Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muziek via netwerk  (gelezen 868 keer)

Offline Atwist

  • Lid
Muziek via netwerk
« Gepost op: 2014/07/22, 08:24:05 »
Heb hier een NAS met onder andere muziek erop deze NAS is gemount ik kan ook alles zien via diverse programma's kan ik ook mijn bestanden bewerken maar met de muziek in het een heel ander verhaal.
Als ik muziek zou willen luisteren dan nee ik Deccibel en selecteer de muziek die ik wil horen dan start ik de muziek en heb dan ook geluid maar naar +- 30 sec einde verhaal geen geluid meer.
Nu heb ik al diverse progs (Amok, Clementin, Juk en nog een paar) geprobeerd maar allemaal hetzelfde probleem dus dunk ik nu dat het een netwerk probleem is maar wat.

Wie kan mij helpen

Sinds 2 weken gebruik ik Kubuntu en hierbij is het probleem ontstaan voor Kubuntu gebruikte ik Ubuntu LTS 12 geen enkel probleem.
Andreas                       Ik ben blij dat ik Linux Mint 17.2 heb leren kennen

Mijn excuus voor de vele Windows termen, moet nog leren Linux denken.

Offline Atwist

  • Lid
Re: Muziek via netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2014/07/22, 11:37:37 »
Hoi Femke,

heb gemount eerst via fstab en later ook via Gigolo maar geen verschil.
Dit staat bij mij in fstab.
#Muziek
//192.168.178.170/muziek  /media/muziek  cifs guest,rw,noperm,iocharset=utf8,dir_mode=0777,file_mode=0777 0 0

Voor de andere mappen die op mijn NAS staan werkt dit prima kan overal bij en alles bewerken.
Andreas                       Ik ben blij dat ik Linux Mint 17.2 heb leren kennen

Mijn excuus voor de vele Windows termen, moet nog leren Linux denken.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Muziek via netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2014/07/22, 12:33:01 »
Voor de andere mappen die op mijn NAS staan werkt dit prima kan overal bij en alles bewerken.

Het lijkt mij meer een probleem van te weinig geheugen, of je cash geheugen staat te laag!

Offline Atwist

  • Lid
Re: Muziek via netwerk
« Reactie #3 Gepost op: 2014/07/22, 12:40:48 »
Ik zat ook al te denken aan de buffering .

Te weinig geheugen denk ik niet 4Gig maar de cach zou ik niet weten.
Waar kan ik dit zien en/of eventueel veranderen zover ben ik namelijk nog niet met het Linux gebeuren.
Andreas                       Ik ben blij dat ik Linux Mint 17.2 heb leren kennen

Mijn excuus voor de vele Windows termen, moet nog leren Linux denken.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Muziek via netwerk
« Reactie #4 Gepost op: 2014/07/22, 13:14:45 »
Ik zat ook al te denken aan de buffering .

Te weinig geheugen denk ik niet 4Gig maar de cach zou ik niet weten.
Waar kan ik dit zien en/of eventueel veranderen zover ben ik namelijk nog niet met het Linux gebeuren.

4Gig moet genoeg zijn.

De beste uitleg voor Linux is hier te vinden,
https://sites.google.com/site/computertip/fouten#TOC-Swapneiging-is-te-hoog:-op-computers-met-weinig-RAM-geheugen-is-Ubuntu-erg-traag

Offline vanadium

  • Lid
Re: Muziek via netwerk
« Reactie #5 Gepost op: 2014/07/22, 17:00:16 »
Probeer misschien eens of een ander gebruik van de cache dit probleem al dan niet verhelpt: "cache=none", "cache=strict" of "cache=loose" (zie "man mount.cifs"). Vanaf kernel 3.7 staat cache standaard op "strict", vroeger was dit "loose". Wie weet, aangezien het vroeger wel ging ...

Cache afzetten zal wellicht niet zo goed zijn: dan komt er wellicht een hapering in de muziek bij de kleinste hapering in de netwerkverbinding.

Offline Atwist

  • Lid
Re: Muziek via netwerk
« Reactie #6 Gepost op: 2014/07/22, 17:11:23 »
Waar kan ik man mount.cifs vinden met de zoek opdracht kom ik er niet.
Andreas                       Ik ben blij dat ik Linux Mint 17.2 heb leren kennen

Mijn excuus voor de vele Windows termen, moet nog leren Linux denken.