Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Plak elke dag een Printje  (gelezen 12462 keer)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #75 Gepost op: 2014/12/21, 19:49:53 »
Ubuntu: the best OS you can't buy     <<<-----   een vondst, bijna niet vertaalbaar

Och jawel hoor. "Het beste computersysteem is voor geen geld te koop!¨ en zo weet ik vast nog wel een stel te verzinnen. Je moet dat soort teksten nooit direct willen vertalen. Elke taal heeft zijn eigen karakter en op dit punt is juist het Nederlands een taal vol mogelijkheden.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #76 Gepost op: 2014/12/21, 20:12:57 »
Met een vrije vertaling kom je een eind: "Het beste computersysteem en dát voor de mooie prijs van 'gratis'!" ;) Alleen klinkt dat wel een beetje erg commercieel.

EZ-man's slagzin is trouwens sowieso niet helemaal correct. Immers, je kunt ook Ubuntu bestellen in de webshop van Canonical. Het is dus wel degelijk te koop. Beter zou dan passen "Ubuntu: the best OS you don't have to buy"
« Laatst bewerkt op: 2014/12/21, 20:15:25 door Vistaus »

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #77 Gepost op: 2014/12/21, 20:26:14 »
Voor geen geld te koop :  Ubuntu  ,het beste computersysteem, is Free !!     hmm, ik slaap er nog een nachje over, nog iets meer Paul v Ostayen lezen: Singers naaimachine
« Laatst bewerkt op: 2014/12/21, 20:27:48 door EZ-man »

Offline Tom

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #78 Gepost op: 2014/12/21, 20:30:22 »
Dit en geen Mint erbij ,tis hier tenslotte een ubuntu forum.
En pas op mint is goed zonder twijfel ,maar ze hebben een goed forum.be dus kunnen ze het daar ook !.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/21, 20:32:51 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #79 Gepost op: 2014/12/21, 22:52:10 »
Hoe dacht men er in 2006 over?
Wat dacht je van deze slogans: http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=5292.0 
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #80 Gepost op: 2014/12/21, 23:10:13 »
Hoe dacht men er in 2006 over?
Wat dacht je van deze slogans: http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=5292.0

Dat is ongeveer een zelfde discussie :D Maar het ging nou juist niet zozeer om de slogans. Het ging heel doodsimpel om de naamsbekendheid.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #81 Gepost op: 2014/12/21, 23:22:49 »
Hoe dacht men er in 2006 over? 
@pederoco: Ja, klopt. Op die internationale ubuntu site kom je een hoop oude meuk tegen ( 2006 - 2009 ). Opmerkelijk, zo'n oud hoekje.

Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #82 Gepost op: 2014/12/21, 23:50:23 »
Het ging heel doodsimpel om de naamsbekendheid.
Dan is mijn doodsimpele vraag: welke naamsbekendheid?
Linux, Ubuntu, Mint enz.
Ik meen mij te bevinden op het Nederlandse Ubuntu forum dus gaan mijn gedachten dus uit naar Ubuntu.
En als men de derivaten daar ook bij wil betrekken denk ik dat we dit forum een andere naam moeten geven.
Maar dat heeft Tom ook al geopperd. (dat men voor Mint op het Belgische forum beter terecht kan)
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #83 Gepost op: 2014/12/22, 00:36:57 »
Het ging heel doodsimpel om de naamsbekendheid.
Dan is mijn doodsimpele vraag: welke naamsbekendheid?
Linux, Ubuntu, Mint enz.
Ik meen mij te bevinden op het Nederlandse Ubuntu forum dus gaan mijn gedachten dus uit naar Ubuntu.
En als men de derivaten daar ook bij wil betrekken denk ik dat we dit forum een andere naam moeten geven.
Maar dat heeft Tom ook al geopperd. (dat men voor Mint op het Belgische forum beter terecht kan)
Ubuntu is totaal niet geschikt voor een oude pc met windows XP, de print zou dan aangepast moeten worden,met de melding: lubuntu en xubuntu, de idiale besturingssystemen voor u oude XP PC. Echter Linux Mint xfce is voor de leek op computer gebied, de meest gemakkelijke oplossing. Waarom veranderen we Ubuntu.org niet in Ubuntu Mint.org ? De hele discussie of Mint er bij hoort is dan in één klap verledentijd ;)
Hoeveel Ubuntu.org leden gebruiken Mint maar dragen de moeder een warm hart toe.

Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #84 Gepost op: 2014/12/22, 01:17:21 »
@RikRik: Maar voor oude PC's is Xubuntu dan weer een uitkomst. En aangezien Ubuntu-NL óók Xubuntu behandelt én aanbiedt op de website, zou dat prima gepromoot kunnen worden.

