Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloos verborgen wel WPA, nieuw netwerk instellen WEP  (gelezen 1484 keer)

Offline Anna

  • Lid
draadloos verborgen wel WPA, nieuw netwerk instellen WEP
« Gepost op: 2014/04/18, 10:45:35 »
Ondanks dat vrijwel  alles van Ubuntu lekker loopt zijn er nog een paar problemen waar ik tegenaan loop.
Bij nieuw  Wifi netwerk instellen - met sleutel -  is het onmogelijk te kiezen voor WPA beveiliging, ik moet draadloos instellen bij verborgen netwerk dan heb ik wel een beveiligde (slotje) verbinding. Maar dan moet ik iedere keer na pauzestand of computer opstarten de Wifi-verbinding weer opnieuw instellen.
Ik heb dit probleem al eerder gemeld maar het is niet tot een oplossing gekomen.
Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen.

Anna

PS Heb UPC gebeld maar het is een probleem van mijn instellingen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: draadloos verborgen wel WPA, nieuw netwerk instellen WEP
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/18, 10:51:17 »
Maak allereerst dat verbergen van je draadloos netwerk eens ongedaan. Het biedt geen veiligheid; sterker nog, het maakt de boel juist *onveiliger*. Bovendien kan dit wel eens de reden zijn van je probleem.

Uitleg over *goede* draadloze veiligheid:
https://sites.google.com/site/computertip/draadlozeveiligheid

(zoals je ziet, staat verbergen van het netwerk daarin genoemd als onjuist fabeltje nummer 1...)  :)

Tot slot: ik heb zelf ook UPC. Niks mis mee; prima verbinding....
« Laatst bewerkt op: 2014/04/18, 10:55:34 door Pjotr »

Offline Anna

  • Lid
Re: draadloos verborgen wel WPA, nieuw netwerk instellen WEP
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/18, 10:55:36 »
Dit heb je al eerder geantwoord op mijn vorige vraag. Maar hoe kan ik dat ongedaan maken. Ik kan alleen maar draadloos instellen bij verborgen netwerken (dit is een keuze die in het rijtje staat)  om een beveiligde verbinding tot stand te brengen. Als ik kies voor nieuw netwerk aanmaken is deze niet beschermd.

En UPC is perfect daar gaat het niet om. Bij Windows hoefde ik nooit opnieuw draadloos in  te stellen dus het moet aan de instelling liggen.
« Laatst bewerkt op: 2014/04/18, 10:57:59 door Anna »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: draadloos verborgen wel WPA, nieuw netwerk instellen WEP
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/18, 10:58:18 »
Je moet dat instellen *in de router* (het kastje dat je van UPC hebt gekregen). Daarin heb je blijkbaar ooit je draadloze netwerk "verborgen" gemaakt.

Offline Anna

  • Lid
Re: draadloos verborgen wel WPA, nieuw netwerk instellen WEP
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/18, 11:03:22 »
Mijn netwerk is niet verborgen bij UPC, het is gecheckt, ik heb geen verborgen netwerk. 2 keer gebeld met UPC.

Offline Anna

  • Lid
Re: draadloos verborgen wel WPA, nieuw netwerk instellen WEP
« Reactie #5 Gepost op: 2014/04/18, 11:51:26 »
Je moet dat instellen *in de router* (het kastje dat je van UPC hebt gekregen). Daarin heb je blijkbaar ooit je draadloze netwerk "verborgen" gemaakt.

Pjotr,

Waarom  staat er onder mijn Topic opgelost?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: draadloos verborgen wel WPA, nieuw netwerk instellen WEP
« Reactie #6 Gepost op: 2014/04/18, 12:32:08 »
Ik raad aan, om contact op te nemen met een steunpunt:
http://kaart.ubuntu-nl.org/beta/

Dan kun je hopelijk hulp ter plekke krijgen.  :)

Offline Anna

  • Lid
Re: draadloos verborgen wel WPA, nieuw netwerk instellen WEP
« Reactie #7 Gepost op: 2014/04/22, 12:43:26 »
Na veel zoeken en eindelijk de juiste medewerker bij UPC die met mij meedacht - ik kon niet in mijn IP adres komen - kwam ik erachter dat de router instelling op BRIDGE stond vandaar mijn problemen met WIFI.

Dus nu wel opgelost.

Anna