri... moet ik doorgaan? Neen, dat is absoluut geen goede term om te gebruiken. Bovendien zou ik het woordje "Linux" in een campagne sowieso weglaten tenzij je erbij benadrukt dat bijv. Android er ook op gebaseerd is. Anders kan het afschrikwekkend werken of verwarrend (onze website bijv. heeft het weinig over "Linux" en veel over "Ubuntu").

Offline PKing

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #70 Gepost op: 2014/12/19, 12:50:50 »
Zoals gezegd de tekst is nog open, maar tot nu toe kan *ik* er nog niet veel van maken.

Zoveel mensen zoveel meningen, waar niets mis mee is, maar we gaan nog geen kant op :-*
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #71 Gepost op: 2014/12/19, 22:26:42 »
We moesten nu maar eens tot daden komen.

Hier is de laatste pdf versie (5) van het Printje: http://bit.ly/1AQdBdP . Ik heb er  nog twee QR codes bijgezet. Die leiden naar de Ubuntu en de Mint.be sitse.  De beide blauwe links zijn in de pdf actieve links naar de Ubuntu en Mint sites. Die links "zitten" ook onder beide logo's.

Het is weer met opzet een met Bitly verkorte link. Dan krijg ik wat cijfers over hoeveel de pdf nou daadwerkelijk gedownload wordt. Het bestand staat in mijn persoonlijke Dropbox.

Het idee om een fotootje te maken van een daadwerkelijke geplakte poster en hier te posten vond ik wel een mooi idee, maar het plakken is het belangrijkste. Wel even netjes toestemming vragen als je ergens wilt plakken, lijkt me zo.

Ik heb de poster zelf twee keer geprint, één keer in normale kwaliteit en nog eens in beste kwaliteit. Beiden zagen er netjes uit.

Plak elke dag een Printje


Plak elke dag een Printje
« Laatst bewerkt op: 2014/12/20, 08:51:04 door jvecht »
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #72 Gepost op: 2014/12/21, 00:32:28 »
Hier een probeersel, gemaakt in LibreOffice (een tabel heeft gediend als stramien)
Morgen in Gimp met echte guidelines en een raster + de juiste kleuren.

Benieuwd naar de tekst van PKing.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #73 Gepost op: 2014/12/21, 08:12:10 »
Landscape opzet? Ook een goed idee, zeg!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #74 Gepost op: 2014/12/21, 17:11:35 »
Landscape opzet? Ook een goed idee, zeg!
Landschap: ja ,het vrije leven. Om een beetje aan te sluiten bij de Ubuntu style even wat linkjes:

Slogans  –  http://www.spreadubuntu.org/en/get-materials/brochure
In your works you can use these Ubuntu slogans, or create your own:

Ubuntu:    
   Linux for Human Beings
   Super charge your PC
   It's time for a change
   A new life for an old friend

Ubuntu is fast, easy, and free
Ubuntu is fast, easy and used by millions
Ubuntu: the best OS you can't buy     <<<-----   een vonst, bijna niet vertaalbaar

Ergens anders gevonden slogan :
   The Future is Open, and It's POWERful - Randall Ross

Promo Materiaal
http://spreadubuntu.neomenlo.org/en/node/add/material   ( toevoegen van promo's )
http://www.spreadubuntu.org/files/UbuntuPromotionalPoster.png   ( aardig voorbeeldje )

The Ubuntu Brand Guideline
http://design.ubuntu.com/
https://design.ubuntu.com/brand/colour-palette
https://design.ubuntu.com/brand/text