Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan archief niet vinden  (gelezen 1376 keer)

Offline Cowilban

  • Lid
Kan archief niet vinden
« Gepost op: 2014/08/12, 16:13:37 »
Het betreft het archief van linux-image-extra-3.11.0.15 generic. Hierdoor kan ik niet meer in het softwarecentrum en pakketbeheer komen. Ergens is hij gecrashed, ik kan wel gewoon op internet en de terminal functioneert ook nog. Kan ik dat archief nog ergens terugvinden en opnieuw installeren (zo ja, hoe doe ik dat) of kan ik het beste ubuntu eraf halen (hoe doe je dat) en opnieuw installeren (ik heb de  10.04.3 versie nog op cd-rom). De nieuwste versie downloaden ging ook niet, ik krijg dan een melding dat ik niet geautoriseerd ben.

Offline Cowilban

  • Lid
Re: Kan archief niet vinden
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/13, 08:35:27 »
Ik kreeg de melding: linux-image-extra-3.11.0.15 dient opnieuw geïnstalleerd te worden maar kan archief niet vinden. Ik ga via de gekregen links proberen om de nieuwste versie te downloaden, via de ubuntu website lukte dat niet.

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Kan archief niet vinden
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/13, 08:47:14 »
De foutmelding die je krijgt lijkt mij nogal serieus. Uit je verhaal proef ik ook dat je nog met met 10.04 werkt, erg link om daar nog mee te internetten (telebankieren)
Als je nog bij je bestanden kunt komen, maak eerst een goede back-up van alles, ook van je mail. Installeer daarna 12.04 of 14.04.
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Re: Kan archief niet vinden
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/13, 11:49:22 »
De foutmelding die je krijgt lijkt mij nogal serieus. Uit je verhaal proef ik ook dat je nog met met 10.04 werkt, erg link om daar nog mee te internetten (telebankieren)
Als je nog bij je bestanden kunt komen, maak eerst een goede back-up van alles, ook van je mail. Installeer daarna 12.04 of 14.04.

Als hij nog met 10.04 werkt, dan kan ie beter uitleggen hoe ie aan kernel 3.11 komt want 10.04 werkt nog met de 2.6-kernel...

Offline Cowilban

  • Lid
Re: Kan archief niet vinden
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/13, 17:43:07 »
Ik had de laatste versie willen updaten, daar ging het fout. ubuntu 10 heb ik alleen op dvd, alle updates daarvoor had ik al gedaan.

Offline Cowilban

  • Lid
Re: Kan archief niet vinden
« Reactie #5 Gepost op: 2014/08/13, 20:41:49 »
Ik zal alles even op een rijtje zetten.
Na het opstarten krijg ik gelijk de melding: er is een fout opgetreden. Start pakketbeheer (dit lukt dus niet) of kijk via een apt-get in de terminal wat er mis is. Foutmelding was: onbekende fout: <class system error> (E:The package linux-image-extra-3.11.0-15-generic needs to be installed but I can't find an archive for it)

Ubuntu softwarecentrum start niet meer op
Bij Gdebi pakketinstalleerder geeft hij de melding (als ik deze aanklik): software-index is beschadigd. Contoleer met synaptic pakkettenbeheer op gebroken pakketten, contoleer de toegangsrechten en coorectheid van het bestand /etc/apt/sources.list
Als ik dan synaptic pakkettenbeheer aanklik, krijg ik dezelfde foutmelding als na het opstarten: E: linux-image-extra-3.11.0-15 generic moet opnieuw geïnstalleerd worden, maar er kan geen archief voor gevonden worden. E: Interne fout bij het openen van buffer (1).

3.11.0-15-generic #25 Ubuntu SMP is wat hij geeft bij het commando uname -a (er staat ook nog een datum achter).

En nog even een vraag aan Femke98: welke moet ik kiezen in de bittorent, er staan 2 rijen. De alternate, desktop of server (dit is 1 rij) of desktop of server (ook 1 rij)


No LSB modules availabel
Discription : Ubuntu 13.0
Release: 13.10
Codename: saucy
Dit krijg ik als ik het commando lsb_release -a invoer

Re: Kan archief niet vinden
« Reactie #6 Gepost op: 2014/08/13, 20:48:46 »
Ah ja, dat verklaart het. Hij kan het archief niet downloaden omdat het archief niet meer bestaat daar 13.10 niet meer ondersteund wordt.

Offline Cowilban

  • Lid
Re: Kan archief niet vinden
« Reactie #7 Gepost op: 2014/08/14, 17:35:43 »
Ok, ga ik proberen, bedankt voor de hulp  :)

Offline Cowilban

  • Lid
Re: Kan archief niet vinden
« Reactie #8 Gepost op: 2014/08/18, 16:48:32 »
Femke98,

De desktop torrent reageert helemaal niet als je erop klikt (na het downloaden), "fout bij het verkrijgen van informatie /tmp/ubuntu-12.04.4desktop-i386.iso.torrent: bestand of map bestaat niet" de desktop iso heb ik gedownload, dan word hij  ingelezen en krijg ik een heel rijtje bestanden waaronder ook wubi.exe. Deze geopend en dan kan ik gebruikersnaam en wachtwoord voor de nieuwe gebruikersaccount invoeren. Dit alles gedaan en dan wordt amd64.tar.xz gedownload. Dit duurt dan ongeveer 20 minuten en vervolgens is hij ubuntu-12.04.5 aan het installeren. Ongeveer op driekwart van het installeren van ubuntu gaat het installeren heel snel en dan krijg ik de melding: bestand niet gevonden. Ik heb geen idee wat ik nu het beste kan doen. Misschien is ubuntu eraf halen en opnieuw installeren een optie (zo ja, hoe doe je dat)?


Offline Cowilban

  • Lid
Re: Kan archief niet vinden
« Reactie #9 Gepost op: 2014/08/19, 15:08:14 »
Ik heb de  13.04.5 desktop iso op dvd gezet, echter installeren gaat niet, ik krijg dan de volgende melding:
Er is een fout opgetreden
Cannot install into C:\ubuntu
There is another file or directory with this name.
Please remove it before continuing.
En dan krijg je de regel waar je informatie kunt vinden (logboek)

Hoe verwijder je die file of directory zodat ik verder kan gaan?

Offline Cowilban

  • Lid
Re: Kan archief niet vinden
« Reactie #10 Gepost op: 2014/08/19, 19:15:50 »
Ik heb de dvd via xfburn gebrand op de laagste snelheid maar ik krijg weer dezelfde melding. Er staat op die site dat de BIOS misschien verkeerd staat maar ik weet niet hoe ik daarin kom. De aanwijzingen op die website werken niet, ik heb alle functietoetsen geprobeerd, telkens krijg ik de melding: scanning for Btrfs filesystems. Vervolgens komt er een lijst door het beeld en start de computer normaal op.

Re: Kan archief niet vinden
« Reactie #11 Gepost op: 2014/08/19, 20:23:47 »
Huh, wat heb je in vredesnaam gebrand? Want Btrfs wordt nog helemaal niet gebruikt door Ubuntu en Mint...

Offline Cowilban

  • Lid
Re: Kan archief niet vinden
« Reactie #12 Gepost op: 2014/08/19, 22:20:09 »
Dan moet ik zeker opstarten met de dvd erin, echter opstarten vanaf de dvd doet hij niet. Deze computer heb ik gekregen, weet dus niet precies wat er allemaal voor programma's opstaan. Ik gebruik ubuntu nog niet lang genoeg om te weten hoe alles werkt, daarom is dit forum natuurlijk ideaal.

Re: Kan archief niet vinden
« Reactie #13 Gepost op: 2014/08/19, 22:51:21 »
Ja, je moet van DVD starten. Je kunt in het BIOS instellen wat er eerst moet starten. Ik zie dat je het BIOS niet inkomt. Wat voor PC is het? (merk+modelnaam)

Offline Cowilban

  • Lid
Re: Kan archief niet vinden
« Reactie #14 Gepost op: 2014/08/22, 15:35:36 »
Ik heb een andere computer gekregen, daar kan ik nu ubuntu op installeren. De oude computer was uit verschillende onderdelen samengebouwd, dus weet ook niet welk moederboard erin zit, diegene die dit gedaan heeft, kan het probleem waarschijnlijk wel oplossen, dan heb ik in ieder geval een reservecomputer.
Iedereen bedankt voor de tips, ik weet nu in ieder geval waar ik zijn moet als ik weer een probleem heb =D