Ik gebruik in ieder geval geen Mint en zal dat ook nooi gaan doen (dit om even te antwoorden op je "hoeveel Ubuntu-nl.org leden gebruiken Mint?").

Offline Henkp

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #85 Gepost op: 2014/12/22, 11:36:07 »
@RikRik, je slaat de spijker op zijn kop, en wat velen niet leuk zullen vinden maar je heb volkomen gelijk.

En ja ik gebruik meer Linux mint 17.1 Rebecca als Ubuntu 14.04.1 momenteel, ondanks dat mijn werk pc maar 3 jaar oud is met 4gig geheugen. En mijn Laptop 2 jaar.
Ik heb hier ook nog een oude Dell XP staan met Linux mint 13 Xfce er op en dat draait vrij goed met 1gig geheugen, maar daar kan ik absoluut geen Ubuntu op zetten wat ik ook al geprobeerd heb, dan wordt het een drama, dus die er na enkele uren er weer afgegooid.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #86 Gepost op: 2014/12/22, 12:37:05 »
Het ging heel doodsimpel om de naamsbekendheid.
Dan is mijn doodsimpele vraag: welke naamsbekendheid?
Linux, Ubuntu, Mint enz.

Die van Linux.

De oorsprong van dit draadje lag in het  Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?  van Pjotr, een erg goed initiatief in mijn ogen. Op zich is het goed om zoiets te bekijken met een wat bredere blik dan alleen onze favoriete distro's.

En wat betreft de geschiktheid van Ubuntu (die dus niet), Xubuntu, Lubuntu voor oudere machines, volkomen terecht. Maar we verwijzen alleen naar de website met zijn naam en de link. Sponsors voor uit te delen en op te hangen complete handleidingen over "welke versie voor welke machine" zijn van harte welkom, schat ik zo. Maar zouden die dan gelezen worden?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #87 Gepost op: 2014/12/22, 20:14:16 »
Ja, je moet een eerlijk verhaal vertellen en je zelf goed in de spiegel aankijken. Onderstaand tabel zegt iets mbt de aandacht die je nog aan oude systemen moet besteden vs. de nieuwe systemen (de jeugd),

Linux voor Desktop / Laptops
|====================|===========================================|
|   PC > 5 jaar      |     Nieuwe PC of < 5 jaar oud             |       
|====================|=======================|===================|
| Het ideale OS      | Layout als            |   Wil je iets     | 
| voor oude hardware | WinXP en Win7         |     Anders ?      | 
| met WinXP          |                       |                   | 
|–-------------------|-----------------------|-------------------|
| Linux Mint 13,     | Linux Mint 17.1       |   Ubuntu 14.04    | 
| Lubuntu, Xubuntu   |                       |                   |
|–-------------------|-----------------------|-------------------|
| Xfce               | Cinnamon/Mate/Xfce    |  Unity/Cinnamon/  | 
|                    |                       |   Mate/KDE        |
|====================|=======================|===================|
| Het is en blijft Linux, gebaseerd op Debian. Debian heeft als  |
| voordeel dat de oplossingen voor software en hardware          |
| vergelijkbaar zijn en gedeeld worden. Het bestandsysteem van   |
| Linux, het installeren van software en werken met de terminal  |
| zijn afwijkend t.o.v. Windows.                                 |
|====================|===========================================|
|   Sterft Uit !     |     De jeugd heeft de toekomst            |
|====================|===========================================|

Ik wil op dat andere topic (nieuwe strategieen) wel een tip geven.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #88 Gepost op: 2014/12/22, 20:39:47 »
Beschrijving ( per OS ) van het Desktop / Laptop landschap

|======================|=============================================================|
|   PC > 5 jaar        |                   Nieuwe PC                                |
|======================|=====================|===================|===================|
|  Linux Mint 13 xfce  | Linux Mint 17.1 /   |   Windows 8.1     |   Apple           |
|   Lubuntu, Xubuntu   | Ubuntu (Dual Boot)  |                   |                   |
|======================|=====================|===================|===================|
|  Gebruik maken van software zonder zorgen  |  Vertrouwde       | Wil je iets       |
|        …..     vul maar aan …..!!          |  omgeving als     |   Anders ?        |
|                                            |   Windows 7       |                   |
|=======================|======================|===================|===================|
| Niet voor alle games en sommige grafische  |    Prijzig        |     Prijzig       |
| toepassingen. Houd het heft in eigen hand  |  Breed inzetbaar  |   Eco-systeem     |
|                                            |                   |     Status        |
|======================|=====================|===================|===================|

Ouderdom PC: het jaartal is enigsinds arbitrair.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/23, 06:48:50 door EZ-man »

Offline Tom

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #89 Gepost op: 2014/12/22, 23:03:53 »
EZ-man ge maakt het allemaal moeilijk pfff
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #90 Gepost op: 2014/12/23, 00:23:35 »
EZ-man ge maakt het allemaal moeilijk pfff

Inderdaad. Als wij als 'oudgedienden' het al niet snappen...

