Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird opstarten na upgrade  (gelezen 497 keer)

Offline cees2729

  • Lid
Thunderbird opstarten na upgrade
« Gepost op: 2014/08/20, 11:54:49 »
Citaat
- Het is mij niet duidelijk hoe/of ik van mint 13 xfce makkelijk kan upgraden naar mint 17 (2gb ram computer).

Bij Linux Mint kan je alleen via een verse installatie naar een nieuwe versie. In Ubuntu kan dat via een upgrade hoewel ik dat niet adviseer.
Dus Linux Mint 17 downloaden en op een sticky zetten of op een dvd branden en installeren.
Wel eerst een backup maken van je verborgen mappen .thunderbird en .mozilla en al je overige belangrijke zaken. ( daar moet je natuurlijk altijd een backup van hebben!)

En opschonen? Hm.....schoon nooit op, behalve dan mss wat oudere kernels.
Maar hoe dat kan dat je niet op Toepassen kan klikken, tja.........dat weet ik ook niet.

Ik weet niet of het toepasbaar is in Mint 13, ik denk dan niet en dat het alleen van toepassing is op Linux Mint 17. Zo heb ik het wel op mijn website gezet namelijk.
(Als reactie in dit topic.)

Zo had ik het ook begrepen. Zelf heb ik Mint17 op een andere partitie geïnstalleerd, tot nu toe is het me (nog) niet gelukt om Thunderbird met mijn eigen vertrouwde email omgeving op te starten.
Mijn email bestanden staan op een aparte disk partitie (kon ik ze ook nog vanuit Windows benaderen). In de mijn persoonlijke map, o.a. de (hinden) file .thunderbird, uit mijn mint 13 omgeving gekopieerd.
Hieronder, de inhoud van  profile.ini

Onder Mint13 kon ik -na het aankoppelen van de ExtendedS...- gewoon in Thunderbird werken.
Onder Mint17 krijg ik: 
Iemand een hint?

[Mod edit: even je quotes gerepareerd.]
« Laatst bewerkt op: 2014/08/21, 16:01:05 door TopGear »

Offline cees2729

  • Lid
Re: Thunderbird opstarten na upgrade
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/20, 11:56:03 »
Sorry citaat niet goed uitgeknipt.

[Is gefixt ;)]
« Laatst bewerkt op: 2014/08/21, 16:02:41 door TopGear »

Offline cees2729

  • Lid
Re: Thunderbird opstarten na upgrade
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/20, 12:02:15 »
Hier mijn "bedoelde" reactie
Zo had ik het ook begrepen. Zelf heb ik Mint17 op een andere partitie geinstalleerd, tot nu toe is het me (nog) niet gelukt om Thunderbird met mijn eigen vertrouwde email omgeving op te starten.
Mijn email bestanden staan op een aparte disk partitie (kon ik ze ook nog vanuit Windows benaderen). In de mijn persoonlijke map, o.a. de (hinden) file .thunderbird, uit mijn mint 13 omgeving gekopieerd.
Hieronder, de inhoud van  profile.ini

Onder Mint13 kon ik -na het aankoppelen van de ExtendedS...- gewoon in Thunderbird werken.
Onder Mint17 krijg ik:  "Your Thunderbird profile cannot be loaded. It may be missing or Inaccessible"
Iemand een hint?
« Laatst bewerkt op: 2014/08/20, 12:04:40 door cees2729 »

Offline cees2729

  • Lid
Re: Thunderbird opstarten na upgrade
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/20, 12:06:56 »
Sorry het viel me op dat ik al een paar dagen met zo'n verhuizing zat te klooien en dat jou hint precies is wat ik gedaan had.  :-[

Schijnbaar steeds net te laat met mijn reactie. Ik houd nu mijn hands off.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Thunderbird opstarten na upgrade
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/21, 16:03:49 »
De topics even gesplitst en je quotes gefixt. cees2729, je mag hier gewoon verder discussiëren. Je hebt hier nu je eigen topic, dus hands off houden is niet meer nodig.

Offline cees2729

  • Lid
Re: Thunderbird opstarten na upgrade
« Reactie #5 Gepost op: 2014/08/22, 21:42:11 »
Dank je, TopGear.

Offline cees2729

  • Lid
Re: Thunderbird opstarten na upgrade
« Reactie #6 Gepost op: 2014/08/22, 22:49:43 »
Gevonden.
De inhoud van het "Path=" statement is net iets anders, dan onder Mint13.