Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een heel topic afdrukken  (gelezen 2110 keer)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Een heel topic afdrukken
« Gepost op: 2014/10/15, 14:05:42 »
Vraag: Hoe print ik een heel topic. In dit geval is een een groot topic, dus ik print hem dan eerst naar pdf, maar dat terzijde. Ik heb de SMF wiki al afgezocht en dit Forum, niks te vinden waar ik daadwerkelijk wat aan had.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Een heel topic afdrukken
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/15, 14:45:23 »
Vraag: Hoe print ik een heel topic. In dit geval is een een groot topic, dus ik print hem dan eerst naar pdf, maar dat terzijde.
Ik snap je vraag niet. Als je al een pdf hebt, dan kun je die toch afdrukken?

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Een heel topic afdrukken
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/15, 18:06:51 »
Nee, er ontbreekt gewoon de print optie in het Forum. Ik kan wel de pagina printen in Firefox, maar dan heb ik nog lang niet alles op die pagina. Dit topic heeft 113 reacties, verdeeld over 5 webpagina's.

Ik heb nu de boel met knippen en plakken in Mousepad samengevoegd, maar dat is niet bepaald ideaal.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Moob

  • Lid
Re: Een heel topic afdrukken
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/15, 19:18:41 »
Als je inlogt op het forum krijg je aan de rechterkant een print knop te zien. Als je hierop klikt dan wordt de gehele thread in text getoond en kan je deze desgewenst afdrukken naar pdf.

Frederik

  • Gast
Re: Een heel topic afdrukken
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/15, 19:49:18 »
Als je inlogt op het forum krijg je aan de rechterkant een print knop te zien. Als je hierop klikt dan wordt de gehele thread in text getoond en kan je deze desgewenst afdrukken naar pdf.

Zie ik nu ook pas voor het eerst, stom hé  8-)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Een heel topic afdrukken
« Reactie #5 Gepost op: 2014/10/15, 21:12:59 »
Dank je wel!, Moob!

Bij het Topic waar het mij omgaat ontbreekt deze knop, zo blijkt nu!

Kijk hier: http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=86092.0

Groet,

Just Vecht

GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Frederik

  • Gast
Re: Een heel topic afdrukken
« Reactie #6 Gepost op: 2014/10/15, 22:03:16 »
Er zijn, zie ik nu, een heleboel forum onderdelen waar een print knop ontbreekt, er moet iemand zijn die dat kan uitleggen.

Re: Een heel topic afdrukken
« Reactie #7 Gepost op: 2014/10/15, 22:12:27 »
Ja, ik heb ook even rondgekeken en trek dezelfde conclusie: die print-knop is soms aanwezig maar vaak ook niet. Ik heb nog niet kunnen vaststellen onder welke omstandigheden dat wel of niet optreedt, of waar of wanneer. Misschien een forumbugje?

Offline Moob

  • Lid
Re: Een heel topic afdrukken
« Reactie #8 Gepost op: 2014/10/15, 22:22:07 »
@jvecht, geen dank. Inderdaad bij jou link zie ik geen print optie. Het lijkt erop dat alleen bij threads geplaatst in Ondersteuning je de print optie hebt en in alle andere onderdelen zoals Interactief heb je de print optie niet.

Omdat je de print optie wel hebt bij Ondersteuning vermoed ik dat deze ook wel aangezet kan worden bij de overige onderdelen. Of dat ook zo is weet ik niet, misschien dat een forumbeheerder dat kan beamen. Of het aangezet wordt is een 2de :)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Een heel topic afdrukken
« Reactie #9 Gepost op: 2014/10/15, 22:39:37 »
Voor bezoekers die niet zijn ingelogd staat deze functie helemaal uit.

De reden is dat crawlers van zoekmachines het niet kunnen laten om die print-links te bezoeken. En dat levert bij het opvragen van een aantal lange topics tegelijkertijd geheugenproblemen op op de server. Alleen al het compleet opvragen van bijv. het stamkroeg-topic kost meer dan 200 MB op de server. Stel nou dat Google zo'n topic opvraagt, Bing en Yahoo een andere, enzovoort dan is het geheugen zo op en is het forum onbereikbaar. Zelfs met kleinere topics kan het een probleem zijn aangezien er op ieder moment van de dag tientallen crawlers actief zijn op het forum.

Als je wel bent ingelogd zou je in de meeste forumonderdelen wel moeten kunnen printen, maar voor de zekerheid kijk ik die instellingen straks nog even na.

Edit: de printfunctie staat nu aan op de meeste boards. Mis je er nog een laat het dan even weten.
« Laatst bewerkt op: 2014/10/15, 22:48:55 door Johan van Dijk »

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Een heel topic afdrukken
« Reactie #10 Gepost op: 2014/10/15, 23:24:24 »
@Johan

Bedankt voor de uitleg! Die achtergrond van de crawlers e.d.  is goed om te weten.

Hartelijk dank ook voor het aanzetten van de printfunctie. Nu heb ik een mooi overzicht in pdf vorm. Die ga ik morgen eens door mijn printer jagen. Maar 32 pagina's groot ... . Makkie :D

GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021