Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KPN tv online  (gelezen 22779 keer)

Re: KPN tv online
« Reactie #25 Gepost op: 2012/04/08, 18:50:58 »
Ik heb hetzelfde probleem met UPC online tv.
Heb uiteindelijk Windows (illeg..l) in Oracle VM geinstalleerd en dan werkt het prima.


Ja, UPC Online TV is sowieso 1 grote grap. Het heeft zelfs t/m 2010 geduurd vooraleer ze Mac OSX ondersteunden. En dat terwijl er al een paar jaar grote vraag was door OSX-gebruikers. En ze gebruiken gewoon de Windows Media-plugin in de browser die Totem ook ondersteunt, maar nee, OS-check.
Dus nee, die grappenmakers bij UPC vind ik erger dan die van KPN.
Maar er leiden vele wegen naar Rome.    ;)
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline Basel

  • Lid
Re: KPN tv online
« Reactie #26 Gepost op: 2012/04/10, 19:49:22 »
Ook niet met de moonlight, aangezien wij Mint 12 hebben en in het softwarecentrum en in synaptic geen moonlight te vinden.
Op de website van Mint Release Notes for Linux Mint 12. Naar beneden scrollen, voor info over Moonlight. Overigens had iemand op het kpn forum Moonlight zonder succes geprobeerd: http://forum.kpn.com/t5/KPN-ITV/itv-in-linux-mint/m-p/5865#M397



Moonlight is dood.
Moonlight is dood idd. Via chrome moonlight geïnstalleerd, maar werkt niet. Na wat googelen geen oplossing gevonden helaas.

Offline Gamer

  • Lid
Re: KPN tv online
« Reactie #27 Gepost op: 2012/06/17, 17:01:31 »
Ik heb het nu eindelijk voor elkaar. Webtv van xs4all werkt nu op mijn linux bakkie.
Dit is wat ik heb gedaan:
Ik heb de user agent switcher addon geinstalleerd in FF
Daarna heb ik een nieuwe user agent aangemaakt. En bij user agent de volgende regel ingevoerd: Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.0.3; en-us ASUS Transformer Pad TF300T Build/IML74K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Safari/534.30

Als ik nu een tv zender kies. Word er gevraagd wat te doen, openen met............. of opslaan. Ik kies dan voor opslaan.
En dan open je het bestand met VLC.
En walha je kan kijken.

Weet niet of dit ook werkt voor andere TV providers. Maar Voor webtv van xs4all werkt het.
Dus probeer het uit zou ik zeggen.

Suq6

Re: KPN tv online
« Reactie #28 Gepost op: 2012/06/26, 20:35:17 »
Interessant. Bij mij werkt wbtv van xs4all ook niet.
Ik heb de useragent aangemaakt zoals hierboven staat.
Maar als ik de webtv opstart, geeft de computer aan te willen werken met Rythmbox, ipv VLC.
Waar kan ik dat ook alweer veranderen?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: KPN tv online
« Reactie #29 Gepost op: 2012/06/27, 14:17:25 »
Standaardprogjes kun je veranderen in 12.04 door naar tandwieltje rechtsboven te gaan, dan Systeeminstellingen aan te klikken, dan naar Details te gaan (helemaal onderaan in de systeeminstellingen) en dan staat daar links een tabje Standaardtoepassingen :)

Re: KPN tv online
« Reactie #30 Gepost op: 2012/06/27, 14:39:56 »
Ik heb daar al aangegeven dat ik vlc wil draaien, firefox zelfs herstart maar nog steeds pakt firefox vlc niet.

Is er misschien nog een andere manier om webtv aan de praat te krijgen?  Misschien laten denken dat ik internetexplorer draai of is de useragent de beste manier?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: KPN tv online
« Reactie #31 Gepost op: 2012/06/28, 08:36:57 »
Nog even een fijne reactie van xs4all op mijn mail waarin ik vroeg om een workaround.

---------------------------------------------------
Hartelijk dank voor uw bericht.

Excuses voor het ongemak dat u ervaart.

Helaas moet ik zeggen, dat dit kan kloppen.
De enige mogelijkheid waarop wij webtv mogen aanbieden, is door middel van drm te gebruiken.

Helaas zijn er voor Linux nog geen drm protocollen geschreven en kunnen we hierdoor webtv niet aanbieden aan Linux gebruikers.