Offline Henkp

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #91 Gepost op: 2014/12/23, 18:03:11 »
Een gratis Linux besturingssysteem voor iedereen toegankelijk!
Kernpunten: Intuïtief, Virus- en onderhoudsvrij. Compleet.

Geniet van de stijlvolle eenvoud die de intuïtieve werkomgeving van de standaardversie van Linux biedt. Snel, veilig en met duizenden toepassingen om uit te kiezen via het Softwarecentrum.
Linux is helder, gestroomlijnd, en volledig Nederlandstalig, en niet onbelangrijk, de Desktop kunt u eenvoudig aanpassen aan uw eigen wensen.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #92 Gepost op: 2014/12/23, 18:42:28 »
@HenkP: Dank je.  :)

Offline Henkp

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #93 Gepost op: 2014/12/23, 19:33:13 »
@HenkP: Dank je.  :)

Geen dank, graag gedaan.
Misschien nog het Linux logo er in, om het wat op te vrolijken en duidelijker te maken dat het om Linux gaat.
De lay-out laat ik graag aan@jvecht over, die is daar bijzonder goed in.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #94 Gepost op: 2014/12/23, 19:43:14 »
OK. De tekst is sterk. En welk Linux logo dan? Er is toch geen officieel logo van, bij mijn beste weten.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Henkp

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #95 Gepost op: 2014/12/23, 20:01:46 »
OK. De tekst is sterk. En welk Linux logo dan? Er is toch geen officieel logo van, bij mijn beste weten.

Bekijk de onderstaande link maar eens, =D
https://www.google.nl/search?client=ubuntu&channel=fs&q=linux+logo&ie=utf-8&oe=utf-8&gfe_rd=cr&ei=IruZVJSlC8yvOvCagagG

En deze: https://nl.wikipedia.org/wiki/Tux

Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #96 Gepost op: 2014/12/23, 21:00:51 »
Out of place!!
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #97 Gepost op: 2014/12/23, 21:09:22 »
Kernpunten: Intuïtief, Virus- en onderhoudsvrij.
Citaat van: Intuïtie
Intuïtie kan worden omschreven als een "ingeving", een vorm van "direct weten", zonder dat men dit beredeneerd heeft.
Linux zelf installeren zal niet voor iedereen even intuïtief zijn (BIOS? UEFI? 4 Primaire partities?, ISO branden? Opstarten van USB? LTS? LVM? sudo terminalvenster? ENZ?).

Virusvrij is leuk! (Windows 8 heeft ook virusbescherming is een te verwachte reactie :P)

Onderhoudsvrij zeker niet, net als bij Windows moet je regelmatig(er) updates aanbrengen.

Zolang je bij software uit het Softwarecentrum blijft verloopt dat in de regel wel “intuïtief” en relatief snel. Alleen voor een LTS, anders is er iets meer onderhoud om ieder half jaar een upgrade naar de nieuwste versie te doen maar dat is algemeen bekend (?)
Klik links bovenin op Documentatie

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #98 Gepost op: 2014/12/23, 21:19:06 »
OK. De tekst is sterk. En welk Linux logo dan? Er is toch geen officieel logo van, bij mijn beste weten.
En als we het tot de Debian familie beperken ?
ik zit te denken aan een rijtje logo's onder elkaar  -  hotse-botse zie bijlage  /  let even niet op kleur /   ;)

@jvecht:
Een vraag aan de expert van GIMP.  -   Hoe maak je en tabel ?   (LibreOffice is makkelijker)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #99 Gepost op: 2014/12/23, 21:55:15 »
Gimp is geen tekstverwerker, EZ-man. Gewoon met de hand positioneren, denk ik.

Hulplijntje verticaal aan de linkerkant zetten om die na gebruik weg te mikken. En de onderlinge afstand pak je een vierkant voor op de gewenste grootte als hulpmiddel.

Zo doe ik dat zelfs ook wel eens in Scribus als ik te lui bent voor het betere werk. Dat vierkant mik je later ook weer weg natuurlijk.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021