Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Jeff stopt met Bodhi  (gelezen 1076 keer)

Offline MKe

  • Lid
Jeff stopt met Bodhi
« Gepost op: 2014/09/14, 22:15:37 »
http://jeffhoogland.blogspot.nl/2014/09/stepping-down-from-bodhi-linux-lead.html

Citaat
I am sure anyone who has been following the Bodhi project has taken note that the 3.0.0 release timeline has not happened as expected. Due to a variety of reasons I would like to announce today that I will no longer be actively developing Bodhi Linux.

Best wel jammer, Bodhi is een geweldige distro. Nu maar zien of iemand het oppikt of dat deze mooie distro verdwijnt.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Jeff stopt met Bodhi
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/15, 00:23:43 »
Bodhi lijkt in een behoefte te voorzien: namelijk van diegenen die een nog lichtere werkomgeving willen dan Lubuntu. Hopelijk wordt het project overgenomen.

De kwetsbaarheid van kleine distro's met slechts enkele ontwikkelaars, blijft altijd een punt van zorg voor de gebruikers ervan....

Re: Jeff stopt met Bodhi
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/15, 01:46:46 »
http://jeffhoogland.blogspot.nl/2014/09/stepping-down-from-bodhi-linux-lead.html

Citaat
I am sure anyone who has been following the Bodhi project has taken note that the 3.0.0 release timeline has not happened as expected. Due to a variety of reasons I would like to announce today that I will no longer be actively developing Bodhi Linux.

Best wel jammer, Bodhi is een geweldige distro. Nu maar zien of iemand het oppikt of dat deze mooie distro verdwijnt.


Oef, ik voelde mijn Bodhi-hart even breken bij het lezen van dit nieuws... :(

Bodhi lijkt in een behoefte te voorzien: namelijk van diegenen die een nog lichtere werkomgeving willen dan Lubuntu. Hopelijk wordt het project overgenomen.

En lichtere vereisten. Zelfde de nieuwe Bodhi 3.0.0 gebaseerd op 14.04 kan op non-PAE draaien en Enlightenment, de werkomgeving, is ruim 2x zo licht als LXDE dus je kunt iets oudere hardware dan Lubuntu-compatibele hardware ook nog voorzien van een moderne distro op deze manier.

De kwetsbaarheid van kleine distro's met slechts enkele ontwikkelaars, blijft altijd een punt van zorg voor de gebruikers ervan....

Aan de ene kant wel. Aan de andere kant Bodhi al wel een aantal jaar mee. Gelukkig zitten er in het Enlightenment-team tegenwoordig ook een aantal Bodhi-gebruikers en ook in de Bodhi-community zijn er ontwikkelaars die bijdragen, dus ik acht de kans groot dat het wordt overgenomen :)

Offline MKe

  • Lid
Re: Jeff stopt met Bodhi
« Reactie #3 Gepost op: 2014/09/15, 08:02:01 »
Bodhi lijkt in een behoefte te voorzien: namelijk van diegenen die een nog lichtere werkomgeving willen dan Lubuntu. Hopelijk wordt het project overgenomen.

De kwetsbaarheid van kleine distro's met slechts enkele ontwikkelaars, blijft altijd een punt van zorg voor de gebruikers ervan....
Klopt. Wel jammer, want wat deze man voor elkaar heeft gebokst is formidabel. Bodhi is een fantastische distro en is mijn favoriete afgeleide van Ubuntu, vanwege de lichte omgeving met toch moderne trekjes en vooral omdat je helemaal zelf bepaald wat je op je computer wilt hebben. Iets wat ik mis bij de officiële Ubuntu kinderen. Ik hoop inderdaad echt dat het wordt overgenomen, zodat we onze 9 jaar oude laptop nog een tijdje kunnen gebruiken.

Offline MKe

  • Lid
Re: Jeff stopt met Bodhi
« Reactie #4 Gepost op: 2014/09/19, 06:30:32 »
Het lijkt erop dat ze bezig zijn met het vormen van een groep om Bodhi meer continuiteit te gaan geven. Dat klinkt goed. Bodhi is inmiddels zo groot geworden dat 1 man dat ook niet meer behoort te doen. Weer een voordeel van open source.  We wachten rustig af.