Als u nog vragen heeft, dan hoor ik dit graag van u.

----------------------------------------------------

Overigens heb ik de zaak nog niet draaiende.
Moet ik in Firefox soms nog iets veranderen?
Ik heb als standaardtoepassing bij systeeminst. Rythmbox vervangen door VLC. Maar ergens vermoed ik dat in Firefox nog iets moet worden aangepast alhoewel in Firefox de meeste zaken al op VLC staan.
Ik krijg het niet aan de gang.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: KPN tv online
« Reactie #32 Gepost op: 2012/06/28, 10:59:03 »
Hahaha. Ze zitten er nog naast ook. Het is helemaal niet zo dat er nog geen DRM-protocol voor Linux is, het is alleen zo dat niemand een licentie afneemt ervoor. Probleem is dat die licentie distroafhankelijk is. Dus elke distro moet dan een DRM-licentie gaan afnemen. Voor Canonical, Novell en Red Hat (en daarmee ook Fedora) lijkt me dat niet zo'n probleem maar voor zoiets als bijv. Slackware of Gentoo is dat wel een probleem.

Re: KPN tv online
« Reactie #33 Gepost op: 2012/06/28, 12:45:17 »
Ok, maar valt mijn probleem ook op te lossen?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Gamer

  • Lid
Re: KPN tv online
« Reactie #34 Gepost op: 2012/06/28, 20:01:42 »
Je moet ook kiezen voor opslaan. En dan met vlc het opgeslagen bestand openen.

Re: KPN tv online
« Reactie #35 Gepost op: 2012/06/29, 12:21:34 »
Ha, het is gelukt! Bedankt.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: KPN tv online
« Reactie #36 Gepost op: 2012/10/27, 21:56:03 »
Blijkbaar is er ergens een update geweest maar ik krijg de webtv niet meer aan de praat via de bovenstaande methode. Het gaat om webtv van xs4all. Het heeft het een tijd prima gedaan maar ik sta weer voor een raadsel De instellingen zijn niet veranderd.
Ik heb nog steeds dezelfde useragent.
Misschien moet daar iets veranderen?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Gamer

  • Lid
Re: KPN tv online
« Reactie #37 Gepost op: 2012/10/30, 22:06:12 »
Ik heb het al een tijdje niet meer gebruikt. En heb het ook even voor je getest.
Het werkt inderdaat niet meer. Ik ben er alleen ook nog niet achter, waarom niet.
Heb wel ergens een tip gelezen om internet explorer in wine te installeren.
Misschien vind ik nog wel een keer de oplossing. Dan laat ik dat wel weten.

Offline Onne

  • Lid
Re: KPN tv online
« Reactie #38 Gepost op: 2013/08/17, 23:24:32 »
Ik krijg het met Wine via Explorer of Firefox ook niet aan de praat, dan blijft de player laden. Toch moet het kunnen. Er bestaat sinds een tijdje een workaround om netflix te draaien op Ubuntu ( + Mint en Fedora). Netflix werkt ook met DRM en Silverlight. Ik heb deze geïnstalleerd, en als je dan vanuit Firefox naar Telfort/KPN/XS4All ITV gaat werkt het...

Vraag ik me alleen af wat de maker heeft moeten doen om Silverlight werkend te krijgen via Wine in IE of FI.

---

http://revision3.com/osalt/linux-netflix







« Laatst bewerkt op: 2013/08/17, 23:26:53 door Onne »

Offline aartje

  • Lid
Re: KPN tv online
« Reactie #39 Gepost op: 2013/08/18, 20:10:10 »
Ja, bij  mij werkt (kpn-)intvonline ook prima met die netflix-methode (met F11 kan je het beeld trouwens uit (over)fullscreenmode krijgen)
Wel wordt er in je home-dir een extra wine-directory  (.wine-browser) geplaatst naast je normale .wine-dir.
Waarom niet gewoon onder de default wine-directory ?
Het beeld is bij mij trouwens niet geheel vloeiend in fullscreen-mode en ook niet heel scherp.
Het werkt ongeveer net zo goed als itvonline onder Firefox, dat draait op een WindowsXP systeem onder Virtualbox,
maar ja, dan heb je natuurlijk wel zo'n 8 GB nodig.