Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken  (gelezen 3807 keer)

Offline Norman

  • Lid
Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Gepost op: 2014/07/24, 21:34:49 »
Even terug heb ik de overstap gemaakt van MS Windows 7 naar Linux Mint 17.
Helemaal tevreden over de overstap, maar ik mis nog de mogelijkheid om Netflix en xs4all televisie te kunnen bekijken.

Met google al eea gevonden, maar nog niet met een bruikbaar resultaat.

Heeft iemand voor mij de gouden tips waarmee ik deze functionaliteiten ook kan benutten?


Offline Norman

  • Lid
Re: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Reactie #2 Gepost op: 2014/07/25, 00:05:24 »
Bedankt via die links kwam ik uit bij een vlog waarin dit prima werd uit gelegd en ook werkt!

http://youtu.be/Tfte5su5DIA

Offline Norman

  • Lid
Re: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Reactie #3 Gepost op: 2014/07/25, 13:36:52 »
Iets te vroeg gejuicht. Netflix werkt weliswaar, maar xs4all webtv nog niet.
Overigens werkt Netflix alleen via Firefox, niet via Chrome.

Iemand nog een oplossing voor xs4all webtv en evt ook nog een oplossing om het via Chrome te kunnen gebruiken?

Re: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Reactie #4 Gepost op: 2014/07/25, 13:55:44 »
Silverlight (en dus ook Pipelight) is een NPAPI-plugin en Chrome ondersteunt sinds 2 versies geleden geen NPAPI-plugins meer. Dus met Chrome kun je Silverlight/Pipelight niet gebruiken.

Edit: trouwens, die video is verouderd, daarom dat dat oude pakket XS4ALL niet ondersteunt. Dit is hoe je het nieuwe installeert: http://pipelight.net/cms/install/installation-ubuntu.html
Wel alleen voor Firefox (en QupZilla, Jumanji, etc.), niet voor Chrome vanwege bovenstaande.
« Laatst bewerkt op: 2014/07/25, 15:50:20 door Vistaus »

Offline Norman

  • Lid
Re: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Reactie #5 Gepost op: 2014/07/25, 14:45:36 »
Bedankt voor de snelle reactie.
Helaas werkt het nog niet.

Kan het zijn dat het niet werkt omdat ik eerst een oudere versie heb installeert?

Met hartelijke groet,

Norman Graafsma

Re: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Reactie #6 Gepost op: 2014/07/25, 15:49:50 »
Ja, je moet eerst die oude verwijderen en dan volgens de instructies die ik je gaf de nieuwe installeren. Zorg ook dat je Firefox niet aan hebt staan tijdens het installeren van Pipelight.

Offline jos34

  • Lid
Re: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Reactie #7 Gepost op: 2014/07/25, 16:21:29 »
Je kan het ook nog via androvm via de Android App proberen.
De beeldkwaliteit is dan waarschijnlijk wel een stuk minder, daar die app eigenlijk voor de tablet bedoelt is.
« Laatst bewerkt op: 2014/07/25, 16:43:31 door jos34 »

Offline Norman

  • Lid
Re: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Reactie #8 Gepost op: 2014/07/25, 17:19:15 »
Ja, je moet eerst die oude verwijderen en dan volgens de instructies die ik je gaf de nieuwe installeren. Zorg ook dat je Firefox niet aan hebt staan tijdens het installeren van Pipelight.

Enig idee waar/hoe ik de oude kan verwijderen?

Re: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Reactie #9 Gepost op: 2014/07/25, 20:00:12 »
Ja, je moet eerst die oude verwijderen en dan volgens de instructies die ik je gaf de nieuwe installeren. Zorg ook dat je Firefox niet aan hebt staan tijdens het installeren van Pipelight.

Enig idee waar/hoe ik de oude kan verwijderen?


Volgens mij heten de pakketten netflix-desktop en wine-compholio. Kun je verwijderen via de terminal (sudo apt-get remove netflix-desktop wine-compholio)

Offline Norman

  • Lid
Re: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Reactie #10 Gepost op: 2014/07/25, 20:27:19 »
Ja, je moet eerst die oude verwijderen en dan volgens de instructies die ik je gaf de nieuwe installeren. Zorg ook dat je Firefox niet aan hebt staan tijdens het installeren van Pipelight.

Enig idee waar/hoe ik de oude kan verwijderen?


De oude verwijderd en volgens instructie de nieuwe geïnstalleerd.  Het heeft helaas niet mogen baten.

Enig idee wat ik verkeerd doe?


Volgens mij heten de pakketten netflix-desktop en wine-compholio. Kun je verwijderen via de terminal (sudo apt-get remove netflix-desktop wine-compholio)
Daarmee kon in inderdaad de installaties verwijderen, maar na de eerdere link te hebben gevolgd nog steeds geen video bij v

Re: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Reactie #11 Gepost op: 2014/07/25, 21:25:30 »
Heb je wel Firefox uitgezet tijdens de installatie van Pipelight? Want dat is een vereiste. Na het opstarten van FF downloadt ie daarna de Silverlight-plugin. Werkt perfect hier.

Offline Norman

  • Lid
Re: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Reactie #12 Gepost op: 2014/07/25, 21:53:32 »
Ik dacht dat ik FF had afgesloten tijdens de installatie, maar wist het niet zeker. Zekerheidshalve wederom alles verwijderd en opnieuw geïinstalleerd, maar helaas nog steeds geen succes. Merkwaardig.

Offline Norman

  • Lid
Re: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Reactie #13 Gepost op: 2014/07/25, 21:57:47 »
Ik dacht dat ik FF had afgesloten tijdens de installatie, maar wist het niet zeker. Zekerheidshalve wederom alles verwijderd en opnieuw geïinstalleerd, maar helaas nog steeds geen succes. Merkwaardig.