Re: Jeff stopt met Bodhi
« Reactie #5 Gepost op: 2014/09/19, 09:30:30 »
Nu maar hopen dat een community Bodhi oppikt. Ik heb het helaas moeten meemaken met SolusOS (een Debian based distro) dat de eenmansfiguur achter Solus plots een stop zette achter dit fantastische project.
De community's beloofden veel, maar toch is het ganse project ten grave gedragen.

Misschien dat bij Bodhi het zo'n vaart niet gaat lopen, dat we afscheid moeten nemen van iets handigs en leuks om mee te werken.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

DarkEra

  • Gast
Re: Jeff stopt met Bodhi
« Reactie #6 Gepost op: 2014/09/19, 10:07:00 »
SolusOS had nog langer kunnen bestaan als bepaalde teamleden geen andere agenda hadden. Ze hebben misbruik gemaakt van de situatie en wilden er gewoon bij zijn voor een statuut als Administrator  of Ontwikkelaar zodat ze deze op hun C.V. konden zetten of mee konden showen. Verder voerden ze niet veel uit, vertelden de oprichter/hoofdontwikkelaar wat hij moest doen én lieten hem vallen als een baksteen. Hij deed letterlijk alles alleen. Van samen werken was geen sprake van hun kant.

Hoe weet ik dat? Ik ben zelf teamlid geweest en heb de oprichter geholpen met het forumbeheer en IRC, zodoende heb ik alles van dichtbij meegemaakt.
Door diezelfde mensen die het eigenlijk kapot hebben gemaakt ben ik vroegtijdig weg gegaan daar juist vanwege de reden dat met dat soort mensen totaal niet samen te werken viel. Als je ze erop aansprak dan kreeg je een grote mond en werd het afgewimpeld. Logisch dat je dan op een bepaald moment zegt dat het genoeg is geweest en stap je op.

De ontwikkelaar van SolusOS heeft nu wel, na wat rust genomen te hebben, weer een project lopen zover ik weet.


Voor wat betreft Bodhi, het zou natuurlijk tof zijn als dit project voorgezet zou kunnen worden voor de liefhebbers. Inderdaad even afwachten wat het gaat worden.
« Laatst bewerkt op: 2014/09/19, 10:15:03 door Maik »

Re: Jeff stopt met Bodhi
« Reactie #7 Gepost op: 2014/09/19, 11:45:37 »
Het lijkt erop dat ze bezig zijn met het vormen van een groep om Bodhi meer continuiteit te gaan geven. Dat klinkt goed. Bodhi is inmiddels zo groot geworden dat 1 man dat ook niet meer behoort te doen. Weer een voordeel van open source.  We wachten rustig af.

Jeff was niet de enige ontwikkelaar van Bodhi, maar wel degene die het meeste werk deed. Maar er zijn nog een stuk of 3 ontwikkelaars die ook bijdroegen aan Bodhi dus ik neem aan dat die gewoon het stokje overnemen nu :)

DarkEra

  • Gast
Re: Jeff stopt met Bodhi
« Reactie #8 Gepost op: 2014/09/19, 12:56:37 »
Gisteren gepost:

Citaat
I've been talking with a number of victims, err volunteers, who intend to take over the duties I have been performing packaging software for and building the ISO images for Bodhi Linux. This had always been my hope, but I wasn't sure anyone would step up to the task - thankfully they have.

Bodhi 3 will happen at some point, but they don't have any firm time lines right now. Thankfully - all the delays mean E19 "stable" has been released and will be the default desktop for the x86/64bit releases. I'll let the new folks post updates once they get all my build scripts sorted and start getting pre-releases out to test.

~Jeff


http://forums.bodhilinux.com/index.php?/topic/11137-transferring-duties/

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Jeff stopt met Bodhi
« Reactie #9 Gepost op: 2014/09/19, 16:32:29 »
Goed nieuws, begrijp ik. Ik ben heerlijk bezig geweest met Bodhi 3.0 en zie het niet graag verdwijnen!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline MKe

  • Lid
Re: Jeff stopt met Bodhi
« Reactie #10 Gepost op: 2014/09/28, 12:28:56 »
Hier de nieuwe ontwikkelaar voor de desktop versie:
http://forums.bodhilinux.com/index.php?/topic/11186-stepping-up-for-bodhi/

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Jeff stopt met Bodhi
« Reactie #11 Gepost op: 2014/09/28, 12:41:53 »
Een goed bericht, want er is duidelijk vraag naar zo'n soort distributie !
Aanhangers: gefeliciteerd..........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.