Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 17 Xfce en Blender... ´fluitje van een cent´  (gelezen 4273 keer)

Linux Mint 17 Xfce en Blender... ´fluitje van een cent´
« Gepost op: 2014/08/27, 07:58:08 »


Een werkstuk wat ik laatst in Blender en Gimp heb gemaakt. Ik dacht ik post het eens  8-) Comments zijn welkom  :)
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: Linux Mint 17 Xfce en Blender... ´fluitje van een cent´
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/27, 16:29:47 »
Hej Tomatito,

Dat ziet er erg uit als een foto, subliem! Ook de tegels zien er heel echt uit. Ik vroeg me af, hoe lang ben jij bezig in Blender om zoiets te maken? Als je dat tenminste wilt zeggen hoor. ;)

Groetjes van Kirstie
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Re: Linux Mint 17 Xfce en Blender... ´fluitje van een cent´
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/27, 18:27:12 »
Ik denk iets van 2 uur voor het modelleren en ook iets van 2 uur voor de materialen en belichting.

Het modelleren is van een tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=bI7dUTxBcVY

En zoals gezegd heb ik mijn eigen materialen en belichting gemaakt.

Citaat
Ook de tegels zien er heel echt uit.
Dat zijn geen tegels hoor (!)  =D Dat is een wireframe render... hiermee kun je zien hoe het model en in dit geval de backdrop (tegels) is gemaakt.

Ik zie dat jij veel ervaring hebt met Inkscape. Inkscape en Blender gaan erg goed samen. Je kan een afbeelding (png) omzetten naar een vector/paden (SVG) en deze importeren in Blender. Het logo uit dit filmpje heb ik op deze manier gemaakt:

https://www.youtube.com/watch?v=-XWvrGpGpYI
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: Linux Mint 17 Xfce en Blender... ´fluitje van een cent´
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/27, 21:19:28 »
Zo hee, dat ziet er levensecht uit! Petje af voor dit puike werkje :)

Re: Linux Mint 17 Xfce en Blender... ´fluitje van een cent´
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/28, 08:36:08 »
Bedankt! Wat je al niet kunt maken met uitsluitend Open Source hé ;)
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: Linux Mint 17 Xfce en Blender... ´fluitje van een cent´
« Reactie #5 Gepost op: 2014/08/29, 10:50:17 »

Citaat
Ook de tegels zien er heel echt uit.
Dat zijn geen tegels hoor (!)  =D Dat is een wireframe render... hiermee kun je zien hoe het model en in dit geval de backdrop (tegels) is gemaakt.

Ik zie dat jij veel ervaring hebt met Inkscape. Inkscape en Blender gaan erg goed samen. Je kan een afbeelding (png) omzetten naar een vector/paden (SVG) en deze importeren in Blender. Het logo uit dit filmpje heb ik op deze manier gemaakt:

https://www.youtube.com/watch?v=-XWvrGpGpYI

Ha, ik had een gevoel van tegels onder waterbij dat draadmodel.. Ik vroeg me al af wat de bedoeling was van 2 fluitjes met spinnewebben erop op de bodem van een zwembad. =D

Ja, fijn als je eenmaal de weg eenmaal weet van png naar svg en dan ook naar Blender. Blender wil ik graag eens leren, maar dat kost veel tijd. Op mijn blog zal ik een pagina maken waarin ik aandacht geef aan diverse andere grafische programma's. Blender, GIMP, Krita en Scribus staan op mijn lijstje. Misschien ook een keertje geen open source, maar wel interessant: Sketchup. Het is allemaal zo mooi die software.
Succes met je mooie ontwerpen.
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Re: Linux Mint 17 Xfce en Blender... ´fluitje van een cent´
« Reactie #6 Gepost op: 2014/08/29, 20:06:38 »
Erg gaaf gemaakt. :)

Re: Linux Mint 17 Xfce en Blender... ´fluitje van een cent´
« Reactie #7 Gepost op: 2014/09/04, 00:19:32 »
Een grapje...   =D

Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: Linux Mint 17 Xfce en Blender... ´fluitje van een cent´
« Reactie #8 Gepost op: 2014/09/08, 14:26:58 »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Linux Mint 17 Xfce en Blender... ´fluitje van een cent´
« Reactie #9 Gepost op: 2014/09/09, 23:00:26 »
Onwijs gaaf gemaakt.... En dat met gratis software haha

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Linux Mint 17 Xfce en Blender... ´fluitje van een cent´
« Reactie #10 Gepost op: 2014/09/10, 11:47:33 »
Een grapje...   =D



Dat zijn geen grapjes meer, Tommie! Geweldig zeg! Complimenten ... .
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Linux Mint 17 Xfce en Blender... ´fluitje van een cent´
« Reactie #11 Gepost op: 2014/09/11, 08:52:39 »
Bedankt voor de leuke reacties  :) Met de ventilator ben ik nogal lang bezig geweest (compositie/belichting) dus ik kan daardoor bijna niet meer inschatten of het wat is. Maar nu heb ik een vermoeden van wel  ;)
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: Linux Mint 17 Xfce en Blender... ´fluitje van een cent´
« Reactie #12 Gepost op: 2014/09/11, 14:56:15 »
Knap hoor, ik ben niet verder gekomen dan het bekijken van een een instructievideo, daar was ik alleen al een tijdje zoet mee.

Re: Linux Mint 17 Xfce en Blender... ´fluitje van een cent´
« Reactie #13 Gepost op: 2014/09/15, 13:04:13 »
Hey Tomatito,

Ja, het is heel mooi.
Wanneer je niet meer precies ziet of je eigen werk goed is, helpt het om er een flinke tijd later nog eens naar te kijken. Bij mijn schilderijen is een jaar meestal genoeg om er weer helemaal fris tegenaan te kijken, en een beetje objectief.
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Re: Linux Mint 17 Xfce en Blender... ´fluitje van een cent´
« Reactie #14 Gepost op: 2014/10/20, 01:29:24 »
Citaat
Wanneer je niet meer precies ziet of je eigen werk goed is, helpt het om er een flinke tijd later nog eens naar te kijken. Bij mijn schilderijen is een jaar meestal genoeg om er weer helemaal fris tegenaan te kijken, en een beetje objectief.

Een jaar! Zoveel geduld heb ik niet hoor  ;) Het is wel leuk om na een bepaalde tijd weer eens oud werk te bekijken. Slechte dingen vind ik dan soms best goed en goede dingen een stuk minder. Niks zo veranderlijk als de mens.

Deze heb ik recent gemaakt met Blender en Inkscape als hulpprogramma voor het Ubuntu logo (path tracing)





Ik ben al een tijd met een vliegtuig bezig en aangezien ik overal Linux dingen op plak wordt dit waarschijnlijk Ubuntu Air of Air Linux =D
« Laatst bewerkt op: 2014/10/20, 03:50:26 door tomatito »
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: Linux Mint 17 Xfce en Blender... ´fluitje van een cent´
« Reactie #15 Gepost op: 2014/10/31, 17:23:06 »
Zeg, Tomatito, Zou je ook een theezakje in je kopje kunnen hangen met op het label Linux Mint? ;-) Als je toch dingen zoekt om Linux op te plakken..

Citaat
Een jaar! Zoveel geduld heb ik niet hoor  ;) Het is wel leuk om na een bepaalde tijd weer eens oud werk te bekijken. Slechte dingen vind ik dan soms best goed en goede dingen een stuk minder. Niks zo veranderlijk als de mens.
Hmm, volgens mij heeft dit te maken met dat je er dan weer fris tegenaan kijkt. Dan is het makkelijker om een eigen werkstuk objectief te beoordelen. Wat daarvoor ook helpt is om iemand die er werkelijk geen verstand van heeft eens naar te laten kijken. Die ziet de meest voor de hand liggende zaken. Kan heel bot zijn, maar ook heel verhelderend.
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl