Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober-november 2014: Het stemmen kan beginnen  (gelezen 6229 keer)

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Vanaf nu kan er gestemd worden voor de gemeenschapsraad door iedereen die lid is van de stemgerechtigden-launchpadgroep. Stemmen kan tot donderdag 27 november (tot 23:59:59, maar ik zou het daar niet op laten aankomen ;)).

Wat is de gemeenschapsraad?
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Gemeenschapsraad

Ik ben stemgerechtigde, hoe kan ik stemmen?
Kies uit de kandidatenlijst de persoon die jij het liefst in de komende gemeenschapsraad wil zien. Stuur deze naar het volgende mailadres: ubuntu-nl-stemgerechtigden <at> lists <punt> launchpad.net . Een mogelijk voorbeeldmailtje zou zijn:
Citaat
Hallo, mijn stem gaat naar: naam persoon hier.

Zorg ervoor dat het mailadres dat je gebruikt om het mailtje te sturen bekend is bij Launchpad.

Hoe worden de stemmen opgeteld na de verkiezingen?
Simpel: de persoon met het meeste stemmen komt de raad versterken. Dit lijkt anders dan bij de vorige verkiezingen, omdat er maar 2 kandidaten zijn is het echter equivalent.

Alleen stemmen die in het mailinglistarchief staan worden meegeteld, controleer dus even of alles goed gegaan is.

Ik heb een vraag/er gaat iets mis. Wat nu?
Voeg een reactie toe in dit topic, of stuur een mailtje aan de gemeenschapsraadslijst: gemeenschapsraad <at> lists <punt> ubuntu-nl <punt> org.

EDIT 1: Link naar mailing list archief gewijzigd in eentje die op datum sorteert.
« Laatst bewerkt op: 2014/11/22, 20:45:03 door commandoline »

eigenlijk...

wil ik op beide kandidaten stemmen.
Voor deze keer.

OerHeks


. do 4-12-2014 Na 5 jaar gebruiker ga ik voor het Ubuntu membership

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
eigenlijk...

wil ik op beide kandidaten stemmen.
Voor deze keer.
Daar hebben we onthouden van stemmen voor, of voor mijn part blanco stemmen als je wel je interesse wilt laten zien. Stuur dit wel ook nog naar de stemgerechtigden-mailing list, alleen dan is het nl. geldig. Anders valt het voor mij niet bij te houden...


Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
ik heb gestemd, zie niets terug in: https://lists.launchpad.net/ubuntu-nl-stemgerechtigden/
Ik zie het mailtje idd niet in het archief. Ik heb het ook als lid van die mailing list niet ontvangen. Dingen om na te gaan nu:
- goede mailadres? ubuntu-nl-stemgerechtigden <at> lists <punt> launchpad <punt> net.
- goede (eigen) e-mailadres gebruikt? Launchpad herkent & accepteert alleen mailadressen die in je profiel vermeld staan (https://launchpad.net/~soulzing , inloggen noodzakelijk) Je zou een foutmeldingsmailtje moeten krijgen als dit het probleem is.
- werkt sturen van een mailtje naar een ander adres wel?

Als het nog steeds niet lukt hierna, kunnen we verder gaan kijken (hopelijk met ten minste een foutmelding).

Offline Soul-Sing

  • Lid
nee, bedankt. Alles gecontroleerd nog. krijg ook geen mailfaillure terug ofzo.
maarrr.. ik probeer het nog een keertje.
geen foutmelding
« Laatst bewerkt op: 2014/11/22, 17:33:44 door Soul-Sing »

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Soul-Sing: Kun je proberen om vanaf een ander mailadres te versturen? (Dit mailadres moet aan Launchpad toegevoegd zijn.) Het is wel heel vreemd dat dit niet werkt. Je hebt bij de vorige verkiezing nl. naar dezelfde mailing list gepost (https://lists.launchpad.net/ubuntu-nl-stemgerechtigden/msg00002.html). Dit is iets dat een Launchpad bug-report waard is...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ook mijn stem staat er niet bij. Ik heb nochtans al op 19-11 gestemd....

Tja, jammer als je stem er niet bij staat. Hopelijk wordt dat nog opgelost, en anders moeten we het maar doen met de stemmen die er wel zijn aangezien we kennelijk helaas niet overnieuw gaan beginnen.

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Ook mijn stem staat er niet bij. Ik heb nochtans al op 19-11 gestemd....
https://lists.launchpad.net/ubuntu-nl-stemgerechtigden/msg00019.html

Verder zal ik de link in de startpost even aanpassen zodat deze standaard op datum sorteert, dat is duidelijker.

@Vistaus: Iedere stemgerechtigde die wil stemmen moet dat kunnen doen, Soul-Sing's probleem gaan we wat mij betreft dan ook oplossen. Desnoods door via een ander kanaal te stemmen als er niets anders op zit. (PGP ondertekenen en dan op het forum posten komt bij mij op, dat valt ook betrouwbaar aan een Launchpadaccount te linken. Het is dezelfde truc als bij de Code of Conduct ondertekenen.)
« Laatst bewerkt op: 2014/11/22, 20:48:55 door commandoline »

Offline Soul-Sing

  • Lid
zo, nu moet het gelukt zijn met een pgp hack/ nieuwe ondertekening. klopt?

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
zo, nu moet het gelukt zijn met een pgp hack/ nieuwe ondertekening. klopt?
Nee, helaas niet. Ik heb je gisteren een mailtje gestuurd naar aanleiding van je berichtje op IRC met mogelijkheden om verder te zoeken naar de oorzaak + eventueel een manier om eromheen te werken. Het eerstvolgende dat binnenkwam was deze reactie op dit topic. Ik heb dus niets op de stemrechtenlist, gemeenschapsraadslist, of mijn persoonlijke mail ontvangen voor de duidelijkheid. (En voor de eerste twee bevestigen de archieven dat.)

Offline Soul-Sing

  • Lid
krijg via de mailinglist wel gewoon "post" dus stemmen binnen. Heb geen mail van je binnen gehad. Krijg gewoon via ubuntu.com adres mail via launchpad. (van andere teams)
ik heb alles nagelopen, nieuw key aangemaakt. ik ben klaar zo.
edit, niet klaar, je bericht zat in het spamfilter van google...heb je bericht nu??
« Laatst bewerkt op: 2014/11/24, 18:34:52 door Soul-Sing »

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
@SoulSing: Het bericht kwam aan via de gemeenschapsraadslist. Ik heb het zoals ik beloofd had doorgestuurd naar de stemlijst: https://lists.launchpad.net/ubuntu-nl-stemgerechtigden/msg00031.html . Probleem opgelost, dus. :)



Uitslag: http://lists.ubuntu-nl.org/pipermail/gemeenschapsraad/2014-November/000768.html

Wat een verassing, had die uitslag echt nóóit verwacht ;) :P Nee even serieus: gefeliciteerd, Timo! Heel veel succes met je nieuwe job, ik weet zeker dat je het goed gaat doen :) :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Proficiat, Timo! Veel succes en vooral ook: veel plezier. Ik heb alle vertrouwen in je!   :)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Timo, bedankt voor het beschikbaar stellen. Succes met de raad nu.

Offline PKing

  • Lid
Veel succes Timo.....
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Dank iedereen voor de felicitaties! Hopelijk kan ik aan jullie verwachtingen voldoen. :)