Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "E-mailprogramma & Thunderbird" en "Webbrowser & Firefox" in Softwarecentrum  (gelezen 910 keer)

Offline Eefje

  • Lid
    • http://www.bespaarenergie.com
Ik heb net Xubuntu 14.04 geïnstalleerd en in het SoftwareCentrum staan zowel "E-mailprogramma" als "Thunderbird" geïnstalleerd. Hetzelfde geldt voor "Webbrowser" als "Firefox".
Heb ik die programma's "E-mailprogramma" en "Webbrowser" ook nodig voor Thunderbird en Firefox ? Of kan ik die zonder gevaar verwijderen?

Offline vanadium

  • Lid
Mogelijk wel, als je dit correct via softwarecentrum doet. Mocht er nadien een ongewenst neveneffect zijn - kan soms, want een programma kan soms nogal in een distributie verweven zijn - installeer het dan terug met softwarecentrum.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Volgens mij zijn dit alleen kleine programma's, die doorverwijzen naar de standaard programma's, zoals Thunderbird en FireFox.
Het kan zijn, dat bij verwijderen deze programma's ook verwijderd worden.........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline PKing

  • Lid
Ron heeft gelijk als je "email programma" opent dan blijkt het gewoon een snelkoppeling naar Thunderbird te zijn bij mij.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline Eefje

  • Lid
    • http://www.bespaarenergie.com
Als ik "Webbrowser (exo-utils)" in het Softwarecentrum wil verwijderen, krijg ik de melding of ik bijkomende programma's ook wil verwijderen.
Dus maar niet gedaan.

Offline PKing

  • Lid
Nee je kunt natuurlijk wel de snelkoppeling verwijderen wanneer je dat handiger vindt.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04