Ik krijg ook een foutmelding bij het activeren van de plugin, net of deze niet is geïnstalleerd, terwijl ik daar toch niet echt over twijfel.

sudo pipelight-plugin --enable pluginname
[sudo] password for *******:
ERROR: Plugin pluginname is unknown

Offline Norman

  • Lid
Re: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Reactie #14 Gepost op: 2014/07/25, 22:30:23 »
Ik heb het hele kunstje nogmaals gedaan, maar nu even een screenrecorder aangezet.

Wellicht dat ik iets verkeerd doe.

http://youtu.be/mq-KcPzfW3g


Offline Henkp

  • Lid
Re: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Reactie #15 Gepost op: 2014/07/25, 23:04:54 »
Ik heb het hele kunstje nogmaals gedaan, maar nu even een screenrecorder aangezet.

Wellicht dat ik iets verkeerd doe.

http://youtu.be/mq-KcPzfW3g

Wat je met deze youtube video doet is zeker verkeerd, daar hij daar staat als privé. Dus valt er niets te horen of te zien.  :rolleyes:

Offline Norman

  • Lid
Re: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Reactie #16 Gepost op: 2014/07/25, 23:07:17 »
Veranderd naar openbaar.

Re: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Reactie #17 Gepost op: 2014/07/26, 00:28:39 »
Ik dacht dat ik FF had afgesloten tijdens de installatie, maar wist het niet zeker. Zekerheidshalve wederom alles verwijderd en opnieuw geïinstalleerd, maar helaas nog steeds geen succes. Merkwaardig.

Ik krijg ook een foutmelding bij het activeren van de plugin, net of deze niet is geïnstalleerd, terwijl ik daar toch niet echt over twijfel.

sudo pipelight-plugin --enable pluginname
[sudo] password for *******:
ERROR: Plugin pluginname is unknown


pluginname is niks. Je moet daar de naam van de plugin opgeven. In dit geval Silverlight.

Dus:

sudo pipelight-plugin --enable silverlight5.1

Offline Norman

  • Lid
Re: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Reactie #18 Gepost op: 2014/07/26, 10:07:11 »
Dat was een beetje dom van mij,  =D
Webtv werkt nu, netflix nog niet.

Wel is de beeldkwaliteit van webtv veel slechter dan op een MS OS.

Re: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Reactie #19 Gepost op: 2014/07/26, 11:39:41 »
Geen ervaring met XS4ALL daar wij Solcon hebben, maar Netflix wel ervaring mee :) Je moet nog een add-on installeren die de user agent op Windows zet (voorlopig nog wel, Netflix is wel bezig cross-platform HTML5 uit te rollen): http://pipelight.net/cms/installation-user-agent.html (item 2 - Firefox)

Offline Norman

  • Lid
Re: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Reactie #20 Gepost op: 2014/07/28, 08:53:18 »
Het blijft wonderlijk. xs4all werkte, maar nu niet meer en Netflix met geen mogelijkheid meer.
Linux begint te frustreren, de juiste tips op het net zijn moeilijk te vinden. Toch een voordeeltje gevonden van Windows, helaas...

Re: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Reactie #21 Gepost op: 2014/07/28, 11:59:43 »
Een voordeeltje van Windows... of een nadeeltje van jou computer? Want totnutoe ben je de enige die het niet lukt. Bij mij werkt het prima, bij anderen op dit forum (met of zonder gegeven hulp) werkt het prima...

Maar heb je wel die User Agent Switcher geïnstalleerd en op Firefox - Windows gezet?

Offline Norman

  • Lid
Re: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Reactie #22 Gepost op: 2014/07/28, 16:41:01 »
Nu wel.  O0

En jawel, ook bij mij werkt het nu. Beeldkwaliteit van de webtv is wel treurig, maar overheen te komen.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Reactie #23 Gepost op: 2014/07/28, 17:01:32 »
Nu wel.  O0

En jawel, ook bij mij werkt het nu. Beeldkwaliteit van de webtv is wel treurig, maar overheen te komen.

Bij mij is de beeldkwaliteit goed, alleen als er gepraat word dan komt dat af en toe wat brokkelig binnen dus die zinnen breken af.
En ja daar heb ik op Win7 dualboot helemaal geen last van, maar ik heb het een en ander nog wel aangepast onder Mint 17 Cinnanon en dan is het vrij goed.

Verander de zwap en cach instellingen
  gksudo leafpad /etc/sysctl.conf

Vernieuwde instelling voor https://webtv.xs4all.nl
(kopieer en plak):Dit onderstaande helemaal onderaan van dit config bestandje. En sla het dan op, en herstart de computer.

# Verminder de swapneiging
vm.swappiness=60
# Verbeter het cachebeheer
vm.vfs_cache_pressure=60

Veel succes

« Laatst bewerkt op: 2014/07/29, 13:24:43 door Henkp »

Re: Linux n00b en netflix / xs4all tv kijken
« Reactie #24 Gepost op: 2014/07/28, 20:39:22 »
Huh, je bedoelt vm.swappiness=10 ? Want 60 is de standaardinstelling op Ubuntu en dat is dus geen vermindering...

Maar mooi dat het nu bij de TS ook werkt! Netflix-beeldkwaliteit is toppie, vooral als je HD aanklikt. Geen enkel verschil met Windows. Maar goed, zoals ik al zei: ik heb geen ervaring met XS4All TV daar wij geen XS4All dus helaas kan ik daar geen uitspraken over doen.